هوانیروز ارتش مجهز به تکنولوژی‌های هوش مصنوعی می‌شود

فرمانده نیروی زمینی نیروی هوایی ارتش:

فرمانده نیروی زمینی هوانیروز گفت: هوش مصنوعی یکی از مولفه هایی است که روی آن کار می کنیم و در واقع هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری موج


به نقل از ارتشامیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده نیروی هوایی ارتش وی در خصوص برخی از تهدیدات کشورهای غربی گفت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی همواره مورد تهدید و تحریم بوده ایم و به خوبی می دانیم که این تهدیدها تهدیدهای توخالی است. ما هر یک از تهدیدهای آنها را راهی برای خنثی کردن تهدیدهای آنها و تبدیل آنها به فرصت پیدا می کنیم.

وی ادامه داد: دشمنان به دکترین نظامی ما مسلط هستند، در برنامه ریزی عملیاتی هم مسلط هستند و به خوبی می دانند که اگر با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شوند در باتلاق گرفتار خواهند شد.

او به آن عادت کرد هوش مصنوعی وی در صنایع دفاعی دنیا خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی یکی از مولفه هایی است که روی آن کار می کنیم و در واقع هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده ایم. ما همچنین کمیته های هوش مصنوعی ایجاد کردیم. ما در حال حاضر سلاح و تجهیزاتی داریم که با هوش مصنوعی کار می کنند. اساساً ما هوش مصنوعی را وارد چرخه عملیاتی خود کرده ایم. خلبانی که می خواهد در شب پرواز کند یا یک ماموریت عملیاتی انجام دهد، قطعا از مشکلات هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد. در جنگ سایبری و مسائل دیگر، ما هوش مصنوعی را در برنامه اصلی خود قرار داده‌ایم زیرا یک فناوری بسیار مدرن است و برای ما یک ارتقاء آینده‌نگر محسوب می‌شود.

فرمانده ارتش هوانیروز درباره تعامل کشورمان با سایر کشورهای پیشرفته در زمینه تجهیزات نظامی نیز گفت: اکنون بسیاری از کشورهای دوست ما می توانند از امکانات هوانیرو استفاده کنند و هر جا که نیاز به امکانات هوانیروز داشته باشند ما در خدمت اقوام هستیم.


آیا این خبر مفید بود؟