مرکزی یکی از استان های استراتژیک کشور است/ جمهوری اسلامی در همه عرصه ها قدرت بازدارندگی دفاعی دارد


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892326

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: جمهوری اسلامی در همه عرصه ها قدرت دفاعی بازدارنده دارد و باید در همه عرصه ها هوشیار باشد و امروز مشکلی که دشمن بیشتر روی آن تمرکز دارد مسائل اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم معارفه فرمانده جدید انتظامی استان مرکزی در اراک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه ۲۱۷ شهید فرماندهی انتظامی استان مرکزی و تسلیت به دولت تدبیر و امید وی گفت: استان مرکزی دارای ویژگی ها و ظرفیت های ویژه ای با مردم متدین و استان است. این یک منطقه و استانی است که از نظر صنعت و نیروی کار ویژگی های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: استان مرکزی با چند استان مهم همجوار بوده و یکی از راه های اصلی کشور محسوب می شود و همکاران ما با تمام توان و ظرفیت در انجام ماموریت های خود تلاش کردند وارد شوند.

اشتری تصریح کرد: استان مرکزی در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته است و همه شاخص ها در حال رشد هستند، البته در برخی موارد انتظارات وجود داشت و در برخی موارد درصد در نظر گرفته نشد و تاخیرهایی وجود دارد که ناشی از کارمندان نبوده است. این نیرو

فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: اگر میزان تصادفات به سفرها اضافه شده، اما زیرساخت ها اضافه نشده است، این موضوع به همکاران برنمی گردد، آنچه به تلاش همکاران برمی گردد رشد کرده و از البته تا رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی وجود دارد.

وی افزود: استان مرکزی کریدور و راه اصلی کشور، چهارمین قطب اقتصادی کشور و زادگاه امام راحل، مشاهیر و علمای بزرگوار است و یکی از استان های استراتژیک کشور است که همواره در نظر دارد که تهدیداتی متوجه استان بوده است که با دقت و هوشیاری مسئولان رسیدگی شده و به فضل الهی خنثی شده است.

اشتری خاطرنشان کرد: فرجا در زمینه مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مفاسد اجتماعی گام های بلندی برداشته و طبق قانون با باندها، شبکه ها و گروه های مروج فساد برخورد قاطع شده است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: اگر امروز به تهدیدات در بخش های مختلف نگاه کنیم، جمهوری اسلامی با قدرت بازدارندگی خود در همه عرصه ها ایستاده است.

این فرمانده ارشد نظامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی از قدرت دفاعی بازدارنده برخوردار است و باید در همه عرصه ها هوشیار باشد و امروز مشکلی که دشمن بیشتر روی آن متمرکز است مسائل اقتصادی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: همه مواظب نفوذ و اقداماتی باشند که دشمن می خواهد افکار مردم را به انحراف بکشاند، لذا اولویت با جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند که به موقع بوده است باشد.

اشتری با بیان اینکه 43 سال از انقلاب می گذرد و پیشرفت های خوبی را شاهد بوده ایم، گفت: البته مشکلاتی وجود دارد که بخشی از آن به دلیل تحریم ها و برخی به دلیل ناکارآمدی مدیران است، اما مخالفتی وجود ندارد. حملات و کشور چشم به راه آینده خوبی دارد.

فرمانده انتظامی کشور تاکید کرد: پلیس برای امنیت و آسایش عموم مردم گام های خوبی برداشته و موفقیت های آن رضایت فرمانده کل قوا و مردم است.

اشتری موضوع این جلسه را تکریم و به نمایش گذاشتن فرماندهی انتظامی استان مرکزی عنوان کرد و از زحمات هوشمندانه و مدبرانه سردار مفهمی تشکر می کنیم و افزود: در سه سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده که جای تقدیر دارد.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه فرآیندی برای انتخاب فرماندهان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: سردار رفیعی کیا فرمانده جدید انتظامی استان مرکزی از افراد مجرب و افسران شایسته ای است که در سمت های مختلف مسئولیت پذیر و توانمند بوده است.

اشتری در پایان خاطرنشان کرد: همه باید به این راه روشن کمک کنند که همکاران ما باید با سرعت بیشتری طی کنند و با هر تغییری تحولی ایجاد شود و ما از وضعیت فعلی راضی نیستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید