واحد مدیریت فرهنگ تشکیل می شود/ اعطای 400 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882587

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد:

رمضانی با بیان اینکه تاکید این وزارتخانه بر تشکیل یک جبهه واحد در حکمرانی فرهنگی است، گفت: بر موضوع حکمرانی فرهنگی اصرار داریم به این معنا که وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی باید از حوزه اجرایی فاصله گرفته و اجرا را رها کنند. مدیریت سهام گروه های مردمی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، مهدی رمضانی چابک مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: نظر ما این است که در این دوره و شرایط امروز مصلحت است با توجه به شرایط کنونی دنیا و کشور ما در حوزه مدیریت فرهنگی، بیش از پیش نیازمند هم افزایی نهادهای فرهنگی هستیم.

و افزود: نظر وزارت کشور این است که در مدیریت فرهنگ باید یک جبهه واحد وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی استان های وزارت ارشاد تصریح کرد: بر بحث مدیریت فرهنگی اصرار داریم به این معنا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه اجرایی فاصله بگیرد و اجرا و اداره امور را رها کند. به گروه های محبوب

رمضانی تصریح کرد: این دو اصل در حوزه اجرا و سیاست گذاری مورد تاکید وزارت کشور و شخص وزیر بوده است به این معنا که ایشان در حوزه هم افزایی از خود اعضای رهبری شروع کردند.

وی بیان کرد: زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل اوقاف، کتابخانه های عمومی، کانون های مساجد، خبرگزاری جمهوری اسلامی، روزنامه ایران و … هستند و اینها مجموعه های مستقلی هستند که دارای سازوکار اداری و مدیرکل مستقل هستند. اما در سطح کلان زیر نظر وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد با بیان اینکه این امر در سطح کلان محقق شده است، گفت: این بدان معناست که همه روسای این مجموعه ها و ناظران آنها از اعضای شورای معاونان وزیر هستند. فرهنگ و جهت گیری اسلامی، لذا این هم افزایی هر هفته محقق می شود.

رمضانی اضافه کرد: این نظر در بحث استان ها نیز وجود دارد و یکی از بندهای 12 گانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استانداران استان ها ایجاد هم افزایی بین مجموعه های فرهنگی به ویژه زیر مجموعه ها است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در نتیجه افزایش آن حرکتی هدفمند، منظم و هماهنگ خواهد بود به این معنا که از ظرفیت حداکثر استفاده و اتلاف منابع اعتباری انرژی و توان مجموعه ها خواهد بود. جلوگیری کرد.


باید نهادهای رسمی برای فرهنگ و هنر ایجاد شود

وی با بیان اینکه از سوی دیگر باید از تملک پرهیز شود، تصریح کرد: باید اجرا، تعیین تکلیف و اداره امور به گروه های مردمی واگذار شود و به همین دلیل قطعاً هدف تشکیل نهادهای رسمی فرهنگی هنری بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قانون اختیار داده است که موسسات فرهنگی هنری تک منظوره مجوز و ثبت قانونی داشته باشند.

اعطای 400 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی

رمضانی گفت: دولت سال گذشته مبلغ قابل توجهی را از محل صرفه جویی هدفمندی یارانه ها به این معضل اختصاص داد و سال گذشته نیز بیش از 400 میلیارد تومان برای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی به این معضل اختصاص و توزیع کرد. این حوزه ها، موضوعات و اهداف همان مجموعه ها و سازمان های مردمی هستند.

وی بیان کرد: نظر ما این است که با هدایت، هدایت و برنامه ریزی روسای شورای فرهنگی استان ها، ائمه جمعه و نمایندگان متولیان قانونی اولویت های فرهنگی استان ها مشخص شده و برای حل این موارد. مشکلات، مشکلات و معضلات فرهنگی فراخوانی شده و نهادهای توانمند و توانمند شناسایی شده و طرح های قابل اعتمادی را از دستگاه ها دریافت و کارشناسی می کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد افزود: میزان در نظر گرفته شده برای دستگاه های استانی برای دستیابی به اهداف و دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، حاصل آن تحقق اهداف مدنظر شوراهای فرهنگ عمومی و رفع دغدغه ها و برآورده شدن الزامات نمایندگان ولی قانونی در استان ها رقم قابل توجهی است و این سیاست و اقدام اجرایی تلقی می شود و برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

رمضانی تصریح کرد: مدیران کل فرهنگ رهبری و نهادهای اسلامی در راستای اهداف متعالی که متناسب با ظرفیت و بوم شناسی استان و اولویت های فرهنگی استان است مورد توجه قرار گرفته و انشالله محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید