هیچ اتحادیه یا واحد تولیدی حق افزایش قیمت را ندارد/ جریمه عدم احتساب قیمت به 10 میلیون تن افزایش یافت.


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837711

وزیر دادگستری گفت: هیچ واحد صنفی و تولیدی حق افزایش قیمت را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آمنه حسین رحیمی وزیر دادگستری در دیدار با مسئولان و مدیران اجرایی به تشریح اهداف سال 1401 که در ستاد سازمان تعزیرات برگزار شد، گفت: خیر، بنابراین اقدام دولت برای اصلاح اسن شجاعانه است. .

وی ادامه داد: این اقدام از سوی دولت با احتیاط انجام می شود تا نتایج منفی کمتری داشته باشد، ممکن است عمل با درد همراه باشد.

رحیمی گفت: مردمی شدن و پرداخت عادلانه یارانه ها به نفع مردم است، اکنون تعداد محدودی بیشترین بهره را خواهند برد. توزیع عادلانه یارانه منجر به بهره مندی بیشتر مردم به ویژه اقشار ضعیف از این یارانه می شود. از دهک اول تا سوم 400 هزار تومان و دهک های باقی مانده 300 هزار تومان این یارانه به استثنای یارانه دارو و نان است.

وی گفت: بسیاری از جرایم به تدریج انجام می شود، برای تعداد محدودی رانت ارزی ارائه می شود. عده ای با این یارانه ها کالاهای اساسی نمی خریدند و گاه قاچاق هم صورت می گرفت.

رحیمی گفت: با اجرای این طرح عده ای می توانند سوء استفاده کنند و در بازار بی نظمی ایجاد کنند، بنابراین نقش سازمان تعزیرات مورد تاکید است، هیچ اتحادیه و واحد تولیدی حق افزایش قیمت را ندارد. اگر تولیدکننده ای مدعی افزایش قیمت تمام شده باشد، خودش حق اعمال این افزایش قیمت را ندارد.

وی گفت: سازمان دفاع تنها سازمان رسمی اعلام کننده افزایش قیمت است و مدیران تعزیرات باید مراقب این موضوع باشند.

وزیر دادگستری با تاکید بر فعالیت گشت های سیار گفت: این گشت ها افزایش می یابد. اخیراً اختیارات سازمان تعزیرات از طریق مراجع قانونی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دولت جدید سازمان جنایی بازدارنده است، قیمت جریمه عدم احتساب قیمت از 100 هزار تن به 10 میلیون تن افزایش یافت.

رحیمی گفت: اصناف ما افراد منصفی هستند که این عامل بازدارنده ما در مقابل سوء استفاده کنندگان است، در جریان اجرای طرح پرداخت عادلانه یارانه ها در صورت بی توجهی به مردم، حقوق بشر پایمال شده است.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید