هیچکس حق ندارد از من در مورد هزینه ها سوال کند / من در جذب ثابت اشتباه کردم / سرخابی ها در بورس درآمد ندارند!


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819709

من برای تراکتور هزینه نکردم و با پول جیبی خودم بازیکن جذب کردم.

مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: امسال قیمت پایینی برای تراکتور وجود ندارد. من با پول جیبی خودم بازیکن جذب کرده ام و هیچکس حق پیگیری هزینه های من را ندارد!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی درباره وضعیت فعلی این تیم گفت: تراکتور 100 درصد با ثبات خواهد بود. این هفته مقابل مس رفسنج که یکی از بهترین تیم های ایران است پیروز شدیم. این تیم در هفته های اخیر بدشانس بود و به آنچه که شایسته بود نرسید.

وی ادامه داد: قبل از بازی با مس به اردوی این تیم رفتم و اعلام کردم که قصد حرکت ندارم. چون عده ای از جو استفاده کردند و با عشق هواداران بازی کردند. خیلی صریح می‌توانم بگویم، از رسانه‌های اصلی گرفته تا تعدادی از صفحات، فضاسازی کردند و آخرین اتفاقات را رقم زدند.

زنوزی با بیان اینکه تراکتورسازی جزو پنج تیم برتر ایران از نظر آجیل است، گفت: امسال قیمت پایینی برای تراکتور وجود ندارد. برخی افراد تیم را تحت فشار قرار می دهند و استرس شدید بازیکنان دلیل اصلی نتیجه نگرفتن تیم است. من با بازیکنان صحبت کردم و می خواستم روحیه و انگیزه شان را به آنها برگردانم. من با پول جیب خودم بازیکن جذب کردم، هیچکس حق ندارد هزینه های من را پیگیری کند، همه ممکن است در خرید بازیکن اشتباه کنند که این یک نوع معامله است.

مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: با توجه به اینکه در بخش خصوصی هستیم اولین نفری هستیم که به اشتباه خود اعتراف می کنیم تا اشتباه را تکرار نکنیم. من یک مدیر دولتی نیستم که اشتباهات را برای صرفه جویی در فضا بپوشانم. مثلا من در جذب کنستانت اشتباه کردم، با وجود اینکه مشاورانم گفتند این بازیکن بیمار است و ممکن است نتواند بازی کند، گفتم قرارداد را ببند و اگر نتایج از ایفمارک خوب نباشد، قرارداد را فسخ می کنیم. متاسفانه طبق قوانین فیفا با وجود بند فسخ امکان فسخ قرارداد وجود ندارد.

او گفت: ما استوکس را جذب کردیم و همه دیدیم که چه اتفاقی برای ما افتاد. با این حال پرسپولیس دوباره این بازیکن را جذب کرد و 300 هزار یورو به او داد تا 10 دقیقه بازی کند، آیا این بازیکن در تراکتور امتحان نمی دهد؟ هیچکس به این موضوع توجهی نکرد و فقط مشکلات تراکتور را برجسته کرد.

زنوزی با بیان اینکه بدهی های تراکتور را چند برابر کرده اند و در رسانه ها اعلام کرد، گفت: شرکت های ما به صورت وام به یکدیگر وام می دهند. گفته می شود تراکتور 380 میلیارد تن بدهی دارد، تا جایی که من شنیده ام سرخابی های تهران تنها 700 تا 1000 میلیارد تن بدهی مالیاتی دارند. یعنی بنفش ها بدهی بیشتری دارند یا تراکتور؟ ما هیچ بدهی مالیاتی، خارجی یا داخلی نداریم. فقط یک پرونده داخلی داشتیم که به دلیل رای گیری خارج از قوانین فدراسیون فوتبال بود و این بدهی را هم پرداخت کردیم. در حال حاضر کل بدهی تراکتور ممکن است کمتر از دو میلیارد تن باشد.

مالک باشگاه تراکتورسازی گفت: چالش اصلی ما رقابت با تیم های دولتی است. «دو سه تیم خصوصی در لیگ برتر هستند و بقیه تیم‌های دولتی هستند. مثلا در مذاکره با بازیکنی سه میلیارد تن پیشنهاد دادیم اما تیم خصوصی با ما تماس گرفت و دو برابر پیشنهاد داد! ما 100 میلیون پیشنهاد جمع آوری می کنیم، آنها بلافاصله پیشنهادات خود را دو برابر می کنند. با چه منطقی چنین پیشنهادهایی می دهند؟

وی در این خصوص گفت: الان به نوعی قیمت بازیکن خارجی کمتر از بازیکن داخلی است. ما در حال رقابت با کسانی هستیم که دستشان در جیب 80 میلیون ایرانی است. متأسفانه اف اف و صدا و سیما هم محل درآمد را بست. بازیکنی را به خارج می فرستند و بعد 500 هزار یورو به آن تیم خارجی می دهند تا دوباره همان بازیکن را جذب کند. البته پول از دست رفته و به باشگاه خارجی نمی رسد!

زنوزی گفت: دو سال پیش می خواستیم تراکتور را لیست کنیم. هیچ کس در آن زمان همکاری نمی کند.» الان شرایط فرق کرده و مینیون ها وارد بورس شده اند و باید تراکتور را هم به بورس ببرند. شرایط تراکتور بهتر از بنفش است. چون تعهدات خارجی، داخلی و مالیاتی نداریم. همچنین می خواهیم بخشی از سهام شرکت های خود را که درآمد سالانه آنها بیشتر از هزینه های تراکتور است به تراکتور واگذار کنیم تا علاوه بر درآمد ورزشی باشگاه، تراکتور نیز از این شرکت ها درآمد داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه فقط پوست تراکتور را در بورس عرضه نمی کنیم، گفت: دو سال پیش سهام برخی شرکت ها را با نام تراکتور عرضه کردیم و با بحث واگذاری و سوء استفاده از برخی، سهام را به خود شرکت ها برگرداندیم. ” در دیدار با دکتر عابدین هورام استاندار آذربایجان شرقی و حامیان وی مقرر شد کار از سر گرفته شود. کسانی که سهام تراکتور می خرند می توانند از سود سالیانه آن استفاده کنند و این برای یک تراکتور بسیار خوب است.

مالک باشگاه تراکتورسازی خاطرنشان کرد: دو تیم تهرانی که راهی بورس شدند درآمدی جز تبلیغات و ورزش ندارند. ما همین درآمد را خواهیم داشت و سهامداران از سود شرکت هایی که سهام آنها به تراکتور منتقل می شود، سود می برند.

وی در پایان خطاب به مجری برنامه ورزش تهران گفت: همکاران شما در صداوسیما هزاران بار من را قضاوت کرده اند و صحبت کرده اند. چرا من از تیم های دولتی همان سوالاتی را که در ماه های اخیر از من پرسیده اند نمی پرسم؟ چرا مدیران تیم ملی پاسخگو نیستند؟ برنامه های رادیویی رنگارنگ هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید