هیچ طرحی به شورای دولت ارائه نمی شود مگر اینکه پیوست فرهنگی وجود داشته باشد


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892665

محمدمهدی اسماعیلی گفت: امروز هیچ طرحی در دولت ارائه نمی شود مگر اینکه پیوست فرهنگی باشد و کارگروه آن را مشخص کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران در کرمانشاه گفت: در حوزه فرهنگ نیاز به بازسازی در مدیریت فرهنگ داشتیم و مطالبه مقام معظم رهبری در اولین دیدارشان. این بود که باید یک بازسازی انقلابی در ساختارهای فرهنگی صورت گیرد.»

وی گفت: این اتفاق مهم در سال گذشته رخ داد. تثبیت ساختاری حوزه فرهنگ انجام شده است، امروز بر اساس اعلام ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور گره های زیادی در حوزه فرهنگ آشکار شده است.

اسماعیلی افزود: امروز هیچ طرحی به دولت ارائه نمی شود مگر اینکه پیوند فرهنگی وجود داشته باشد و توسط کارگروه مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تخصیص بودجه در حوزه فرهنگی آیین نامه ای ابلاغ شد و این گام بزرگی برای ساماندهی و مدیریت بودجه خارج از مسیر دستگاه های فرهنگی بود چرا که اغلب دستگاه های دولتی هزینه های زیادی را صرف کردند. در حوزه فرهنگ خارج از مقررات.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه فرهنگ کاری انجام نمی شود مگر اینکه با الگوی مصوب دولت منطبق باشد.

وی به معضل بی عدالتی در حوزه فرهنگی توجه کرد و گفت: حدود 40 هزار دانش آموز در بیش از 70 شهرستان آموزش می بینند. همچنین دولت 7500 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های عمرانی در حوزه فرهنگی اختصاص داده است که بیشتر آنها در هفته دولت افتتاح می شود.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی در ادامه با اشاره به جبران بخشی از عقب ماندگی های فرهنگی گفت: بیش از 300 سالن سینمایی در دست ساخت داریم که حدود 100 سالن آن در هفته جاری افتتاح می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید