این 4 نکته را به خاطر بسپارید و سود خود در واردات از چین را چندین برابر کنید!

واردات از چین به یکی از مسائل مهم در تجارت بین‌الملل تبدیل شده است. به عبارت دیگر بسیاری از افراد مشتاق واردات کالا از این کشور هستند. اما دلیل این کار چه چیزی می‌تواند باشد؟ اولین دلیلی که باعث شده بازرگانان به فکر واردات از کشور چین بیفتند، قیمت پایین اجناس و افزایش حاشیه سود است. اما آنچه که باعث سودآوری واردات می‌شود، آگاهی است که باید در این مسیر وجود داشته باشد.

 شاید در نگاه اول برخی افراد فکر کنند که واردات بسیار آسان بوده و تنها لازم است از یک کشور کالا خریداری و پس از حمل آن در کشور خود به فروش برسانید. پیچیدگی‌هایی در این مسیر وجود دارد که باعث شده هر کسی از پس آن برنیاید و عدم اطلاع از آنها تنها باعث ضرر بیشتر می‌شود. در ادامه ما مهم‌ترین نکاتی که باید در واردات کالاها از چین رعایت شود را بررسی خواهیم کرد.

دلایلی که منجر به سودآوری واردات از چین می‌شود

آنچه که برای بسیاری از کسب‌وکارها اهمیت دارد، سودآوری بیشتر است. یعنی افراد به حوزه‌هایی وارد می‌شوند که سودآوری بیشتری داشته باشد. واردات کالا از چین نیز یکی از راه‌ها برای کسب سود بیشتر است. ویژگی‌هایی که در این تجارت وجود دارد، باعث شده تا زمینه برای افزایش سود وجود داشته باشد.

 این معامله تجاری مهم با وجود شرکت‌های وارداتی، می‌تواند سودآوری بیشتری نیز داشته باشد. شرکت بازرگانی وانیکس، یکی از شرکت‌های معتبر در ایران است که صفر تا صد امور واردات را انجام می‌دهد. 

برای واردات از چین با وانیکس کلیک کنید

قیمت پایین کالاها

خرید کالاها با قیمت کم و فروش آنها با قیمت بالاتر یکی از دلایلی است که سبب پیشرفت بیشتر در کسب‌وکارها خواهد شد. کشور چین با توجه به قابلیت‌هایی که دارد توانسته اجناسی با قیمت کم تولید کند که واردات آنها می‌تواند سودآوری خوبی داشته باشد. عوامل زیادی باعث کاهش قیمت کالاهای چینی شده است. یکی از این عوامل مهم تعداد بالای نیروی کار متخصص و ارزان در این کشور است. چین یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا بوده که نیروهای زیادی نیز در خود جای‌ داده است. همین موضوع باعث شده تا عرضه نیروی کار افزایش پیدا کرده و بنابراین دستمزدها نیز کاهش یابد. 

حمایت‌های دولت چین برای افزایش محیط کسب‌وکار از دیگر عوامل کاهش قیمت تولید در این کشور بوده است. در حقیقت دولت چین علاوه بر اینکه زیرساخت‌های اقتصادی مناسبی را برای تولیدکنندگان داخلی فراهم کرده است، شرایطی را به وجود آورده که سرمایه‌گذاران خارجی نیز بتوانند به‌راحتی در این کشور به تولید محصولات خود بپردازند. همه این عوامل سبب شده که میزان تولید افزایش و در نتیجه، قیمت‌ها با کاهش همراه باشند. 

کیفیت مناسب کالاها

این عقیده که همه کالاهای چینی کیفیت ندارند، دیگر صادق نیست. شاید در چند سال گذشته می‌توان درمورد درستی این جمله هم عقیده شد، اما اکنون نمی‌توانیم درمورد همه کالاهای تولیدی این کشور چنین نظری داشته باشیم. در واقع کارخانه‌های چینی رشد زیادی داشته‌اند. آنها بخش کنترل کیفیت و مهارت نیروهای خود را ارتقا بخشیده و از این رو سبب افزایش تولید کالاهای باکیفیت شده‌اند.

 اما ممکن است این سؤال برای شما ایجاد شود که چرا همچنان با وجود این کالاهای باکیفیت، کالاهایی که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند وارد کشور می‌شوند؟ در اینجا ذکر یک نکته حائز اهمیت است که کالاهای چینی با درجه‌های مختلفی از کیفیت تولید می‌شوند. مثلاً شما می‌توانید یک کفش را با ده درجه مختلف کیفیت در این کشور پیدا کنید. همچنین هنوز مشتریان زیادی برای کالاهای بی‌کیفیت و ارزان چینی وجود دارد که موجب افزایش واردات از دسته از کالاها شده است. 

واردات کالا با حجم زیاد

تولید انبوه کالاها یکی از ویژگی‌های مهم کارخانه‌های چینی است. آنها با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، نیروی کار ماهر و دانش تخصصی قادرند که کالاها را در حجم بالا تولید کنند. این ویژگی باعث شده تا قیمت کالاهای تولیدی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. همچنین برای واردات این کالاها هزینه کمتری صرف خواهد شد که بر سودآوری تجارت نقش مهمی دارد.

 وقتی شما کالاهایی با حجم بالا را وارد کشور می‌کنید، در هر زمان می‌توانید به نیازهای مشتریان پاسخ دهید، این می‌تواند در جهت پیشرفت کسب‌وکار به شما کمک بزرگی کند. وانیکس، شرکت واردات از چین، این امکان را فراهم کرده تا بتوان کالاهایی در حجم بالا و هزینه کمتر به کشور وارد کرد.

نکات مهم برای واردات از کشور چین

داشتن دانش در خصوص واردات کالا از چین می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت آن داشته باشد. برای این کار لازم است تا نکات این تجارت سودآور را فراگرفته و آنها را عملی کنید. در این بخش ما مهم‌ترین نکاتی که برای واردات از کشور چین ضرورت دارد را بررسی خواهیم کرد. 

قوانین و مقررات خاص را بررسی کنید

هنگامی که قرار است کالایی را وارد کشور کنید باید درمورد قوانین و مقررات آن نیز اطلاعاتی را به دست بیاورید. میزان این قوانین به تعداد و نوع کالاهایی که قرار است به کشور وارد کنید بستگی دارد. ممکن است بسیاری از تولیدکنندگان چینی قوانین را رعایت نکنند، پس بسیار مهم است که شما در این رابطه آگاهی داشته باشید. 

در واقع منظور ما از این قوانین شامل قوانین صادرات کشور چین و همچنین قوانینی است که برای واردات کالاها به کشور تعیین می‌شود. شما برای اطلاع بیشتر از قوانین بین‌المللی می‌توانید به اتاق بازرگانی یا گمرک کشور مراجعه فرمایید. همچنین شرکت وانیکس با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه دارد می‌تواند، مهم‌ترین قوانین و محدودیت‌ها برای واردات را به اطلاع شما برساند.

تأمین‌کنندگان معتبر چینی را انتخاب کنید

یافتن تأمین‌کننده معتبر به چند دلیل اهمیت زیادی دارد. ابتدا باید بدانید که مسئولیت کالاهای وارداتی به عهده واردکننده است. یعنی درصورتی‌که کالای وارداتی آسیبی به مصرف‌کننده بزند، شخصی که مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد، واردکننده است. دوم اگر تأمین‌کننده شما معتبر نبوده و گواهینامه‌های غلط صادر کند، این امکان وجود دارد که کالاهای شما در گمرک بماند و آنها را ترخیص نکنند.

 همچنین این اتفاق ممکن است در بندر کشور چین نیز به وجود بیاید و شما مجبور به صرف هزینه‌های بیشتری شوید. به همین دلایل مهم است که به هر تأمین‌کننده‌ای که به شما می‌گوید مطابق با قوانین کالا تولید می‌کند، اعتماد نکنید. شما می‌توانید به چین سفرکرده و کارخانه‌ها را از نزدیک بررسی کنید یا اینکه از طریق شرکت واردات از چین، بهترین تأمین‌کننده را پیدا کنید.

قراردادی را امضا کنید

پس از اینکه یک تأمین‌کننده معتبر پیدا کرده و گواهینامه‌های آن را به طور کامل بررسی کردید، حالا لازم است تا قراردادی را با وی تنظیم کنید. در این قرارداد باید جزئیات واردات اعم از مشخصات کالا، تعداد، شرایط حمل‌ونقل، استرداد کالاها و بسیاری از موارد دیگر، مشخص شده باشد. این کار باعث می‌شود تا در درازمدت از مشکلات بسیاری در امان باشید. 

روش حمل‌ونقل را انتخاب کنید

پس از اینکه درمورد شرایط و ضوابط قراردادی تنظیم کردید لازم است تا یک روش برای انتقال محموله‌ها به کشور نیز انتخاب کنید. نوع حمل کالاها از چین به ایران می‌تواند با روش زمینی، هوایی، دریایی و ریلی باشد. حمل ریلی و زمینی انتخاب‌های مناسبی برای کاهش هزینه‌های واردات کالا از چین هستند. 

اما اگر حجم کالاهای وارداتی شما زیاد است، باید از روش دریایی استفاده کنید. برای کالاها با حجم کم نیز مسیر هوایی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. شرکت بازرگانی وانیکس حمل کالاها را از چین به ایران با کمترین هزینه و ریسک انجام می‌دهد.

شرکت واردات از چین؛ وارداتی امن با هزینه کمتر

وقتی برای واردات از کشور چین اقدام می‌کنید لازم است بدانید که در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که اگر درمورد چگونگی حل کردن آنها اطلاعاتی نداشته باشید قطعاً ضرر خواهید کرد. البته افرادی که تجربه کافی دارند می‌توانند میزان این مشکلات را به صفر رسانده و از این طریق سود این سرمایه‌گذاری را افزایش دهند. شرکت واردات از چین یکی از واسطه‌های امن برای کاهش ریسک‌های تجارت است.

برای واردات توسط بهترین شرکت واردات از چین، کلیک کنید

شرکت واردات از چین

این شرکت‌ها دارای تجربه زیادی بوده و با انتخاب بهترین راه از بروز هرگونه ریسکی جلوگیری می‌کنند. در زیر به چند مورد مشکلات واردات کالا از چین می‌پردازیم.

  1. عدم ارتباط صحیح با تأمین‌کننده به دلیل آشنا نبودن با زبان چینی
  2. آسیب به محموله‌ها در حین حمل‌ونقل
  3. پرداخت هزینه‌های اضافی
  4. دریافت کالاهایی مغایر با نوع سفارش

عبور کالا از مرز بدون گمرکی؛ روشی برای کاهش هزینه‌های واردات

با عبور کالا از مرز بدون گمرکی می‌توان سود بیشتری به دست آورد. اصولاً افرادی که قصد واردات از دیگر کشورها را دارند، به دنبال راه‌حل‌هایی برای کاهش هزینه‌های واردات هستند. یکی از مراحلی که در افزایش هزینه‌های واردات نقش دارد، ترخیص کالاها از گمرک است.

برای عبور کالا از مرز بدون گمرکی با وانیکس کلیک کنید.

عبور کالا از مرز بدون گمرکی

گمرک برای واردات کالاها تعرفه‌ها و مالیات‌هایی را در نظر می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌های واردات افزایش قابل توجهی داشته و حاشیه سود کاهش پیدا کند. اما با عبور کالا از مرز بدون گمرکی می‌توان این هزینه‌ها را کاهش داد. شرکت بازرگانی وانیکس این امکان را برای تاجران ایجاد کرده تا آنها از این طریق سود بیشتری به دست بیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید