هیچکس با جریمه نمی تواند حجاب داشته باشد

هیچکس با جریمه نمی تواند حجاب داشته باشد

این لایحه مجلس نمی تواند مردم را با حجاب کند/ به جای آمدن و جریمه و ضرب و شتم و بستن جاده باید با فرهنگ برخورد کنیم.

این نماینده زن مجلس با لایحه حجاب و تعیین جریمه بدحجابی مخالفت کرد و آن را بی اثر دانست.

سامیه محمودی در گفت وگو با خبرنگار عصر ایران درباره لایحه عفاف و حجاب گفت: حجاب جزو دین و فرهنگ ماست. حجاب را هم زن و هم مرد باید رعایت کند. اینطور نیست که حجاب فقط مال خانم ها باشد، بلکه به آقایان هم تعلق دارد، توجه داشته باشید این لایحه نمی تواند مردم را حجاب کند و بسیار ضعیف است. به جای اینکه بیاییم و جریمه کنیم باید فرهنگی کار کنیم.

نماینده فراکسیون زنان در مجلس گفت: در کشور ما متولیان مسائل فرهنگی و اجتماعی زیاد است. الان در حوزه اقتصاد هم همینطور است و متأسفانه گیرنده ها قبول نمی شوند و دلیل رسیدن به این وضعیت است. من به افرادی که مسئولیت فرهنگ را بر عهده دارند انتقاد می کنم که چرا آن را رها کردند و با فرهنگ سر و کار ندارند، حالا ما دچار مشکل شده ایم.

وی افزود: البته الان هم تصمیم گیری در مورد حجاب در جامعه یک امر فرهنگی است و هیچکس نمی تواند بدون مجازات حجاب داشته باشد. به جای اینکه بیاییم و درگیری ایجاد کنیم و موضوع را تشدید کنیم، بیاییم از روش هایی استفاده کنیم که فرد را به حجاب باور کند نه اینکه او را مجبور به حجاب کند.

وی در پاسخ به این سوال که در شهریور سال گذشته اقدامات حجابی را اجرا کردیم و نتیجه آن را دیدیم، گفت: هر کشوری قانونی دارد و اگر مردم آن را رعایت نکنند با آن فرد برخورد خواهند کرد. هر کس وارد کشوری شود که حتی به آن اعتقادی ندارد ملزم به رعایت قانون است و اگر این کار را نکرد باید مجازات شود. ما معتقدیم در مرحله اول باید در زمینه حجاب طوری رفتار کنیم که خودمان به قانون کشور احترام بگذاریم و قوانین کشور در این زمینه ها کامل است و این چیزی نیست که بخواهیم ایجاد کنیم. قانون جدید برای .

نماینده مردم شهرضا ادامه داد: آنها قانون را رعایت نمی کنند، باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است. کاری که ما انجام می دهیم ارتقاء است، نه زیرساخت. جریمه عدد و رقم ارتقاء است و اگر تاثیر داشته باشد تاثیرات بسیار کوتاه است و تاثیر عمیقی ندارد. این فعالیت های عمرانی نه تنها بر این نسل، بلکه بر نسل های آینده نیز تأثیر خواهد گذاشت.

این نماینده مجلس افزود: باید عمیق و فرهنگی کار کنیم. دوستانی که باید اهل فرهنگ باشند باید خود را از عرصه سیاست حذف کنند. فردی که باید در حوزه اجتماعی کار کند نباید در حوزه سیاسی دخالت کند. متأسفانه یکی از اتفاقات بدی که در کشور ما نه تنها در حوزه فرهنگی، بلکه در حوزه اقتصادی و ورزشی می افتد این است که همه چیز سیاسی شده است. فکر می کنم اگر هرکسی کار خودش را می کرد، با این مشکل مواجه نمی شدیم.

وی خاطرنشان کرد: دوستان باید بروند ببینند چه کردند، چه مسیری را طی کردند تا این اتفاق بیفتد، دیگر آن مسیر را نروید و بدتر نکنید، ریشه یابی کنید و به دنبال مشکلاتی باشید که اوضاع را بهتر کند. این وضعیت برای مردم و دولت خوب نیست. باید بین مردم و دولت رابطه وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید