ضرر تحریم های اروپا بر اقتصاد کشور/ غربی ها می خواهند مردم را از این نظام خسته کنند


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911457

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: ماهیت تحریم های اروپا به دلایل مختلف (پرونده هسته ای، ظرفیت موشکی ایران، حقوق بشر) در واقع مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها را بیش از پیش گرفتار می کند. با این تحریم ها سعی می کنند مردم را از این نظام به تنگ بیاورند و مردم را بیشتر رنج ببرند.

مهدی خرسند کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به موج تحریم های اخیر اروپایی ها که توسط آمریکایی ها ایجاد شده است، گفت: بهانه اصلی اروپایی ها در تحریم های اخیر که به عنوان سند قرار داده اند، اعمال تحریم های جدید علیه برخی افراد و نهادهای بازگشت برای حمایت است. بحث در مورد اعتراضاتی که به آنها اعتراضات مدنی می گویند و به آنها شورش داخلی می گویند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: به گفته آنها می خواهند به هیچ دولتی اجازه ندهند که معترضان و حتی افراد دیگر را تحت هر نامی ضرب و شتم و حتی بکشد.

تحریم های اروپا فشار بر مردم را افزایش می دهد

او بر این طبیعت تأکید کرد تحریم های اروپا و در منظری دیگر، ماهیت تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی، مردم را به گلوی مردم انداخته است، گفت: آنها مدعی هستند که نهادهای این کشور و ارکان جمهوری اسلامی هستند. ایران را تحریم می‌کنند، اما اقتصاد ایران به این ارکان وابسته است و هر چه عرصه فعالیت‌های اقتصادی را تنگ‌تر کنند، گلوی مردم را بیشتر می‌کنند و در واقع قسمت‌های بیشتری از سفره مردم را می‌برند.

خرسند در ادامه با بیان اینکه غربی ها با درک این مشکل اقدام به تحریم موسسات ایرانی کردند، خاطرنشان کرد: وقتی این تحریم ها وضعیت نهادها را هم شامل شود، روابط عادی اقتصادی بین این نهادها و مجامع بین المللی خدشه دار می شود که این نقص باعث می شود شاهد آن باشیم. آسیب به اقتصاد کشور و تحولات آن.

تحریم ها واقعا مردم را تحت تاثیر قرار می دهد

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه تحریم ها توانسته است تا حد امکان بستر مناسبی را فراهم کند تا مردم بتوانند با حداقل حقوق اولیه اقتصادی امرار معاش کنند و مردم را بیش از حد زیر بار نگذارند. خط مقدم تحریم ها

وی در ادامه تاکید کرد: ماهیت این تحریم‌های اقتصادی به دلایل مختلف (پرونده هسته‌ای، توان موشکی ایران، حقوق بشر) در واقع مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آنها را بیش از پیش گرفتار می‌کند. پس غربی ها بدانند که اگر تحریمی می کنند، دقیقا برعکس ادعایی است که در حمایت از مردم می کنند.

هوراند با اشاره به اینکه ماهیت تحریم هایی که در نظر می گیرند نتیجه بر مردم است، گفت: غربی ها کاملاً به این موضوع واقف هستند که تأثیر این تحریم ها بر مردم است، آنها به دنبال دوری از مشکلات تحریم هستند. مردم از این سیستم خسته شده اند.

این پژوهشگر در پایان گفت: اروپایی ها با فشار بر مردم سعی در ایجاد تبعیض، اعتراض و مطالبات اقتصادی مردم از دولت و نظام حاکم دارند تا صبر مردم لبریز شود و برای بدست آوردن به خیابان ها بروند. مطالبات آنها نافرمانی مدنی و بلاتکلیفی در جامعه ایران خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

رفتار متفاوت اروپا در قبال ایران/ سیاستمداران اروپایی مهره های آمریکا هستند

تحریم پشت تحریم; تاکتیک های حیله گرانه دشمنان علیه ایران

تیغ کسل کننده تحریم های ایران/اروپا به دست تجزیه طلبان افتاد

دیدگاهتان را بنویسید