ساخت پهپاد با تکنولوژی های مختلف در ارتش و سپاه بسیار چشمگیر است


ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823255

فرمانده نیروی زمینی سپاه در دیدار با فرمانده نیروی زمینی ارتش، پیشرفت های ارتش و سپاه در پهپاد را بسیار ارزشمند و توانمند توصیف کرد و گفت: ساخت پهپاد با فناوری های مختلف امروز هم در ارتش و هم در سپاه اهمیت زیادی دارد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت 29 فروردین با امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. سالگرد ارتش اسلام فرمانده معظم کل قوا، کارکنان و خانواده‌هایشان گفتند: امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران با همه وسعت و عظمتی که دارد در عرصه‌های مختلف تجهیزاتی و تخصصی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. حرکت با فرمان خوب شما رو به جلو است.»

وی با اشاره به تحقیقات و دفاع نظامی گفت: جهاد خودکفایی در ارتش سابقه و روند بسیار خوب و موفقی دارد به همین دلیل برخی از تخصص های ارتش اعم از هوایی، بالگردی و نیروی دریایی از قوی و قدیمی برخوردار است. در دوران شکوهمند انقلاب علیرغم جنگ تحمیلی، پرسنل متخصص و متعهد این یگان ها خالصانه و مجدانه در حفظ پویایی تجهیزات و نیروهای مربوطه تلاش کردند.

سرلشکر سلامی پیشرفت های ارتش و سپاه در حوزه پهپاد را بسیار ارزشمند و توانمند توصیف کرد و گفت: ساخت پهپاد با فناوری های مختلف امروز هم در ارتش و هم در سپاه اهمیت زیادی دارد.

فرمانده کل سپاه بر توجه به برخی تخصص ها از جمله جنگل ها تاکید کرد و بر تلاش جدی هر دو دستگاه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ درخشان ارتش با نام بزرگانی چون شهید صیاد شیرازی، هیدرولوژیست ها، ستاری، بابایی و … گره خورده است. من با شهید والامکام، سپهبد علی صیاد شیرازی ارتباط صمیمانه ای دارم که برایم بسیار ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به هویت فرماندهان و پیشکسوتان ارتش از جمله سردار حسنی سعدی گفت: امیر حسنی سعدی به دلیل شخصیت نجیب، مردمی و معصومی که دارد نماد و تندیس زنده ارتش است. خوشبختانه فرماندهان نیروهای ارتش بعد از انقلاب دارای شخصیتی نظامی، انقلابی هستند و همیشه و در همه صحنه ها آماده اند تا جان خود را برای نظام و انقلاب فدا کنند که جای شکرگزاری خداوند است.

وی در خصوص رابطه عمیق و دوستانه ارتش و سپاه گفت: دشمن از برادری وحدت ارتش و سپاه می ترسد و عصبانی است به همین دلیل همواره بر مسائل تفرقه افکن ارتش و سپاه متمرکز است. و دائماً به دنبال این است که نشان دهد بین روابط ما فاصله وجود دارد، اما ما به دلیل برادری، فرهنگ، دیدگاه ها و اعتقادات یک خانواده بزرگ و امروز وحدت نیروهای مسلح، اطلاع نداریم که در نیروهای مسلح هستیم. به ویژه ارتش و سپاه زیر نظر رهبر کبیر انقلاب اسلامی (العالی) قرار دارند و حضور فرماندهان وفادار و فداکار در هر دو سازمان از جایگاه بالایی برخوردار است و خداوند را به خاطر این همدلی و وحدت شاکریم.

فرمانده کل سپاه گفت: امروز ارتش یک ساختار دفاعی بسیار مستحکم برای کشور است و گرمای محبت کارکنان ارتش و حتی خانواده هایشان را نسبت به سپاه احساس می کنم. حضور فرماندهان ارتش به ویژه فرماندهی محترم ارتش در پادگان ها و مواضع نظامی سپاه برای ما و کارکنان بسیار خوشایند و مایه رحمت است که به خوبی نمایانگر اتحاد آن دو است. بدن.

در ادامه این دیدار امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش ضمن خیرمقدم و خیرمقدم به فرمانده کل سپاه گفت: از پیام محبت آمیز و پرمحتوای شما برای ارتش بسیار سپاسگزارم. این روز را تبریک می گویم و از حضور شما در ارتش تشکر می کنم. امروز این سطح از اتحاد و همدلی و اتحاد بین نیروهای مسلح بسیار شیرین و رضایت بخش است و حضرت آقا بارها بر موضع نظامیان در قبال سپاه و حمایت از آن تاکید کرده اند.

فرمانده کل ارتش در خصوص تحقیقات دفاعی و نظامی گفت: خودکفایی در ارتش به ویژه در نیروی هوایی سابقه طولانی دارد. آنجا به جرات می توان گفت که توانایی ساخت جنگنده را داریم. ارتش همچنین در ساخت هلیکوپترها و اجزای آن پیشرفت خوبی داشته است که هنوز در دست توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: داشتم تمام بیانات حضرت آقا درباره ارتش را مرور می کردم و دیدم ایشان در سال 70 اشاره کردند که باید بروید هلیکوپتر بسازید. این سوال را به متخصصان ارتش در نیروی هوایی دادم که خوشبختانه تلاش خوبی در این زمینه است.

سرلشکر موسوی در خصوص تبادل دانشجو بین ارتش و سپاه گفت: با توجه به وجود و فعالیت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی از جمله دانشگاه افسری، می‌توانیم در هر دو دستگاه تبادل دانشجو داشته باشیم، بنابراین برخی از فارغ‌التحصیلان سپاه در ارتش. برخی از دانشجویان ارتش نیز باید در سپاه خدمت کنند که می تواند به تقویت ساختار دفاعی و نظامی کشور و ارتباط عمیق بین این دو ارگان کمک کند.

در پایان این نشست طرح اخلاص اخلاص که مزین به تندیس سرداران شهید سید محمد ولی کارنی، علی صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی است از سوی فرمانده کل ارتش به سردار سلام تقدیم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید