هپکو قراردادی به ارزش 167 میلیارد دلار برای فروش لیفتراک امضا کرده است


ساعت: 16:40
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843998

بزرگترین تولید کننده ماشین آلات راهسازی در خاورمیانه در مسیر رونق صنعتی

شرکت هپکو اراک، بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات سنگین در خاورمیانه، فروش 167 میلیارد تن لودر را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو قرارداد فروش لیفتراک را به ارزش 167 میلیارد تن اعلام کرد که هشتمین قرارداد این گروه از زمان احیای سال گذشته و بازگشت به ماشین آلات سنگین است.

این شرکت که سال هاست محصولات با کیفیت و درجه یک در زمینه راه سازی و معدن ارائه می دهد، امکان طراحی و ساخت چندین مدل لودر با کاربردهای لازم در زمینه های راه سازی و معدن را دارد.

اگرچه خصوصی سازی غیراصولی در اواسط دهه 1980 و تصمیمات بحث برانگیز و بی توجهی به تولید داخلی در سال های اخیر ضربه سختی به هپکو وارد کرده است، اما اکنون که مدیران شرکت آماده پاسخگویی به تقاضای داخلی برای محصولات باکیفیت و عقد قرارداد در این زمینه هستند، این حوزه با صدای بلند همراه است. چرخ‌های تولیدی هپکو و این مجتمع عظیم صنعتی با تلاش کارگرانی که سال‌ها پشت سر تنها خواسته خود یعنی کار و تولید ایستاده بودند، به روزهای اوج خود باز می‌گردد. در سال های نه چندان دور که تولید انواع محصولات و ماشین آلات راهسازی و معدنی به نزدیک به 3000 دستگاه در سال رسید و نام هپکو را در کنار غول های مهندسی سنگین قرار داد.

عکس های خطوط تولید این شرکت نشان می دهد که هپکو با وجود روند کاهشی در سال های اخیر، امروز در حال تولید است. صفر در یکی دو سال اخیر را باید مطلوب دانست، اتفاقی که با وجود توان فنی و مهندسی این مجموعه صنعتی در صورت حفظ می تواند سریعتر اتفاق بیفتد.

هپکو با داشتن خطوط تولید مجهز به تجهیزات مدرن، سهم مهمی در تولید تجهیزات و ماشین آلات معدنی سنگین، راهسازی، جرثقیل، تجهیزات حفاری، نیروگاه ها، بنادر و صنعت نفت و گاز داشته است. با تولید ماشین آلات، جهان به اولین و بزرگترین تولید کننده تجهیزات سنگین در خاورمیانه تبدیل شد و اکنون هپکو می تواند شعار «تولید; مشاغل دانش بنیان نقش موثری ایجاد می کنند.

به گفته میکانی قائم مقام مدیرعامل شرکت هپکو، بیل های زنجیری 22 تنی، لودرهای معدنی 7 تنی، لودرهای هپکو 5 تنی و بیل های لاستیکی در سال گذشته راه اندازی شد و پاییز امسال نیز این شرکت بیل های 75 تنی را به معادن تحویل خواهد داد. و این توانایی هپکو شرکتی دارد که ماشین آلات ماینینگ را با توجه به شرایط طراحی و تولید می کند.

به گزارش دیار آفتاب ؛ اوایل سال جاری اولین محصول پرکاربرد و جدید شرکت هپکو با عنوان «کامیون 65 تنی مواد معدنی» ارائه و به خریدار تحویل داده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید