هیچ پرداختی برای رتبه بندی وجود نداشت. رئیس جمهور به او اعتباری ماندگار داد


ساعت: 17:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891286

در جلسه مدیران و روسای آموزش و پرورش مقرر شد:

وزیر آموزش و پرورش گفت: در ابتدای دولت پول نبود اما آقای رئیس جمهور لایحه رتبه بندی را پس نگرفتند و اعتبار ثابتی برای آن گذاشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف نوری در سی و ششمین گردهمایی مدیران و روسای موسسات آموزشی سراسر کشور با تاکید بر اهمیت حکمرانی خوب، اظهار داشت: حکومت داری در کشورهای غربی عمدتاً مبتنی بر مادی گرایی است؛ در حالی که در کشورهای غربی حکمرانی می شود. آنها هم همین را تجربه می کنند. آنها موافق هستند و نگاهشان به مدیریت مبتنی بر سودی است که به دست می آورند.

وزیر آموزش و پرورش درباره حکمرانی خوب گفت: حکومت در کشورهای غربی بیشتر مبتنی بر نگاه مادی است، آنچه را که تجربه می کنند قبول دارند و بر اساس سودی است که حاصل می شود.

نوری بر این باور است که حکومت اسلامی مبتنی بر حکمرانی عزت مندانه است که مبتنی بر هستی شناسی، معرفت شناسی و انسان شناسی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سعادت انسان و تربیت مهدوی در ابعاد مختلف عدالت خواهی و فقرزدایی در حکومت مهدوی قابل مشاهده است. از دیگر ابعاد شاخص های حکمرانی خوب، شایسته سالاری و استخدام مدیران خوب، اخراج مدیران بد و ایجاد فرصت برای مشارکت مردم در حوزه های مختلف است.

نوری با بیان اینکه در حکمرانی شایسته راهی جز مردم سازی نداریم، تصریح کرد: وی گفت: ارتقاء باعث ایجاد شفافیت و نظارت می شود و مدیران نالایق نمی توانند با شفافیت و نظارت عمل کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باعث افتخار ماست که شهید رجایی و بهانر شهید فرهنگی هستند. وی گفت: شهید باهنر معتقد بود تمرینات باید آنطور که مربی می خواهد شروع شود و آن طور که مربی می خواهد تمام شود. شهید بهشتی معتقد است تربیت در گرو آزادی عمل و آزادی اندیشه معلم و دانش آموز است.

نوری با اشاره به اهمیت ارتقای دولت گفت: سند تحول دولت مردمی بومی سازی شده است و برنامه هایی برای ارتقای نظام آموزشی کشور داریم که به زودی در کمیته های آموزشی مطرح می شود. ستاد دادگستری و ستاد اسناد کمیسیون تحول بنیادین.

وی خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی در 8 استان کشور کمتر از میانگین سرانه کشوری است. وی گفت: در حال حاضر بسیاری از مدارس شما خراب است، در ابتدای دولت حدود 8 هزار مدرسه بتنی و سنگی داشتیم و 13 هزار مدرسه ما شیر بهداشتی نداشتند. سال هاست که جذب معلم به روش های مختلف انجام می شود اما بیش از 60 درصد افرادی که در آموزش و پرورش مشغول به کار شده اند در رشته هایی فارغ التحصیل شده اند که با دروسی که تدریس می کنند همخوانی ندارد و جنسیت آنها بیشتر از زنان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: فکر کردیم 50 درصد مراکز آموزشی را به 50 هنرستان اختصاص دهیم که تاکنون تنها 36 درصد محقق شده است. مدارس تیزهوشان به دلیل مداخله نادرست دچار افت شده اند که خوشبختانه در حال بهبود است. چیزی به نام بیمه آموزش و پرورش نداشتیم. بانک سرمایه حدود هزار میلیارد تومان بدهکار است، یعنی نصف بودجه آموزش و پرورش، باربر و نگهبان نداریم. ما با چنین شرایطی سیستم آموزشی را شروع کردیم.

نوری با اشاره به قانون ارزشیابی معلمان گفت: اگر رئیس جمهور بودم لایحه ارزشیابی را پس می گرفتم. در ابتدای دولت پول نبود اما آقای رئیس جمهور لایحه را پس نگرفت و اعتباری ماندگار برای آن گذاشت.

وی با بیان اینکه دولت پیش از این به دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک مدرسه کوچک نگاه می کرد، گفت: وی گفت: امروز توجه ویژه ای به دانشگاه فرهنگیان شد. برای آموزش هر یک از 6 رشته تحصیلی، آموزش های مهارتی در دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: 460 هزار نفر از خیرینی که قرار بود به صورت رسمی در حوزه آموزش و پرورش منصوب شوند به دلیل نداشتن کد کار نتوانستند وارد عرصه آموزش و پرورش شوند. امسال برای اولین بار اساتید دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی از حقوق و مزایایی برابر با اساتید سایر دانشگاه های کشور برخوردار خواهند شد.

3 بار از طرح ارزشیابی معلم حمایت ویژه کردم

دیدگاهتان را بنویسید