هیچ مجوزی برای تبدیل اتحادیه اعتباری ملل به بانک صادر نشده است

ساعت: 16:17
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782399

بانک مرکزی تاکنون مجوزی برای ارتقای مؤسسه اعتباری غیربانکی ملت‌ها برای این بانک صادر نکرده و تنها با بررسی درخواست ارتقای این مؤسسه موافقت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پس از انتشار برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر موافقت بانک مرکزی با ارتقای موسسه اعتباری غیربانکی ملت ها به این بانک، توضیحات زیر را ارائه می دهد:

1. بانک مرکزی تاکنون مجوزی برای ارتقای مؤسسه اعتباری غیربانکی ملل به بانک صادر نکرده است. طبق قوانین و مقررات، صدور پروانه بانکی مستلزم تشریفات قانونی مربوطه است که در مورد مؤسسه اعتباری غیربانکی ملل انجام نمی شود.

2. با رعایت مصوبه جلسه مورخ 1400.7.10 هیأت مدیره بانک مرکزی صرفاً ابلاغیه تأیید درخواست مؤسسه اعتباری ملل مشروط به تعهد هیأت مدیره مؤسسه مذکور به انتقال خارج از اصلاحات ساختاری آیین نامه جدید انطباق با شاخص ها و حدود نظارت و انطباق کامل با قوانین و مقررات مربوط است. بدیهی است این مصوبه الزامی برای بانک مرکزی برای صدور مجوز بانکی برای مؤسسه اعتباری غیربانکی ایجاد نخواهد کرد.

3- بانک مرکزی در اجرای طرح تحول نظام بانکی، مجموعه اقدامات و اقدامات اصلاحی را برای هر یک از بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی بر اساس شرایط و ضوابط هر یک در نظر می گیرد که پس از آن به تدریج اعمال می شود. هماهنگی و اطلاع رسانی لازم . . خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید