هیچکس قانونی بودن فضای مجازی را انکار نمی کند


ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819152

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه هیچکس منکر قانونی شدن فضای مجازی نیست، گفت: خیابان هم قانون دارد، فضای مجازی قانون ندارد! اما مهم این است که قانون چگونه نوشته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم ساماندهی فضای مجازی و احتمال بازگشت طرح تنظیم فضای مجازی به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. می دانم می آید یا نه و حالا نمایندگان با جدیت روی لایحه بودجه 1401 کار می کنند و صحبت زیادی در این باره نیست.

وی قانونی شدن فضای مجازی را یک اصل مهم و ضروری خواند و افزود: خیابان هم قانون دارد، فضای مجازی قانون ندارد! اما مهم این است که قانون چگونه نوشته شده است. هیچکس قانونی بودن فضای مجازی را انکار نمی کند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین فضای مجازی باید به نفع مردم نوشته شود، گفت: فضای مجازی نیاز به اخلاق حرفه ای دارد؛ در این راستا فضای مجازی باید به نفع مردم باشد. از آنجایی که اخلاق رسانه ای در رسانه ها و مطبوعات مطرح می شود، رعایت این اخلاق در فضای مجازی نیز ضروری است. رعایت اخلاق در فضای مجازی به معنای محدود کردن افراد نیست.

ایزه تاکید کرد: حتی منتقدان طرح ساماندهی فضای مجازی هم بر اخلاق در فضای مجازی تاکید دارند. هیچکس منکر اخلاق در فضای مجازی نیست و تنها راه گسترش اخلاق در فضای مجازی قانونی کردن آن است.

وی گفت: طرح تنظیم مقررات سایبری باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد و به صورت کلی و سطحی مورد توجه قرار نگیرد. این طرح ایراداتی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، اما در کل مردم حق دارند با فضای مجازی اخلاقی مواجه شوند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید