واریز یک ماه فوق العاده حقوق به حساب این مستمری بگیران

واریز یک ماه فوق العاده حقوق به حساب این مستمری بگیران

زمان پرداخت حقوق بازنشستگان معوق اعلام شد. علی اکبر عیوضی گفت: در حال حاضر دو ماه حقوق معوقه مستمری بگیران سایر مقاطع باقی مانده است که تا دو ماه آینده به حساب آنها واریز می شود. وی درباره وضعیت مستمری و مطالبات مستمری بگیران کارگری گفت: حقوق بازنشستگان در روز بازنشستگی کارگری به همراه یک ماه دیگر معوقه مستمری بگیران سایر رده ها پرداخت شد. در حال حاضر دو ماه از معوقات مستمری بگیران سایر رده ها باقی مانده است که تا دو ماه آینده به همراه مستمری به حساب آنها واریز می شود.

رئیس کمیته امداد با آغاز ماه رجب از واریز مستمری اضطراری یک ماهه به حساب آسیب دیدگان زلزله استان آذربایجان غربی خبر داد.

سید مرتضی بختیاری; رئیس کمیته امداد تصریح کرد: پس از وقوع زلزله 5.4 ریشتری در استان آذربایجان شرقی مستمری اضطراری یک ماهه به حساب زلزله زدگان واریز شد.

وی با بیان اینکه این مبلغ به تعداد افراد خانواده معادل یک ماه مستمری بود، ادامه داد: مستمری اضطراری به عنوان کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوارهای مناطق زلزله زده واریز شد.

مبلغ مستمری فوق العاده برای خانوار یک نفره 550 هزار تومان، دو نفره 780 هزار تومان، سه نفره یک میلیون و 90 هزار تومان، چهار نفره یک میلیون و 400 هزار تومان و خانوار 1720 نفره 100 هزار تومان است. خانواده پنج نفره و بیشتر تومان پرداخت می شود.

در لایحه بودجه سال آینده، درآمد مستمری بگیران از زیر مجموعه «دولتی» افزایش می یابد.

در بند 3 تبصره 12 (حقوق و دستمزد) تنها عضو لایحه بودجه 1402 که مربوط به قانون حمایت از خانواده و جوانان است، به افزایش حق خانواده و فرزندان اشاره کرده و می گوید: «امتیاز کمک عائله مندی و حق. به اولاد موضوع بند (4) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برای مستمری بگیران و مستمری بگیران به ترتیب 2280 و 1050 است و معادل پاداش مذکور برای مستخدمین مشمول قانون نظام یکنواخت تعیین می شود. پرداخت به کارمندان دولت

مروتی (کارگر بازنشسته) در این باره می گوید: حق تشکیل خانواده و حق فرزندآوری برای مستمری بگیران تامین اجتماعی افزایش یابد. دولت در لایحه بودجه حقوق بازنشستگان را از زیرمجموعه های خود 20 درصد افزایش داد، در عین حال افزایش مزایا شامل حقوق فعلی این مستمری بگیران می شود، اما برای کارگران بازنشسته این مزایا افزایش نمی یابد، زیرا به همان میزان افزایش می یابد. به عنوان مصوبات شورای عالی کار !

به گفته این مستمری بگیر، مستمری بگیران شاغل انتظار دارند در سال آینده حقوق آنها متناسب با رشد پایه بازنشستگی و حتی بیشتر افزایش یابد. حق داشتن خانواده مستمری بگیر بسیار ناچیز است.

وی در آخر می گوید: ما مستمری بگیران از این همه مزایا و افزایش ها محرومیم اما آخر سال که می شود می گویند مرخصی شما را دولت تعیین می کند و باید مبلغ مستمری بگیران کشوری را بگیرید. ! چنین چیزی اصلا منصفانه نیست!

وی در خصوص تعطیلات پایان سال کارگران بازنشسته گفت: در خصوص عیدی هنوز میزان و زمان پرداخت آن مشخص نشده است. مبلغ آن باید با تامین اعتبار در ماه های بعد مشخص و به حساب مستمری بگیران کارگری واریز شود.

موضوع بعدی تناسب باقی مانده از سال قبل است که عیوزی می گوید مرکز عالی در حال پیگیری است.

وی می گوید: جلسات متعددی با مدیران DOO برگزار شده و ادامه دارد. تلاش فعالان صنفی بازنشستگان این است که مابقی تناسب تا پایان سال اجرایی شود. مستمری بگیران انتظار دارند تا قبل از پایان سال جاری با تامین اعتبار مابقی مطالبات را به نسبت دریافت کنند.

در عین حال پیش بینی می شود حقوق بازنشستگان به ترتیب حروف الفبا پرداخت شود چرا که آخرین اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که بر اساس مصوبات اصلاحی جدید، حقوق بازنشستگان 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش یافته است. بر اساس احکام صادره، مستمری بگیران تامین اجتماعی از بیستم تا سی و یکم شهریور ماه (به ترتیب حروف الفبا) با افزایش 38 درصدی به اضافه 550 هزار تومان حقوق و مزایای خود را دریافت خواهند کرد.

به تازگی جزئیاتی از افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران برای سال آینده در رسانه ها منتشر شده است که جزئیات آن نشان می دهد حقوق بازنشستگان با افزایش دو میلیون تومانی به 9 میلیون و 241 هزار و 200 تومان می رسد.

این در حالی است که سال گذشته حقوق مستمری بگیران هفت میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده بود و در ابتدای امسال با اندکی افزایش به هفت میلیون و 900 هزار تومان رسید.

با این حال، پیش‌بینی نهادهای پولی و مالی بین‌المللی حاکی از تداوم تورم بالا در اقتصاد ایران است. صندوق بین المللی پول نیز اعلام کرده است که اگر تحولاتی مانند لغو تحریم ها علیه ایران رخ ندهد، تورم بالای 50 درصد تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت. با وجود این تورم، کارشناسان اقتصادی و فعالان کارگری ابراز نگرانی کرده اند که افزایش دستمزد پاسخگوی نیاز بازنشستگان نباشد. این مشکل باعث شده بازنشستگان در سال جاری به مشاغل دوم یا سوم روی بیاورند و به تشدید پدیده زمان فروش دامن بزنند. برخی اقتصاددانان نیز تخمین می زنند که 30 درصد خانوارهای ایرانی به دلیل فقر درآمدی در فقر فرو رفته اند که منجر به فروپاشی خانوار نخواهد شد.

در خصوص حقوق بازنشستگان کشوری نیز اطلاعات دیگری منتشر شده که نشان می دهد ماهانه بیش از 17 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود. همانطور که مقامات صندوق ملی می گویند، 90 درصد یا بیشتر از این میزان حقوق توسط دولت تامین می شود. لذا معتقدند صندوق باید برنامه 5 ساله دقیق و کارشناسی شده در حوزه اقتصادی خود تدوین کند و سهم این بخش از منابع حقوق بازنشستگان را برای تامین نیازهای آتی بازنشستگان افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید