واکسیناسیون عروق کرونر در کودکان را جدی بگیرید

روز جدید یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: واکسیناسیون کودکان باید جدی گرفته شود. پوشش واکسیناسیون برای افراد زیر 12 سال هنوز کمتر از افراد بالای 12 سال است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و عودکننده انستیتو پاستور ایران با اشاره به وضعیت کنونی بیماری عروق کرونر در کشور، گفت: همچنان مهم‌ترین ابزار حفاظتی در برابر این بیماری، واکسن است. واکسیناسیون کودکان باید جدی گرفته شود. پوشش واکسیناسیون برای افراد زیر 12 سال هنوز کمتر از افراد بالای 12 سال است.

احسان مصطفوی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل غلبه سویه امیکرون در موج ششم اپیدمی کرون قرار داریم، گفت: این موج بیش از یک ماه است که کشور را تحت تاثیر قرار داده و رنج قابل توجهی را برای هموطنان به بار آورده است. یک حس، بر اساس شواهد موجود، بیشترین شیوع بیماری را از ابتدا تا کنون در موج ششم داشتیم.

وی افزود: بر اساس شواهد و مدل‌سازی‌های موجود به نظر می‌رسد در روزهای اخیر اپیدمی بستری شدن و فوت را پشت سر گذاشته‌ایم. انتظار می رود در هفته های آتی شاهد کاهش چشمگیر عوارض، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر باشیم.

وی ادامه داد: در مقایسه با پیک های قبلی، اگرچه میزان بروز افزایش چشمگیری داشته است، اما حتی یک مورد مرگ نیز مهم است و باید برای پیشگیری از حتی یک مورد مرگ اقدام کرد، اما تعداد فوتی ها نسبت به پیک های قبلی است. به دلیل عوامل مختلفی مانند واکسیناسیون که برای پیشگیری از اشکال شدید بیماری ضروری است. از طرف دیگر عوامل دیگری مانند بیماری اخیر باعث ایجاد مصونیت نسبی در افراد شده است و نوع آمیکرون خفیف تر از انواع قبلی است و انتظار داریم بیماری شدید کمتر شایع باشد.

به گزارش کانال تلگرامی وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: تجهیزات حفاظتی در برابر تاج تغییر نکرده است. همچنین مهم ترین ابزاری که داریم واکسن است که به افرادی که هنوز برای تزریق دوز سوم مراجعه نکرده اند اکیدا توصیه می کنم اقدام کنند. از طرفی واکسیناسیون کودکان باید جدی گرفته شود. پوشش واکسیناسیون برای افراد زیر 12 سال هنوز کمتر از افراد بالای 12 سال است.

این متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به نزدیکی به ایام نوروز گفت: با این حال توصیه می کنیم مردم یا سفر خود را به تعویق بیندازند یا در صورت امکان سفر نکنند. در صورت نیاز به مسافرت از حضور در اجتماعات و استفاده از وسایلی مانند ماسک خودداری کنید. همچنین باید سعی کنیم از تماس نزدیک با گروه های پرخطر از جمله سالمندانی که در معرض خطر بیماری های جدی هستند پرهیز کنیم تا سفری که برای آرامش و آسایش انجام می دهیم منجر به ناراحتی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید