هیچ فشار و گزینه ای برای انتخاب NOC از سوی دولت وجود نداشت – ما به تعهد قانونی خود عمل کردیم


ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885179

در جلسه 4 ساعته شورای حکام کمیته ملی المپیک چه گذشت؟

کیکاوس سعیدی درباره انتخاب کارشناسان ورزشی برای انتخابات کمیته ملی المپیک توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ کیکاوس سعیدی درباره جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: مقرر شد امروز اعضای کارشناسان خبره مسائل بازی های المپیک انتخاب شوند. بر این اساس رئیس کمیته ملی المپیک دو برابر نفرات لازم را معرفی کرد. اعضای هیات اجرایی پس از 4 ساعت بحث و بررسی، 5 نفر از کارشناسان ورزشی را بر اساس رای اکثریت معرفی کردند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: مجید شعیشه، مجید کیهانی، فریبا محمدیان و محین فرهادی زاد به عنوان کارشناس معرفی شدند. نصرالله سجادی به عنوان نماینده دانشجویان انتخاب شد. پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی به عنوان نماینده مربیان و داوران المپیکی انتخاب شد اما در مورد انتخاب نمایندگان بانوان طاهر طاهریان نایب رئیس کمیسیون تصمیم گیری خواهد کرد. . فرد پیشنهادی طاهریان نماینده بانوان خواهد بود که قبل از ثبت نام این فرد باید معرفی شود. باشگاه های آرارات و نساجی مازندران نیز نماینده باشگاه در مجمع هستند.

وی با گلایه از اصحاب رسانه از تاخیر در انتخاب کارشناسان گفت: تعصب بود و کارشناسان در زمان مقرر امروز معرفی شدند. تاخیری در این زمینه صورت نگرفت و افراد معرفی شدند.

ساعدی در خصوص ثبت نام از کاندیداهای انتخابات خاطرنشان کرد: ثبت نام از روز چهارشنبه 14 مردادماه آغاز می شود و تا پایان ساعت کاری روز پنجشنبه 29 مردادماه ثبت نام 7 نفر از اعضای شورای اجرایی، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور انجام می شود. انجام شده. بر اساس دستورالعمل و دعوتنامه ارسالی، داوطلبان با در دست داشتن مدارک مربوطه در ساعت مقرر شخصاً به دبیرخانه ستاد مرکزی انتخابات مراجعه کنند. ثبت نام پس از مهلت مقرر انجام نخواهد شد. با پیشرفت روند بررسی نامزدها، رزومه نامزدها برای اعضای مجمع ارسال می شود. زمان نهایی انتخابات یکشنبه 6 سپتامبر خواهد بود.

دبیر ارشد کمیسیون در خصوص انتخاب 6 ورزشکار در انتخابات و جایگزینی تعدادی از اعضا اظهار داشت: ما به تعهد قانونی خود مبنی بر برگزاری انتخابات و ارائه اعضای کمیسیون در زمان مقرر عمل کرده ایم و پس از آن نیز به وظایف قانونی خود عمل کرده ایم. نیستند و هیچ تداخلی وجود نخواهد داشت. این کمیسیون یکی از 18 کمیسیون کمیته ملی المپیک است که به عنوان نماینده ورزشکاران و قهرمانان ملی فعالیت می کند.

وی در خصوص اینکه آیا به عنوان دبیر کل در مجمع حق رای دارد، یادآور شد: یک مسئولیت در فرهنگستان و یک مسئولیت به عنوان دبیر کل دارم. من به عنوان دبیر کل در مجمع رای ندارم اما در فرهنگستان رای دارم. شورای اجرایی موافقت کرد که من به عنوان رئیس فرهنگستان در جلسه حضور داشته باشم.

سعیدی همچنین در خصوص معرفی اعضای تیم نظارت بر انتخابات گفت: روز سه شنبه هفته جاری برای پیش بینی آمادگی های لازم برای انتخابات جلسه ای برگزار خواهیم کرد.

دبیرکل کمیسیون در پاسخ به این سوال که آیا تعداد اعضای المپیک در مجمع کافی است یا خیر، تصریح کرد: این موضوع اکنون قابل ارزیابی نیست و در روز برگزاری مجمع انتخابات قابل ارزیابی است. اگر تعداد اعضای المپیک بیشتر باشد، یعنی. نصف بعلاوه یک مجلس قانونی می شود.

سعیدی در خصوص وضعیت فدراسیون های بدون رئیس گفت: سوارکاری و جودو می توانند در این نشست حضور داشته باشند و دعوت نامه هایی برای آنها ارسال شده است. فدراسیون هایی که توسط سرپرست اداره می شوند در انتخابات کمیته ها و مجمع نمایندگانی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه دولت گزینه ای نداشت، خاطرنشان کرد: دولت گزینه ای برای کارشناسان ورزشی معرفی نکرد. ما هیچ فشاری از طرف هیچ ارگان و مرجعی نداشته ایم. با وجود حمایت های مالی و مالی خوب از ورزش قهرمانی، دولت وارد عمل نشد.

دبیرکل کمیته درباره کاندیداتوری خسریفه گفت: این حدس و گمان است و من اطلاعی از آن ندارم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید