هواپیمای ترابری سیمرغ با حضور وزیر دفاع افتتاح شد


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839989

هواپیمای ترابری سبک سیمرغ ساخت متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت حسا اصفهان رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح هواپیمای ترابری سبک سیمرغ که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، حضور یافت. جمعی از نمایندگان مجلس و فرماندهان ارشد و مسئولان سازمان صنایع از وزارت دفاع برگزار شد، با تشکر و قدردانی از کارشناسان صنعت دفاعی در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طی سخنانی گفت: از وعده ما به ملت شریف ایران اسلامی. وی نماینده افتخاری مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور بود و بحمدالله در طول سال شاهد دستاوردهای دیگری در عرصه های مختلف دفاعی بود که با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا به نام «تولید دانش بنیان ایجاد اشتغال و به مردم عزیزمان خدمت خواهیم کرد.

امیر آشتیانی با تشریح شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران و نیاز اجتناب ناپذیر کشور به هواپیمای ترابری گفت: سیل، آتش سوزی، زلزله و… بنابراین حضور هواپیماهای ترابری سبک همراه با هلیکوپترهای امدادی کمک شایانی در خدمت رسانی به مردم، نهادها، سازمان های کشوری و لشکری ​​خواهد بود.

وزیر دفاع در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه و تهدیدات جمهوری اسلامی بر اهمیت و جایگاه حمل و نقل هوایی برای ماموریت های لجستیکی، حمل و نقل بار، حمل و نقل پرسنل، لجستیک و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد. نیروها نیروهای میدان نبرد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان نیروی سازنده، توانمند و پشتیبان سازمان نیروهای مسلح، وظیفه بزرگی بر عهده دارد که نیروی بازدارندگی جمهوری اسلامی را افزایش داده و در این راستا پاسخگوی نیازهای نیروهای مسلح باشد. نیروهای مسلح در عرصه های مختلف زمینی، دریایی، هوایی و الکترونیکی و گلوگاه هایی که پیروزی در میدان نبردهای نامتقارن را رقم می زند، با جدیت و سرعت به عنوان اولویت اصلی وزارت دفاع پیگیری می شود.

وی با اشاره به ساختار هواپیمای ترابری سبک سیمرغ گفت: این هواپیما یک هواپیمای بازطراحی و توسعه یافته از همان نسل است که به طور کامل با نیاز تجهیزات کشوری و نظامی و همچنین با در نظر گرفتن وضعیت کشور. شرایط و استانداردهای هواشناسی «و مقررات بین المللی، پیشرانه، قطعات و بدنه آن توسط جوانان در این مرز و بوم در وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان طراحی، ساخته و ساخته می شود.

امیر آشتیانی گفت: ظرفیت تولید این نسل از هواپیما در کشور وجود دارد و در سال های اخیر تمامی آزمایشات زمینی و پروازی و همچنین پیشرانه هواپیماهای ترابری سیمرغ توسط کارشناسان صنعت هوانوردی این وزارتخانه بررسی و انجام شده است. هوانوردی دفاع حمل و نقل به سبک سیمرغ اگرچه از نظر ساختار مشابه مشابه خود است، اما سیستم اویونیک، نیروی محرکه هواپیما، قطعات جدید و قدرت مانور این پرنده قابل مقایسه با نمونه های مشابه نیست و این محصول نهایی ساخته شده توسط متخصصان داخلی است. و بازطراحی شده و پلتفرم، پلتفرم و دانش جدیدی برای طراحی و ساخت هواپیماهای مدرن‌تر ایجاد کرده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سبکی، حجم بار، شعاع پرواز، سازگاری با شرایط اقلیمی کشور، قابلیت نشست و برخاست در باندهای کوتاه، چابکی و سرعت هواپیما در خدماتی مانند آمبولانس هوایی و قابلیت فرود وی خاکی را از دیگر ویژگی ها و کاربردهای هواپیمای ترابری سبک سیمرغ برشمرد و افزود: این محصول بومی نمادی عینی از یک محصول دانش بنیان است که با توسعه خط تولید آن، کیفیت حرفه ای کشور را ارتقا خواهد داد. توانمندی در صنعت هوانوردی، تولید قطعات مدرن، تولید و تولید مقالات “فناوری” و در نهایت توسعه صنعت هوانوردی کشور و شرکت های دانش بنیان در عرصه جهانی.

وی با بیان اینکه هواپیمای ترابری سبک سیمرغ از هر لحاظ موجب تقویت منافع ملی کشور می شود گفت: طراحی و ساخت این هواپیما علاوه بر ارزآوری قابل توجه، کاهش هزینه ها، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، تحقق اقتصاد مقاومتی در وزارت دفاع بلوغ فناورانه و صنعتی و در نهایت ادغام ظرفیت های ملی برای تولید محصولات راهبردی و فناورانه، ورود صنعت هوانوردی کشور به ویژه نیروهای مسلح را با باشگاه سازندگان وسایل سنگین و پیشرفته تسریع می کند. هواپیما

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید