وام ازدواج 120 میلیون شد روز جدید

وام ازدواج 120 میلیون بود

روز جدید : سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس شورای اسلامی از تعیین میزان وام ازدواج سال آینده خبر داد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین مصوبات این کمیسیون گفت: بانک مرکزی موظف به پرداخت 200 هزار میلیارد تومان از محل وام جاری برای وام کار و ازدواج شد. ، برای زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها از اول فروردین 97 به بعد است 120 میلیون تومان باید لحاظ شود. همچنین برای مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال نیز هر کدام 150 میلیون تومان وام ازدواج در نظر گرفته شد.

وی افزود: همچنین از 200 هزار میلیارد تسهیلات ایجاد اشتغال، 20 هزار میلیارد به کمیته امداد و 7 هزار میلیارد به کمیته بهزیستی داده می شود. همچنین 15 میلیون تومان برای فرزند اول، 25 میلیون تومان برای فرزند دوم و سوم. «35 میلیون تومان، فرزند چهارم 45 میلیون تومان و از فرزند پنجم به بالا 50 میلیون تومان وام البته برای کسانی که که دارای فرزند سوم و بیشتر هستند، مقرر شد وام 150 میلیون تومانی سپرده گذاری یا خرید مسکن در دست بررسی باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح های اشتغالزایی سال آینده برای تصمیم گیری در این شوراها در اختیار شورای برنامه ریزی منطقه قرار می گیرد.

وی درباره آغاز بررسی بودجه 1401 در مجلس علنی نیز گفت: تا پایان هفته جمع بندی نهایی بودجه 1401 در کمیسیون مشترک انجام می شود و با توجه به تعطیلی یک هفته ای مجلس احتمالاً بررسی بودجه در دادگاه عمومی از اوایل ماه مارس.

دیدگاهتان را بنویسید