واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات هسته ای باید متقابل عمل کند


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917824

سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران در پرونده توافق هسته‌ای انعطاف نشان داده است و واشنگتن اکنون باید برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای اقدامات متقابل انجام دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه الجزیره، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد که ایران در مورد پرونده توافق هسته ای انعطاف نشان داده است و واشنگتن اکنون باید برای از سرگیری مذاکرات هسته ای اقدامات متقابل انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به سوال توضیح دولت چین در خصوص تحلیل ها و گمانه زنی های مطرح شده درباره روابط تهران و پکن پس از بیانیه مشترک جمهوری خلق چین. و شورای همکاری خلیج فارس گفت: نشست چین – شورای همکاری خلیج فارس که اخیرا برگزار شد برای کشورها اهمیت بسزایی دارد. در این نشست بیانیه مشترکی از سوی چین و شورای همکاری خلیج فارس صادر شد و برنامه اجرایی برای سال های 2023 تا 2027 در چارچوب گفتگوی راهبردی چین و شورای همکاری خلیج فارس تعیین شد. توسعه روابط بین چین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هدف تعمیق همکاری دوجانبه عملگرایانه در بسیاری از بخش ها و رساندن منافع آن به مردم این کشورها را دنبال می کند.

ونبین گفت: چین و ایران دوستی دیرینه دارند. چین و ایران تصمیم به تحکیم و بهبود مشارکت استراتژیک جامع خود گرفته اند. چین مایل به افزایش ارتباطات و هماهنگی با ایران برای پیشرفت بیشتر در روابط دوجانبه است. دو کشور برنامه همکاری جامع چین و ایران را امضا کردند که از ابتدای سال جاری شروع به اجرا شد. چین برای توسعه خوب و پایدار همکاری های عملی با ایران همکاری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و ایران دوستان چین هستند. نه روابط چین و شورای همکاری خلیج فارس و نه روابط چین و ایران علیه کشور ثالثی نیست. چین از بهبود روابط بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران بر اساس اصل حسن همجواری، ایجاد همکاری برد-برد با ایران و ارتقای توسعه و ثبات در خلیج فارس حمایت می کند. چین آماده ایفای نقش سازنده در این زمینه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید