در بدترین حالت اروپایی ها انگشت خود را به سمت ایران نشانه رفتند / غربی ها باید پاسخگو باشند


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 26.08.1401
کد خبر: 1907942

کارشناس مسائل بین الملل گفت: امروز اروپایی ها در بدترین شرایط تاریخ خود از زمان جنگ جهانی دوم، انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفته اند و برای برون رفت از این شرایط و مشکلات داخلی و ساختاری خود، دست به کار شده اند. نظام سیاسی حاکم ایران را تغییر دهد.

ابوالفضل زهراوند کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به دخالت غرب در امور داخلی ایران تاکید کرد: غربی ها اراده خود را از طریق سازمان های بین المللی به کشورهای دیگر تحمیل می کنند.

اروپایی ها به دنبال تغییر نظام سیاسی حاکم بر ایران هستند

زهراوند با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران با یک پدیده چالش برانگیز مواجه است، گفت: این مقاومت 43 ساله مخاطبان خوبی تحت عنوان «الهام» پیدا کرده است، به همین دلیل است که امروز اروپایی ها در بدترین شرایط تاریخ خود به سر می برند. جنگ جهانی دوم انگشت اتهام را به سوی ایران نشانه رفته و برای برون رفت از این شرایط و مشکلات داخلی و ساختاری به تغییر نظام سیاسی حاکم بر ایران متوسل می شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وضعیتی که اروپایی ها در حال حاضر دارند از جمله بحران انرژی، بحران هویت، بحران اقتصادی و رکود عمیق ناشی از دوره دو ساله کرونا و همچنین مشکلات دیگری که در حال رخ دادن است. از جمله جنگ اوکراین و اعتمادی که بین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ایجاد شده مشکل آشکاری است که آنها آدرس اشتباه بدهند یا فکر کنند ریشه این مشکلات ایران و بخشی دیگر به روسیه و چین است.

اروپایی ها از توافقی که موقعیت ایران را تضعیف می کند استقبال می کنند

وی تاکید کرد: اروپایی ها از توافقی که می تواند موقعیت ایران را بر هم بزند و تعادل داخلی ایران را از بین ببرد استقبال می کنند.

زهراوند در ادامه افزود: با این رویکرد آمریکایی ها به ویژه اروپایی ها به اتفاقات اخیر ایران متوسل شدند که هنوز هیچ نتیجه ای از این اغتشاش ها نگرفته است.

این کارشناس مسائل بین الملل در نهایت تاکید کرد: امروز غربی ها برخلاف آنچه در کنوانسیون وین، کنوانسیون ژنو و به طور کلی کنوانسیون های بین المللی پذیرفته اند، در موقعیتی قرار گرفته اند که باید به دخالت های ایران پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید