واکنش آمریکا به حمله به پایگاه نظامی آنها در اربیل عراق


ساعت: 08:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815053

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل عراق مدعی شد که این حمله هیچ خسارت یا تلفاتی به تاسیسات دولت آمریکا وارد نکرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه شنبه شب در واکنش به حمله به یک پایگاه نظامی آمریکا در اربیل عراق اعلام کرد که هیچ گزارش فوری مبنی بر تلفات یا خسارات وارده به تأسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می دهیم. ما این حمله وحشیانه و خشونت را محکوم می کنیم.

رسانه های عراقی صبح یکشنبه از اصابت موشک به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل خبر دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه صابرین نیوز وابسته به نیروهای مقاومت عراق افزود: ده ها انفجار شهر اربیل را لرزاند و چندین موشک به مجتمع پایین در استان اربیل یکی از پایگاه های نظامی آمریکا اصابت کرد.

به گزارش صابرین نیوز، 14 موشک به پایگاه های آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد.

تلفات یا خسارات احتمالی گزارش نشده است.

این منبع گفت که نوع موشک های شلیک شده 122 میلی متر سانتی گراد بوده که به سمت پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، زنگ خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق به صدا درآمده و تمامی پایگاه های نظامی آمریکا در عراق در آمادگی کامل رزمی قرار دارند.

رسانه های عراقی همچنین گزارش دادند که دو پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) در اربیل با موشک گلوله باران شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های عراقی به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند که این پایگاه ها مرکز آموزش های پیشرفته بوده و هدف آنها موشک های بالستیک است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید