هیأت دولت باید واردات خودروهای دست دوم را ابلاغ کند

وزیر حراست درباره واردات خودروهای فرسوده نیز گفت: آیین نامه واردات خودروهای فرسوده در دولت تصویب شده و هیات دولت نیز باید آن را ابلاغ کند و ابلاغ آن به عهده وزارت حراست نیست.

علی آبادی با بیان چالش های تامین ارز برای واردات خودرو بیان کرد: ارز در تجارت و فعالیت اقتصادی ابزاری است که بین ساختارهای مختلف اقتصادی کار می کند و در همه چیز تاثیر دارد. در بحث بیمه ارزی، نگرانی دولت این است که در صورت اقدامات عجولانه، اقتصاد کشور متضرر شود و معیشت مردم با تغییر نرخ ارز تهدید شود. بنابراین، دولت با احتیاط عمل می کند.

وی تاکید کرد: در زمینه واردات خودرو نیز برنامه ریزی انجام شده و بیم آن نیست که بخشی از اقتصاد آسیب ببیند. همچنین ارز کلیه موارد اعلام شده برای خودروی برقی ارائه شده است.

وزیر صامت با بیان اینکه واردات در حوزه خودرو برای حل اختلاف انجام می شود، تصریح کرد: ابعاد اختلاف در حوزه خودرو با سایر کالاها متفاوت است. برای برخی از کالاها مانند گندم کیفیت قابل قبول کافی است. اما در مورد خودرو، رنگ ها، مدل ها، فناوری ها و … متنوعی وجود دارد که همگی باعث ایجاد سردرگمی می شوند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که در این زمینه ها اختلاف نظر وجود دارد، واردات را مناسب می دانیم و برای رفع اختلاف برنامه ریزی می کنیم. همچنین تلاش می کنیم با اعمال تعرفه رقابت مفید و مناسبی ایجاد کنیم که به نفع ظرفیت ملی باشد.