هیچ چیزی برای تحریم روسیه/اروپا از تحریم ها خسته نشده است

این منبع آگاه دلیل تاخیر در تحریم های جدید اروپا علیه روسیه را به دلیل “خستگی تحریم ها” در میان کشورهای اروپایی عنوان کرد.

پیش از این، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفته بود که اتحادیه اروپا می تواند تا پایان سال 2022 تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال کند. «در حال حاضر نوعی خستگی تحریم ها در بین کشورهای عضو وجود دارد و همچنین چیز زیادی برای تحریم روسیه باقی نمانده است. زیرا بیشتر ابزارها استفاده شده است.

این منبع افزود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره بسته تحریم‌های جدید «برای شکل دادن به ساختار نهایی تحریم‌ها» بحث خواهند کرد، اما در نهایت «به هر صورت» به آن چراغ سبز نشان خواهند داد. به گفته این منبع، اتحادیه اروپا در حال بررسی امکان ممنوعیت واردات برخی از فلزات از روسیه به عنوان بخشی از بسته نهم تحریم‌ها با محدودیت‌های جدید احتمالا بلاروس است. این منبع گفت، موارد در دست بررسی همچنین شامل اضافه شدن افراد و سازمان‌های بیشتر به فهرست تحریم‌ها و اقداماتی برای بستن خلأهای موجود در بسته‌های قبلی است.

به گفته این منبع اروپایی، نکته کلیدی در اینجا نوع اتحاد کشورهای عضو در خصوص بسته جدید تحریم ها است و کمیسیون اروپا در تلاش است تا نگرانی های کشورهای عضو را در چارچوب اعلام تحریم های جدید متعادل کند.

پیش از این، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، از مجموعه اقدامات وزارت دارایی روسیه در واکنش به فشار تحریم های غرب علیه روسیه قدردانی کرد و گفت: روسیه توانسته پادزهری برای تحریم های اقتصادی غرب بیابد. . وزیر دارایی روسیه همچنین تاکید کرد که دستاورد کلی به ویژه در وزارت دارایی روسیه این است که اقدامات گسترده ای برای پاسخگویی به این شرایط دشوار انجام شده است.

سیلوانوف ادامه داد: ما در حال حاضر یک برنامه عملیاتی تقریبی داریم، برنامه ای برای تصمیم گیری در مورد چگونگی ساختن اقتصاد و امور مالی. به گفته سیلوانوف، روسیه توانسته است با تحریم ها کنار بیاید. وزیر دارایی روسیه افزود: ما قبلاً یاد گرفته‌ایم که چگونه به محدودیت‌هایی که باید با آن‌ها زندگی کنیم واکنش نشان دهیم و پادزهری برای این تحریم‌ها پیدا کرده‌ایم.

هفته گذشته، اتحادیه اروپا اعلام کرد که دارایی های شهروندان روسیه به ارزش 17 میلیارد یورو (16.9 میلیارد دلار) را به عنوان بخشی از سیاست تحریم روسیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین مسدود کرده است.

دیدیه ریندرز، کمیسر دادگستری اتحادیه اروپا در مصاحبه ای گفت: تاکنون دارایی های 90 نفر به ارزش 17 میلیارد یورو در 7 کشور مسدود شده است که 2.2 میلیارد یورو آن در آلمان است.

به گفته ریندرز، اتحادیه اروپا در هشت ماه گذشته از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، هشت تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. مقامات اوکراینی بارها از کشورهای اروپایی خواسته اند که این دارایی های مسدود شده برای بازسازی اوکراین پس از جنگ هزینه شود.

دیدیه ریندرز گفت: «اگر پول و دارایی‌هایی که اتحادیه اروپا مسدود کرده نتیجه تجارت جنایتکارانه باشد، می‌توان به عنوان غرامت به اوکراین پرداخت کرد، اما میزان دارایی‌های مسدود شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین کافی نیست. “

این مقام اروپایی همچنین افزود: در تحریم های غرب 300 میلیارد یورو از ذخایر ارزی بانک مرکزی روسیه در نقاط مختلف جهان بلوکه شده است.

وی در ادامه گفت: به نظر من ممکن است حداقل این 300 میلیارد یورو به عنوان تضمین حفظ شود در حالی که روسیه داوطلبانه در بازسازی اوکراین مشارکت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید