هیچ برنامه ای برای حضور مرادی و رستمی در تیم ملی وزنه برداری نداشتیم


ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900953

سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: کادر فنی از ابتدا برنامه ای برای حضور این دو نفر در بازی های آسیایی نداشت چرا که از ابتدا می خواستیم به نفرات جوانان و آن ها فرصت بدهیم. . که پشت سر تیم ملی ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری ، سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: با توجه به اینکه بازی های آسیایی بحرین در تقویم فدراسیون آسیایی قرار گرفت. ، از اواخر تیرماه و این مسابقات از قبل برنامه ریزی نشده بود. با توجه به مصادف شدن با بازی های آسیایی، کادر فنی تیم ملی وزنه برداری تصمیم گرفت بازیکنان اصلی شرکت کننده در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی (قنیه) برای حضور در مسابقات جهانی (کلمبیا) به تمرینات خود ادامه دهند اما فرصتی است. شرکت در مسابقات آسیایی در اختیار تیم جدیدی از ورزشکاران جدید که در چند سال گذشته به دلایل مختلف از جمله آسیب دیدگی فرصت حضور در مسابقات بین المللی را نداشته اند.

وی عدم حضور علی داودی در قونیه و حضورش در مسابقات آسیایی را نیز ناشی از همین تصمیم کادر فنی دانست. به گفته وی، «داوودی بعد از المپیک دچار مصدومیت شد و در مسابقات همبستگی شرکت نکرد، بنابراین مجبور شد در بحرین شرکت کند. الحمدلله با توجه به تمرینات دو ماه اخیر او و همه بازیکنان جدید به آمادگی خوب و رکوردهای خوبی رسیده اند.»

سرمربی تیم ملی با اشاره به این مشکلات به تشریح غیبت علی هاشمی و کیانوش رستمی در ترکیب برای سفر به آسیا پرداخت و گفت: به دلایل فوق، کادر فنی برای حضور این دو نفر در یک تورنمنت برنامه ریزی کرد. ابتدا آسیایی نبود چون از ابتدا می خواستیم به جوانان و کسانی که پشت خط تیم ملی بودند فرصت بدهیم. از سوی دیگر پس از تنش هایی که بین دو ملی پوش وزنه بردار به وجود آمد، کادر فنی از آنها خواست که طبق قوانین اردو حرفه ای رفتار کنند و با یکدیگر سازش کنند، اما از آنجایی که تنش بالا بود و قبول نکردند، مشکل را گزارش کرد.پس از توافق با مدیر تیم های ملی و همچنین رئیس فدراسیون نوشتیم که کمیته انضباطی طبق وظایف خود به این موضوع رسیدگی کرده است. پس از بازرسی کمیته انضباطی و دستورات اعلام شده در نهایت دو نفر پذیرفتند که باید حرفه ای رفتار کنند و از کادر فنی و از یکدیگر عذرخواهی کردند و به صلح و سازش رسیدند. کیانوش رستمی با هماهنگی های انجام شده اردو را ترک کرد و امیدوارم در قالب برنامه های کادر فنی حرکت کند و در آینده تیم ملی را سربلند کند.

تیم ملی وزنه برداری اعزامی به بازی های آسیایی بحرین از اواسط مردادماه به مدت سه هفته در آکادمی ملی المپیک اردوی خود را برگزار کرد و پس از وقفه دو هفته ای در اردوی بابلسر تمرین کرد. اعضای اعزامی تا زمان اعزام در اردو خواهند بود و در قالب سه گروه راهی منامه خواهند شد.

وی از ثبت رکورد و تست دوپینگ در آبان ماه خبر داد و افزود: بر اساس تصمیم جلسه کمیته فنی فدراسیون و نظر اعضای محترم، افراد خارج از اردوی تیم ملی شانس حضور در ثبت رکورد را دارند. و تست دوپینگ آبان ماه نظر ستاد ملی را جلب کرد و وارد اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران برای جام جهانی کلمبیا شد. فدراسیون کنترل دوپینگ وزنه برداران را بسیار جدی می گیرد و در حال حاضر افرادی که در اردو هستند مرتب آزمایش می شوند.

سرمربی تیم ملی درباره اولین جلسه کمیته فنی فدراسیون در دوره جدید و ترکیب اعضا نیز گفت: در اولین جلسه کمیته فنی با اعضا آشنا شدیم و در مورد اعزام صحبت کردیم. از تیم ملی بزرگسالان اعضای این کمیته از قهرمانان بزرگ المپیک و جهان و از متخصصان برجسته رشته وزنه برداری هستند که امیدواریم با چنین کیفیتی برنامه ها و اهداف تیم ملی به صورت تخصصی تدوین شود تا بتوانیم در همین راستا حرکت کنیم. جهت . در نهایت این کمیته بررسی می کند که چقدر به اهداف خود نزدیک شده ایم و چقدر کوتاهی کرده ایم و هرکس در جای خود در برابر خانواده بزرگ وزنه برداری پاسخگو خواهد بود.

مسابقات قهرمانی آسیا از 14 تا 24 مهرماه در بحرین برگزار می شود. نفرات اصلی اعزامی به این مسابقات عبارتند از:

دسته 61 کیلوگرم: مجید اصغری

دسته 89 کیلوگرم: محمد زارعی و مسعود چترایی

دسته 96 کیلوگرم: علیرضا معینی و رضا بیرالوند

دسته 102 کیلوگرم: رسول معتمدی و رضا دهدار

دسته 109 کیلوگرم: امیر عزیزی

دسته 109+ کیلوگرم: علی داودی و محسن دادرس

دیدگاهتان را بنویسید