هیچ رئیس جمهوری به اندازه آقای رئیسی از مقام رهبری تبعیت نکرده است


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918876

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید بر اینکه هیچ رئیسی به اندازه آقای رئیسی از مقام معظم رهبری اطاعت نکرده است، گفت: رئیس جمهور چرا برخلاف ابلاغ ابلاغیه، اجازه می دهند برخی از طرف ایشان سند دولت را بنویسند. مقام معظم رهبری؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با حضور در برنامه زنده کشیک سلامت درباره شایعه جدایی آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و انتقال آن به وزارت علوم تاکید کرد: حتی اگر قانونی نوشته شود این مشکل وجود دارد. ممکن نیست؛ زیرا باعث ناامیدی، عدم اطمینان و افزایش جریان مهاجرت کادر پزشکی می شود.

مرندی با اشاره به کمبود پزشک در شهرهای کوچک در سال هایی که مسئولیت وزارت بهداشت را برعهده داشت، ادامه داد: در زمان جنگ به دلیل همین کاستی ها و نقایص لایحه تفکیک آموزش پزشکی از وزارت علوم را ارائه کرد. و بلافاصله در هر استانی دانشگاه علوم پزشکی تأسیس کردیم.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: بحث ادغام سال ها از سوی وزرای مختلف علوم مطرح می شد، حتی در زمان نخست وزیری میرحسین موسوی نیز طرحی به مجلس ارائه شد که خوشبختانه با شکست مواجه شد. این موضوع تا زمان وزارت مصطفی معین مسکوت ماند اما باز هم در زمان ریاست مهدی کروبی در مجلس طرحی مطرح شد که ولی فقیه با آن مخالفت کرد.

مرندی با اشاره به تلاش‌های بعدی برای این جدایی که همگی ناموفق بود، ادامه داد: باید افرادی را برای تکمیل وزارت بهداشت انتخاب کرد که بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را می‌دانند نه اینکه پس از تصرف این وزارتخانه مورد تقدیر قرار گیرند. افرادی که حتی کارمند وزارتخانه هم نبودند به عنوان وزیر بهداشت انتخاب می شوند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی که پیش از این بر توجه رئیس جمهور به حساسیت جامعه پزشکی و مکاتبات فرهنگستان و همچنین نظرات اعضای مجمع عمومی فرهنگستان تاکید کرده بود، ادامه داد: باید از آقای ابراهیم رئیسی گلایه کنم. من شخصاً به ایشان و رئیسشان و نامه نگاری کرده ام که کسانی که سند تحول سلامت را نوشته اند با آن آشنایی ندارند، اما برخلاف آنچه می گویند ویرایش اول است و اصلاح خواهد شد، همچنان شاهد هستیم همین مردم به مجلس می روند و از جدایی می گویند.

و ادامه داد: این افراد که حتی با وزارت بهداشت هم آشنایی نداشتند می گویند چرا اعتراض می کنم و پیام می دهم که منصرف شده اند، با این حال شاهد هستیم که برنامه و بودجه این ادغام را از طریق مجلس و سازمان دنبال می کنند. که برای دولت آقای رئیسی حرکت ها خوب نیست.

مرندی با تاکید بر اینکه هیچ رئیس جمهوری به اندازه آقای رئیسی از مقام معظم رهبری اطاعت نکرده است، گفت: رئیس جمهور چرا به برخی از طرف خود بر خلاف ابلاغ رهبری اجازه می دهند سند دولت را بنویسند؟

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: نباید اجازه دهیم کادر پزشکی ناامید شوند. افرادی که در طول جنگ و در جریان ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

مرندی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر میزان رضایت از اقدامات وزارتخانه های فعلی بهداشت برای احیای شبکه بهداشت و درمان کشور گفت: هنوز اقدامی صورت نگرفته که بگوییم چقدر راضی هستم. شاید جلساتی برگزار شود، اما عملاً هیچ اتفاقی نمی افتد. زمانی که مسئولیت را بر عهده می گیریم باید شجاع باشیم، اما من در وزارتخانه های فعلی بهداشت جسارت نمی بینم.

دیدگاهتان را بنویسید