وام دهنده جنجالی مدیرعامل پرسپولیس را شست

وام دهنده جنجالی مدیرعامل پرسپولیس را شست

مهدی رسول پناه به اظهارات اخیر رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس مبنی بر بستن حساب این باشگاه واکنش هایی داشت که در ادامه می خوانید:

در روزهای اخیر از سوی مدیرعامل پرسپولیس درباره شما صحبت شده است. آیا چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

جناب آقای درویش در برنامه عصرهای فوتبالی اظهار ادب و مطالب غیرمستند بیان کردند که با توجه به شرایط موجود و همچنین عدم آگاهی مدیران باشگاه نسبت به اسناد و مدارک و مستندات، ارزش پاسخگویی ندارد. برای روشن شدن مسائل برای طرفداران، چند موضوع را مورد بحث قرار می دهم. در مورد مطالباتم هم همه پرسپولیسی ها می دانند زمانی که باشگاه مشکلات مالی زیادی داشت من شخصا از جیب خودم بدهی های باشگاه را پرداخت کردم. اکنون حیف است که مدیران باشگاه بدون اطلاع از اسناد و مدارک، مواردی را که در اسناد مالی، وظایف مجمع عمومی، صورت های مالی و مصوبات هیئت مدیره به صراحت آمده است را بیان می کنند. از کارگردانان!

خوب، شاید آقای درویش از درخواست شما بی اطلاع بوده که این صحبت ها را مطرح کرده است؟

ببینید من چند ماه پیش به صورت مستقیم و غیرمستقیم و حتی با ارسال بیانیه رسمی به باشگاه موضوع را به آقای درویش ارائه دادم تا شاید این اختلاف به درستی حل شود اما ایشان حاضر به پیگیری نشدند. از طریق و حتی به نام! (مدارک موجود است) F). آقای درویش باید بدهی باشگاه را می پرداخت که درآمد خصوصی سازی به حساب باشگاه واریز شد، پس چرا در این 7 ماه منتظر پرداخت بدهی بودند؟ چرا الان دنبالشان نمی آیند؟! چه خوب که مدیرعامل باشگاه به جای پرهیز از انجام تعهدات قانونی خود در مسیر صلح و سازش قدمی به جلو برداشت.

مدیران پرسپولیس گفتند چرا حساب باشگاه را بستید! اگرچه در یک سال گذشته انتقاداتی از نحوه عملکرد مدیران باشگاه وجود داشته است.

خوب وقتی به جای تعهد راهی برای سازش نمی گذارید، مطمئناً شاکیان حساب باشگاه را مسدود می کنند که قانون به آنها اجازه می دهد. در طول سال ها و حتی تحت مدیریت شما، این حساب چندین بار مسدود شده است. آیا مدیران باشگاه نمی دانند؟! آیا این همه فرافکنی برای انحراف افکار عمومی از دستاوردهای مدیریتی مدیران باشگاه در حوزه درآمدزایی نیست؟ مدیرعامل باشگاه با این تیم اقتصادی و با 350 میلیارد تومان پول مردم چه کرد که بزرگترین نقدینگی تاریخ باشگاه بود؟ آیا با این فرصت فوق العاده درآمد و ارزش افزوده ایجاد کرده اید؟ به غیر از این 350 میلیارد تومان، باشگاه درآمد دیگری هم داشت؟ بر اساس گزارش توجیهی مصوب افزایش سرمایه، 200 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های درآمدزایی پایدار برای باشگاه پیش بینی شده بود. لطفاً گزارشی از اقدامات و فرصت های مدیران باشگاه ها برای درآمدزایی در این زمینه بر اساس اصل شفافیت ارائه دهید. استقراض و سپرده گذاری به عنوان درآمدزایی برای باشگاه در گزارش توجیهی پیش بینی شده بود؟ ضمانت این وثیقه ملکی است یا اصل مبلغ سپرده؟ اگر سود سپرده صرف پرداخت اقساط شود و سپرده تضمینی بلوکه شود با این تورم بالا در دوره اقساط ارزش پول مردم کاهش نمی یابد؟ آیا کم درآمدی باشگاه تاثیری در کاهش سهام پرسپولیس در بورس دارد؟ آیا این احتمال را نمی دهید که مدیران پس از شما این وام و بدهی کلان (ابر بدهی) را به ارث ببرند؟

البته شاید مدیران باشگاه در این مورد نظر داشته باشند.

در صفحه 27 گزارش توجیهی مصوب افزایش سرمایه، هزینه بازیکنان در سال 1401 معادل 160 میلیارد تومان و کل هزینه باشگاه 190 میلیارد تومان بوده است که بعداً هزینه بازیکنان حدود 320 میلیارد تومان بوده است. کل هزینه باشگاه و گزینه های قرارداد به حدود 380 میلیارد تومان رسید با توجه به این انحراف معیار هزینه ها، آیا باشگاه برنامه ای برای درآمدزایی از آن دارد؟

آیا دلیل خاصی وجود دارد که آنها در مورد شما صحبت کردند؟

برای روشن شدن ابهام اظهارات بی ربط مطرح شده باید یادآور شوم که در بدو ورود به باشگاه علاوه بر رعایت شرایط قانونی و بررسی صلاحیت در ارگان های مربوطه، طبق تصمیمات جلسه باشگاه ، من مسئولیت های مختلف را با رعایت سلسله مراتب گواهی کردم. من ابتدا به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره باشگاه، سپس به عنوان عضو اصلی هیات مدیره باشگاه، سپس به عنوان رئیس هیات مدیره باشگاه و در نهایت به جای منصوب شدن به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس خدمت کردم. مدیرعامل این باشگاه بزرگ یک شبه مصوبات هیات مدیره با امضای سه نفر از اعضای هیات مدیره معتبر و قانونی است و باید یادآور شوم که در آن زمان باشگاه توسط سه نفر از اعضای هیات مدیره و هیات مدیره اداره می شد. برای تکمیل هیأت مدیره، افرادی هستند که شاید شنیده باشید چون شرایط مندرج در «تیراژ» را ندارند انتصابات مدیران شرکت های دولتی، از جمله صلاحیت تحصیلی و سایر موارد، تکمیل هیئت مدیره است. از این رو تمام موفقیت های باشگاه در شرایط متلاطم مالی و حقوقی مرهون تلاش و توانایی این اعضا برای درآمدزایی برای باشگاه و سایر موارد باشگاه است. پرسپولیس در سال 1399-1400 سودآور شد.

دیدگاهتان را بنویسید