هواپیما با مهمات در شبه جزیره کریمه منفجر شد


ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900528

منابع محلی در منطقه کریمه از انفجار هواپیمای حامل مهمات در آن منطقه خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناتولی، «میخائیل رازوژایف» فرماندار منطقه کریمه با انتشار پیامی در پروفایل خود در شبکه های اجتماعی گزارش داد که یک هواپیمای حامل مهمات هنگام فرود در فرودگاه نظامی بلبک از باند خارج شده و بخشی از محموله آن منفجر شده است. منطقه سواستوپل ..

به گفته وی، هواپیما آتش گرفت، اما خلبان نجات یافت.

کمتر از یک ماه پیش، منابع خبری تایید کردند که انفجارهایی در منطقه ای نزدیک پایگاه هوایی روسیه در شبه جزیره کریمه رخ داده است. سه منبع محلی گفتند که حداقل چهار انفجار در منطقه ای نزدیک یک فرودگاه نظامی روسیه در شبه جزیره کریمه رخ داده است. در همان زمان، یک مقام طرفدار روسیه در کریمه گفت که خسارتی وارد نشده است.

این منابع گفتند که این انفجارها در نزدیکی پایگاه نظامی روسیه در شهر سواستوپل در شمال این کشور رخ داده است. فرماندار سواستوپل با استناد به اطلاعات اولیه گفت که نیروهای ضد هوایی روسیه یک پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند. «میخائیل رازوژف» در این رابطه گفت: خسارتی وارد نشد و مجروح نشد.

با توجه به فیلم منتشر شده از این انفجار، به نظر می رسد که یک موشک شلیک شده و صدای حداقل دو انفجار شنیده می شود.

کریمه که در سال 2014 به روسیه ضمیمه شد، یک کانال تامین مهم برای عملیات نظامی روسیه در اوکراین است.

روسیه پیش از این خرابکاران را به سازماندهی مجموعه ای از انفجارها در یک انبار مهمات در کریمه متهم کرده بود.

از سوی دیگر، انفجارهای اخیر در پایگاه هوایی و فرودگاه های کریمه در حال وقوع است و مشخص نیست که آیا آخرین انفجارها مربوط به انفجارهای قبلی است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید