واشنگتن برجام را بر تل آویو تحمیل کرد

واشنگتن برجام را بر تل آویو تحمیل کرد

روز جدید : توانایی ایران در “بازدارندگی” و جلوگیری از جنگ برای هر دو طرف کافی است تا برای جنگ روانی و رسانه ای و برخی عملیات خرابکارانه که مانع توسعه توان هسته ای ایران نشود، کافی باشد. انتظار می رود در روزهای آینده آماده سازی و ارعاب رسانه ها تشدید شود، زیرا نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل به شدت با توافق هسته ای که واشنگتن بر تل آویو تحمیل خواهد کرد، مخالف است.

از آنجایی که اقدام نظامی برای ایران و اسرائیل دشوار است، دو طرف حملات روانی خود را افزایش داده‌اند و به کسانی که از پیشرفت و توانایی‌های هر کشور اطلاعی ندارند این تصور را می‌دهند که جنگ قریب‌الوقوع است و اویو می‌تواند حمله کند. تاسیسات هسته‌ای ایران در هر زمان که بخواهد و تهران در پاسخ دهها هدف در اسرائیل را نابود خواهد کرد.

این سروصدا در فضای رسانه ای تازگی ندارد، صحنه ای که چند ماهی است که احتمال توافق ایران و آمریکا در موضوع هسته ای نزدیک است یا حتی خوش بینی به توافق پیش رو یا حتی نسبی آن بالا گرفته است. موفقیت مذاکرات در وین، سر و صدای اسرائیل را افزایش می دهد.

اما اسرائیل آگاه است که در صورت حمله به ایران تنها خواهد ماند، زیرا ایران هرگز مانند گذشته با آمریکا در پاسخ به اقدامات خود تنها نخواهد ماند. در ترور سردار قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد، وی یک پهپاد گران قیمت آمریکایی را ساقط کرد و به سمت پایگاه آن حرکت کرد و با واکنش مستقیم ایران به پایگاه آمریکایی در اسد، جهان را شگفت زده کرد. اولین ضربه ایران به چالش نظامی منحصربه‌فرد خود، قدرتمندترین دولت جهان پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود. ایران آن روز انگشتان خود را روی ماشه گذاشته است تا در صورت پاسخ واشنگتن به حمله عین الاسد، جنگی تمام عیار علیه پایگاه ها و پایگاه های آمریکا آغاز کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب، تعداد 110 مجروح در ارتش آمریکا را بدون ورود به جنگ مورد نظر تل آویو پذیرفت، اما اسرائیل بارها با آزادی عمل به اهداف ایرانی حمله کرده، دانشمندان هسته ای ایرانی را کشته و اقدامی انجام داده است. او تأسیسات هسته ای را خراب کرده و بارها اعلام کرده است که برای حمله هوایی گسترده علیه تهران آماده می شود.

اما کارشناسان نظامی تاکید می کنند که اسرائیل به تنهایی نمی تواند به اهداف ایرانی حمله کند، حتی اگر آمریکا کمک کند، در این صورت پایگاه های نظامی آمریکا هدف موشک های دوربرد و دوربرد ایران قرار خواهند گرفت.

ایران وارد یک بازی روانی شده است که در تیتر روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز منعکس شده و تنها یک حرکت اشتباه کافی است. این امر به اسرائیل تاکید می کند که ایران آماده حمله به چندین هدف در نقشه فلسطین است. در این مقاله آمده است که رژیم صهیونیستی فراموش کرده است که ایران توانایی حمله به هر مکانی را دارد. این مقاله در پاسخ به آنچه روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داده بود که آوی کوهاوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با آمادگی برای حمله به ایران موافقت کرده بود، منتشر شد. اما مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ایران گفته بودند که رژیم صهیونیستی می داند که اگر اشتباه کند جمهوری اسلامی، تل آویو و حیفا را نابود خواهد کرد.

قابل ذکر است که رسانه های اسرائیلی به اشتباه مواضع نیروی هوایی و هوایی اسرائیل را منتشر کردند که محرمانه تلقی می شود. نقشه ایران از این مواضع و ده ها مورد دیگر در امتداد مرز غزه و لبنان و اهداف عمقی (مناطق اشغالی) نشان می دهد که بانک هدف ایرانی در اسرائیل بسیار دقیق است و تهران می تواند آنچنان آسیبی به اسرائیل وارد کند که پس از آن تحمل نکرد. اشغال سرزمین های فلسطینی

بر اساس این مفهوم، توانایی ایران برای دستیابی به «بازدارندگی» و جلوگیری از جنگ برای هر دو طرف کافی است تا فقط جنگ روانی و رسانه ای و برخی عملیات خرابکارانه که مانع توسعه توان هسته ای ایران نشود، کافی باشد. انتظار می رود در روزهای آینده آماده سازی و ارعاب رسانه ها تشدید شود، زیرا نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل به شدت با توافق هسته ای که واشنگتن بر تل آویو تحمیل خواهد کرد، مخالف است.

واشنگتن بر این باور است که ایران به کشوری با قابلیت هسته ای تبدیل شده است و در صورت عدم توافق، در شرایطی قرار می گیرد که دیگر نمی توان سطح تهدید با آن کشور را به سطح جدی رساند، زیرا در این صورت ایران خود را تثبیت خواهد کرد. در صحنه بین المللی به عنوان یک قدرت هسته ای، بنابراین اگر آمریکا بخواهد در آینده از تنش های مکرر علیه ایران استفاده کند، با بار سنگین تحریم های اقتصادی، دستیابی به توافق با ایران آسان تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید