واردات گوشت بی کیفیت به ایران/ واردکنندگان گوشت قرمز باید پاسخگو باشند

واردات گوشت بی کیفیت به ایران/ واردکنندگان گوشت قرمز باید پاسخگو باشند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: کیفیت گوشت های وارداتی قابل قبول نیست و هر ارگان دولتی و خصوصی واردکننده باید پاسخگو باشد. نهادهای نظارتی نیز وارد حوزه واردات گوشت گرم شدند.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جلسه امروز (سه شنبه 11 اسفندماه) کمیته مربوطه با حضور وزیر جهاد کشاورزی گفت: پس از جلسه ای که با تولیدکنندگان مرغ برگزار شد و تخم مرغ داشتیم، نگرانی این تولیدکنندگان توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی پیگیری و مشکلات موجود بررسی شد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به تقارن نوروز بایرام با ماه مبارک رمضان، مصرف گوشت قرمز و مرغ قطعا افزایش و ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: افزایش حجم و کیفیت تولید گوشت مرغ و تخم مرغ قطعا در قیمت آن تاثیرگذار است.

این عضو شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متأسفانه گوشت قرمز وارداتی که در میادین میوه و تره بار توزیع می شود کیفیت خوبی ندارد، اظهار داشت: 30 تا 40 درصد گوشت گرم وارداتی را چربی تشکیل می دهد و گوشت بسته بندی وارداتی نیز در همین وضعیت قرار دارد. بدتر و تا 60 درصد برخی از آنها ناخالصی ها و استخوان ها هستند.

وی با بیان اینکه کیفیت گوشت وارداتی قابل قبول نیست و هر ارگان دولتی و خصوصی واردکننده باید پاسخگو باشد، گفت: نهادهای نظارتی نیز وارد حوزه واردات گوشت گرم شده اند.

عسگری با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ تامین نشدن مواد اولیه دام به ویژه کنجاله سویا است، گفت: در جلسه امروز مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای متولی تامین آرد مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین کنند. مرغداران

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه با توجه به بازگشت اختیارات بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، این وزارتخانه باید از نوسانات قیمتی در بازار جلوگیری کند، افزود: از جایگاه نظارتی که داریم، این کار را انجام خواهیم داد. مشکلات و نواقص را به دستگاه های اجرایی و مردم گزارش دهید. امیدواریم گزارشی که قرار است طی چند روز آینده از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شود، گزارشی جامع در راستای رفع مشکلات موجود باشد.

این نماینده مردم شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از مشکلات حوزه کشاورزی موانع صادرات است، هرچند طبق قانون بودجه سالانه و برنامه های عمرانی، تعرفه صادراتی نباید بر محصولات کشاورزی اعمال شود مگر اینکه این تصمیم اتخاذ شود. شش ماه قبل اعلام شده است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تلاش کنیم بازارهای صادراتی خود را از دست ندهیم چرا که چنین کم کاری باعث آسیب تولیدکنندگان می شود، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز در خصوص شکر این است که به حدود یک میلیون و 800 هزار تن شکر در سال نیاز داریم که یک میلیون تن آن در داخل کشور تحویل می شود. ما باید از چغندرکاران کشور حمایت کنیم زیرا در حال حاضر انگیزه ای برای رشد ندارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مدیریت ضعیفی در این منطقه وجود دارد، ادامه داد: بسیاری از دامداران از ماه های گذشته تمایل خود را برای فروش دام های مازاد خود به عنوان وثیقه اعلام می کردند.

پیش از این محمدجواد عسکری رئیس کمیته کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی و علیرضا عباسی از اعضای این کمیته با حضور در یکی از همایش های تهران در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار اظهار داشتند. بازارهای میوه و تره بار، روند توزیع این کالای اساسی را مورد بحث و بررسی قرار داد و نیاز به دیدار خانواده شد.

عسگری افزود: در این زمینه گوشت گوسفندی وارداتی با نرخ کیلویی 235 هزار تومان توزیع شد. با وجود تخصیص نیم دلار برای گوشت های وارداتی، متاسفانه نظارت کافی بر گوشت های وارداتی نبود و کیفیت مطلوبی نداشت.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی در این پایش میدانی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین نیاز بازار داخلی اقدام به واردات کرده اما کیفیت گوشت گوسفندی وارداتی ارائه می شود. در مزارع میوه و تره بار بار مناسبی نیست و باید بر کیفیت محصولات وارداتی که با ارز نیمایی وارد می شود نظارت بیشتری صورت گیرد. چون برای مردم شکایت می آورد

نماینده داراب و زرین دشت در شورای اسلامی ادامه داد: در گفتگو با رئیس سازمان دامپزشکی کیفیت گوشت وارداتی را نامناسب اعلام کردم و وی نیز این مشکل را تایید کرد و نظارت مناسبی بر این امر صورت نگرفت. مسئله.

وی در خصوص دیدار با دادستان کل کشور افزود: در اسرع وقت به موضوع کیفیت گوشت وارداتی رسیدگی خواهیم کرد. اگر قرار است نیاز مردم را تامین کنیم، کالاهای وارداتی باید کیفیت خوبی داشته باشند. دام های مازاد دامداران داخلی به جای واردات به صورت خرید تضمینی برای جلوگیری از خروج ارز، روز بعد در جلسه کمیته کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی بحث کیفیت گوشت وارداتی و عرضه میوه ها را در آستانه عید بررسی می کنیم و نتیجه را اعلام می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید