جهاد خودکفایی ارتش جزء بدنه دفاعی و امنیتی ایران در جهان شده است/ بومی سازی بازدارندگی; از ساخت جنگنده کوثر تا پهپاد با مهمات


ساعت: 08:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807209

امروز ایران به عاملی برای برهم زدن معادلات دشمن تبدیل شده است و ارتش نقشه استعماری ایجاد ناآرامی در خاورمیانه را خنثی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک43 سال از این واقعه تاریخی می گذرد، روزی که سیاست گل و بوسه با نیروهای فرمانداری نظامی بخشی از تظاهرات خیابانی شد و صدها هزار نفر در خیابان های تهران با تیراندازی به سربازان و گرفتن عکس از امام خمینی تظاهرات کردند. کامیون ها

این اولین تجلی پیوند مردم با ارتش و آبی در آتش شورش دشمنان بود. هایزر نماینده رژیم آمریکا از حربه امام خمینی شوکه شد و آن را «حمله» خواند.

وی در خاطرات خود می نویسد: «به دستور امام خمینی(ره) حمله جدیدی به ارتش انجام شد که سلاح های مورد استفاده در آن محبت و مهربانی بود. راهپیمایان با گلوله هایی به شاخه ها حمله کردند که داخل لوله تفنگ سربازان قرار دادند و گلوله ها را به لوله توپ ها و تانک ها آویزان کردند.

4e5d3792 3d3e 47a4 a5e2 c344173d5bf7 خبر خاکستری

این ژنرال آمریکایی خشم خود را از شیوه امام خمینی (ره) کتمان نکرد و افزود: باید اعتراف کنم که از پیروزی امام خمینی بر ارتش و راهبرد جدید ایشان برای حمایت از ارتش متضرر شدم و اکنون در دستان امام خمینی (ره) پیچیده شده است.

ارادت ارتش به امام خمینی (ره) امروز وارد ایستگاه چهل و سوم انقلاب اسلامی شد و دستاوردهای روزافزون و تجهیزات بازدارنده آن نه تنها خاک ایران را از دشمنان دور می کند، بلکه کشورمان را به یکی از قدرتمندترین و ممتازترین کشورها تبدیل می کند. در جهان خاورمیانه تغییر کرده است.


از طراحی جنگنده کوثر تا پیشرفت در رادار

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در گفت و گو با خبرنگار تیتریک از دستاوردهای 43 ساله انقلاب دفاعی و نظامی می گوید; متأسفانه قبل از انقلاب با وجود اینکه نیروی هوایی مجهز بود، کادر فنی ما اجازه ورود به هواپیماها را نداشتند.

امیر واحدی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کار هواپیماها در دست مستشاران آمریکایی بود و ایرانی ها تنها نقطه قوت آنها بودند، گفت: بعد از انقلاب نیروی هوایی با حمایت وزارت دفاع، وزارت دفاع صنعت داخلی و ظرفیت نخبگان دانش خود را با این مجموعه.

خلبان بمب افکن سوخو 24 به تامین قطعات حساس این صنعت اشاره کرد و با تاکید بر اینکه گلوگاه ها و موانع نیروی هوایی با این رویه برطرف شده است، گفت: وزارت دفاع و متخصصان ایرانی ساخت داخل هستند.

75ba96a0 ab7e 424d 9e13 4f306f252521 خبر خاکستری

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به اینکه وزارت دفاع امکانات هواپیماهای اس 130 در پروژه شهید ستاری را به روز کرده است، افزود: دادوها.

وی با اشاره به نصب تجهیزات از جمله دوربین های جدید RF4 برای افزایش 10 برابری ظرفیت خود، با تاکید بر اینکه این اقدام در برنامه ریزی عملیات موثر خواهد بود، گفت: خوشبختانه در زمینه نوسازی هواپیماهای نیروی هوایی به ما ساخته ایم. پیشرفت ویژه در زمینه رادار

امیر واحدی با اشاره به ساخت هواپیمای صاعقه یاسین و هواپیمای آموزشی تمام ایرانی گفت: جنگنده کوثر با رادار به روز شده و سامانه اویونیک در اختیار نیروی هوایی قرار گرفته است و به دنبال این هستیم که از رادار خودداری کنیم. همه انواع هواپیماها “-5 که برای نبرد هوایی استفاده می شود فقط 5 مایل برد داشت اما امروز برد آن را به 8 تا 12 مایل رسانده ایم.

وی نصب تجهیزات مدرن جنگ الکترونیک بر روی هواپیماها را یک دستاورد عنوان کرد و گفت: در سال 1376 که جنگنده کوثر را معرفی کردیم، همه می گفتند شما F-5 را رنگ آمیزی کردید، اما با دیدن آن نظرشان تغییر کرد زیرا هواپیما محلی سازی سیستم یونی و ملات به صورت محلی تولید می شوند.

امیر واحدی با اشاره به اینکه جنگنده کوثر دارای رادار بسیار پیشرفته است اما در آینده به موشک های هدایت شونده مجهز می شود، افزود: خوشبختانه آموزشگاه پهپادها توسط نیروی هوایی راه اندازی و آموزش دیده است اما اخیرا آرش جدید ایجاد شده است. پهپاد وزارت دفاع

جانشین فرمانده نیروی هوافضای ارتش گفت: ما موفق شدیم پهپاد ابابیل 3 را به موشک یا پهپاد 500 کیلوگرمی پرتاب کنیم و تلاش می کنیم این بمب را پرتاب کنیم، این اقدامات تنها بخشی از دستاوردهای ماست. اجباری به پایان می رسد.و برخی اقدامات پس از رسانه ای نهایی خواهد شد.


پهپادهای هوشمند برای مهمات؛ مولفه قدرت ایران

وی گفت: امروز با لغو تحریم تسلیحاتی ایران از آمریکا، امکان صادرات محصولات دفاعی به کشورهای دیگر و راه اندازی خط تولید جنگنده های کوثر با ظرفیت مبادله فراهم شده است. همراه.

سردار سرتیپ مهدی هادیان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی معادلات قدرت جهان را در تهدیدات زیستی، جنگ های سخت و نرم دشمن به هم ریخته است، افزود: او می خورد.

31cc9b1b c39a 4a78 a321 2ca5634e10fd خبر خاکستری

وی نیروهای مسلح را مهمترین مؤلفه اقتدار ایران دانست و گفت: فرزندان انقلاب امروز هر جا که دشمن امنیت کشور را در خطر ببیند و دشمن به دنبال ناامنی و هرج و مرج در مرزها باشد، منافع ملی ایران را دنبال خواهند کرد. تهدیدها از جمله جنگ های نرم، سخت و نیابتی را در اولویت قرار می دهند.

امیر هادیان با اشاره به اینکه به دلیل اقتدار دفاعی و امنیتی ایران، دشمن نباید با ایران جنگ سنگین کند و ناامید است، تصریح کرد: فرهنگ عاشورا، حاکمیت بر کشور و حضور پررنگ مقام معظم رهبری در میدان یکی از مهم ترین مولفه ها است. او دشمن را وادار کرد که در تحقق اهداف خود در برابر ایران ناکام بماند.

وی ایران را عاملی برای برهم زدن معادلات دشمن و کده در غرب آسیا و منطقه دانست و تاکید کرد: طرح استعمار برای ایجاد ناآرامی در خاورمیانه شکست خورده است. سیل، زلزله و تاج نیز نقش مهمی داشتند.

امیر هادیان تولید پهپادهای مختلف از جمله پهپادهای هوشمند دارای مهمات را جزء نیروی جنگ الکترونیک ایران برشمرد و افزود: با توجه به اینکه پهپادها در نیروهای مسلح به عنوان عامل بازدارنده محسوب می شوند، از آنها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارتش همیشه جان خود را فدای ملت ایران کرده و در لحظات حساس نشان داد که ارتش قربانی ملت فقط یک شعار نیست، گفت: در این امر کارکرد بسیار ویژه ای داشته است. توجه.

امیر هادیان با تاکید بر اینکه ایران بر لبه فناوری دفاعی قرار دارد، گفت: ایران پس از تولید پرستو، رعد و برق و رعد و برق در زمینه ساخت هواپیما تولید کرده است و امروز هواپیماهای جنگنده صاعقه و یاسین و کوثر طراحی شده است.

وی به پرواز پرندگان مذکور در رزمایش های مختلف برای نشان دادن اقتدار دفاعی ایران اشاره کرد و گفت: در کنار جنگنده، هواپیمای ترابری، پهپاد، پهپاد و مهمات هوا به هوا و هوا به زمین، کادر فنی برجسته و خلبانان مجرب از جمله این افراد هستند: «نیروی دریایی برای جنگ الکترونیک مورد استفاده قرار گرفت و این رویه تأثیر زیادی در بازدارندگی و دفاع کشور داشته است.

امیر هادیان با اشاره به اینکه این هواپیما در دوران دفاع مقدس ایران توانست تسلیحات نسبتا دوربرد با برد محدود حمل کند، افزود: امروز هواپیماهای کشورمان می توانند اهداف خود را در صدها کیلومتر دورتر منهدم کنند که او معتقد بود ایران می تواند اهداف خود را در صدها کیلومتر منهدم کند. در فناوری شبیه سازی پیشرفته خودکفا باشند، اما فرزندان کشور نیز به این امر دست یافتند.

وی شبیه سازها را فناوری پیشرفته آموزش نیروی هوایی برای کاهش هزینه ها و تلفات دانست و گفت: امروز تحرکات دشمن توسط پهپادهایی با قابلیت پرواز 30 ساعته در آسمان رصد می شود و نیروهای مسلح اولین جهاد مستقل – کافی را تشکیل داده اند. توان رزمی ایران را ارتقا داد.

امیر هادیان با اشاره به ساخت پهپادهای دوربرد برای انهدام اهداف دشمن گفت: کمان 12 ماموریت دوربرد و میان برد را با پهپادهای صنعتی وزارت دفاع انجام می دهد و خلبانان پهپاد در نیروی هوایی ارتش آموزش دیده اند. .

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در خاتمه به رصد 24 ساعته ناوشکن ها و ناوهای آمریکایی توسط ارتش و سپاه اشاره کرد و گفت: ایران در ساخت پهپاد و هواپیما به مرز خودکفایی رسیده است و وجود ندارد. موانع یا تنگناها.» زیرا جنگنده رعد و برق و هواپیمای آموزشی یاسین بخشی از محصولات دفاعی داخلی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید