واکسیناسیون گسترده نگرانی در مورد شیوع اومیکرون را کاهش می دهد / کرونی ها در کرمانشاه را کاهش می دهد

ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795789

گزارش آخرین وضعیت کرمانشاه در خصوص گسترش تاج;

علیرغم شیوع امیکرون در کشور و میزان بسیار بالای انتقال این ویروس، نگرانی های کمتری به دلیل واکسیناسیون گسترده وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرصادنیوز نوشت: متأسفانه گونه های جدید ویروس کرونا یکی پس از دیگری در حال ظهور هستند و هر کدام موجی از نگرانی را ایجاد می کنند.

اگرچه واکسیناسیون جهانی بیشتر نگرانی‌ها در مورد شیوع آمیکرون را کاهش می‌دهد، اما ساده‌سازی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان باعث افزایش آمارهای کرونری در کشور می‌شود.

ما در کرمانشاه کیت شناسایی آمیکرون نداریم

بچمن روشنی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: تمامی بیمارستان ها از جمله فارابی، گلستان و امام رضا(ع) همچنان آماده ارائه خدمات به بیماران عروق کرونر هستند.

وی گفت: امیدواریم مردم اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاخ گفت: با توجه به گستردگی واکسیناسیون، امکان افزایش تعداد بستری ها کم است، اما آمادگی داریم امکانات و تخت های لازم را برای مراقبت های ویژه فراهم و تجهیز کنیم.

روشنی گفت: 1800 تخت بیمارستانی برای پذیرش بیماران عروق کرونر طراحی شده است و در صورت نیاز از ظرفیت سایر تخت های بیمارستانی استفاده خواهیم کرد.

3f63748e a323 4ff0 a80c 216e564de090 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه هنوز کیت شناسایی Omicron نداریم، گفت: تعداد محدودی کیت تشخیصی در یکی از مراکز آزمایشگاهی ساخته شده اما هنوز به مرحله نهایی تولید نرسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان‌شاخ گفت: با توجه به اینکه انتقال آمیکرون بسیار سخت‌تر است، اگر فردی در یک گروه محدود از ماسک استفاده نکند، بقیه قطعاً مبتلا می‌شوند.

روشنی خاطرنشان کرد: سویه اومیکرون ممکن است با گلودرد و خارش گلو همراه باشد اما در صورت عدم تزریق واکسن عوارض خطرناکی ایجاد می کند.

وضعیت کنونی به دلیل گسترش نگران کننده ایمیکرون در کشور کاملا شکننده است

سارا شاه آبادی به مرصادنیوز گفت: از نظر شیوع بیماری عروق کرونر، وضعیت استان کرمانشاه رو به کاهش و تعداد بستری ها در حال کاهش است.

وی افزود: البته با توجه به شیوع نگران کننده آمیکرون در کشور، کاهش تعداد بیماران کاملا شکننده است و ممکن است با افزایش تعداد بستری و سرپایی مواجه باشیم.

معاون فنی معاونت فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 89 درصد جمعیت بالای 12 سال دوز اول و 75.5 درصد دوز دوم واکسن کراون را دریافت کردند.

5330b0af 3053 46e0 b6b5 bf1bf2287b1d خبر خاکستری

شاه آبادی گفت: همچنین 195 هزار نفر معادل 13 درصد جمعیت بالای 18 سال نوبت سوم واکسن را در استان کرمانشاه دریافت کردند.

وی افزود: با توجه به اینکه امیکرون در حال چرخش است، دریافت نوبت سوم واکسن بسیار مهم است.

شاه آبادی گفت: این واکسن به مراکز تلفیقی، مراکز جامع سلامت، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز بهداشتی درمانی در حال تزریق است.

وی گفت: افراد بالای 18 سال که حداقل سه ماه پس از نوبت دوم واکسینه شده اند باید واکسینه شوند.

وی گفت: مهمترین اقدام برای پیشگیری از امیکرون تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید