راهکار پیروزی در فتنه تبعیت از رهبری است

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

حجت الاسلام والمسلمین محمد احتشام کاشانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت نهمین سالگرد حماسه که در حوزه علمیه فیضیه قم برگزار شد، دهه بصیرت و روز میثاق با ولایت را بهانه ای دانست و گفت: بررسی کنید که تا کجا پیش رفته است و برای جلوگیری از تکرار شورش چه باید کرد. این کار را بکنید، فرمود: باید راه ایستادگی بر ارزش‌های قیام حسنه و دوری از طغیان شیطانی را از کلام اهل بیت علیهم السلام و فقه و دین بشناسیم.

وی افزود: انسان اگر بصیرت نداشته باشد مانند فردی است که می خواست به مشهد سفر کند اما به کرمانشاه رفت و هر چقدر بر مظاهر دین بایستد چیزی نصیبش نمی شود و ماجرا این است که کامل اما در فتنه نتوانستند به سمت والی گرایش پیدا کنند و ما هیچ کم نداریم که به اباعبدالله (ع) توصیه کردند که به کربلا نرود به جای اینکه بگویند تو امام و حجت هستی و ما در راه هستیم. .

استاد حوزه علمیه کوم وی خاطرنشان کرد: در زمان امام حسین (ع) عده ای در دوران سیاه بیعت کردند یا در بحث بیعتی که به عنوان بیعت تلقی می شد سکوت کردند و نمی خواستند با امام حسین (ع) باشند و لذا گفتند چرا. حرم را با خود به کربلا می بری؟

وی از امام حسین(ع) به عنوان امام پیشوا و چراغ هدایت یاد کرد و ادامه داد: بصیرت نکته اساسی و مهمی است که در زمان کربلا نیز وجود داشته است. می توان عالم دینی و تحصیل دینی کرد و در این فیضیه ظرفی که مصطفی فرزند امام از آن آب نوشید نجس دانسته شده است و در دوران سیاه مصطفی از کاسه آب می خورد و کاسه اش را آب می کردند و به گفته امام آنها مهاجران و شخصیت های مقدس احمق بودند، امامی که گویش الهی داشتند اما گاهی از این ادبیات به عنوان «مقامات نادان و احمق» استفاده می کردند.

اختشام کاشانی بصیرت را راه فراتر رفتن از پوست دین و رسیدن به بطن دین عنوان کرد و گفت: درک تفاوت ها برای ما بسیار مهم است; عالم بزرگی در فیضیه بود که بیش از یک سال و چند ماه پیش از دنیا رفت، ایشان به من گفت که بعد از سخنرانی امام خمینی (ره) در فیضیه، به محضر مردی رفتم و جملاتی را به ایشان گفتم. امام و ایشان فرمودند که این حرفها همین میدان را از ما اشغال می کند.

وی با تاکید بر اینکه راه روشن انقلاب ما را امام خمینی (ره) گشوده است، گفت: ایشان از مرگ هراسی نداشتند و با شناخت لازم از دین برای تحقق آموزه های دینی گام برداشتند.

احتشام کاشانی گفت: رویکرد ما به اغتشاشات از اول انقلاب تا امروز پایبندی به ولایت فقیه است، اگر عوامل در اغتشاش 58 به درستی وارد می شدند و شاید اغتشاش 68 بعد از انقلاب رخ نمی داد. 12فروردین 58 خدا امتحان خوبی بدهد 20 روز بعد اولین رئیس ستاد مشترک ارتش شهید قرنی به شهادت رسید و دشمن استوانه فکری انقلاب شهید مفتح و شهید عراق و شهید قاضی طباطبایی را گرفت. .

وی ادامه داد: با همه بودن و همه داشتن هنر نیست و اگر امیرالمومنین (ع) همه را داشت، آنقدر دشمنی با او نمی شد که شمشیری بر سرش می گذاشتند. محراب نماز.”

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: از 18 دی تا 28 دی ماه شخصیت هایی مانند سردار دلها و آیت الله مصباح که آیت الله بصارت بودند را از دست دادیم.

وی ادامه داد: اگر قیام سال 58 که علیه شهید بهشتی و دوستانش اتفاق افتاد را حواس توضیح می داد، قیام منافقین در سال 68 رخ نمی داد. امام در یکی از نامه‌های خود می‌نویسد: «از خداوند می‌خواهم به پدر پیر ملت عزیز ایران صبر و بردباری عنایت فرماید و او را ببخشد و زودتر از دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت را نبینم. دوستان من و این نوشته مظهر بی احتیاطی است.خواص.

احتشام کاشانی گفت: امام به آیت الله جنتی که امام جمعه بود به مردم تصریح کرد که مصلحت اسلام و مسلمین شوخی نیست و ملاک دوستی من با مردم، ملاک حفظ ارزش هاست.

وی گفت: در 4 اردیبهشت 68 که نمایندگان مجلس نامه ای نوشتند که چه خوب است که موضوع را با معاون رئیس جمهور جور دیگری حل و فصل کنید، امام فرمودند من دو سال است که تلاش می کنم جلوی این کار را بگیرم. این اتفاق می افتد، اما ممکن نیست. در همان نامه امام می‌نویسد که شما می‌خواهید انقلاب را از لیبرال‌ها به منافقین پس از من بسپارید و من اجازه نمی‌دهم چنین شود.

اقشام کاشانی گفت: اگر قیام 78 را مسئولین حوزه و دانشگاه تبیین می کردند، قیام 88 رخ نمی داد و اگر قیام 88 تبیین می شد، قیام 96، قیام 98 و سپس شورش 1401 اتفاق نمی افتد، و با این حال وقتی توضیح درست انجام نشود، فتنه ادامه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در دوره قبلی انتخابات مجلس میزان مشارکت 42.5 درصد بود و اکنون اگر حوزه و دانشگاه شکست بخورد و میزان مشارکت کمتر شود، پاسخگوی کیست؟ مگر رهبری نگفتند که در قم مرکز مأموریت عظیم داشته باشید، آن مرکز مأموریت کجاست؟

و ادامه داد: اکنون در بدترین شرایط که دشمن می خواهد حضور در انتخابات را کمرنگ جلوه دهد، چه کرده ایم؟ با تمام قداستی که داریم، در عین حال که مسئولان را باور داریم و از آنها انتقاد می کنیم، باید به فکر پیشرفت و امید باشیم. همانطور که مدیریت تاکید کرد، کارکنان خالصانه کار می کنند، اما امروز متاسفانه همه به اپوزیسیون تبدیل شده اند.

اختشام کاشانی گفت: رهبری از همه دولت ها حمایت کردند اما از این دولت تمجید کردند چون بسیاری از عقب ماندگی ها را برداشت. ما به دهه 90 برگشتیم.

وی ادامه داد: رهبری از هشدار نسبت به تهاجم فرهنگی به سمت بحث تحول فرهنگی حرکت کرده اند و وظیفه ما مواظبت به وضعیت فرهنگ است و ملاک ما برای مسئولانی که در مسیر انقلاب هستند تبعیت از فرمان است. از ولایت «من انجام دادم».

اقشام کاشانی تصریح کرد: بارها به مردم گفته ایم مطالبات و انتقاداتی داریم اما اگر رقم مشارکت پایین بیاید آیا اهل بیت(ع) خوشحال می شوند یا دشمنانشان؟ الان همه تلاش می‌کنند آمار انتخابات را در ایران پایین بیاورند، اما ما بارها به کوری دشمن گفته‌ایم که ملت پشتیبان رهبری است و در راه شهدا ایستادگی می‌کند.

وی با بیان اینکه حماسه جوانان غزه موج بیداری اسلامی را به راه انداخته است، گفت: روزنامه انگلیسی گاردین نوشت دو میلیون جوان می خواهند قرآن را تهیه کنند و ببینند در این قرآن چه می گوید که جوانان غزه. کشته می شوند، اما آموزه های قرآن را نادیده نمی گیرند.

اختشام کاشانی گفت: ایستادگی مردم غزه و لبنان نمونه شده است و ما باید دوباره با هماهنگی در انتخابات حاضر شویم و جایگاه خود را به جهانیان نشان دهیم و البته نباید فراموش کنیم که این همه به برکت نعمت داریم. امام حسین (ع).


آیا این خبر مفید بود؟