واکنش تند نماینده تهران به لایحه تناسب کارمندان و مستمری بگیران

واکنش تند نماینده تهران به لایحه تناسب کارمندان و مستمری بگیران

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس درباره لایحه مضاعف فوریت تعدیل حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و لشکری ​​گفت: امروز در خصوص واگذاری ده ها میلیارد تومان تصمیم خواهیم گرفت. بر مسائل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال 1401، فرض بر این بود که پس از یکسان سازی نرخ ارز، قیمت کالاهای اساسی از شهریور 1400 افزایش پیدا نکند، یارانه نقدی پرداخت نشود و برگه های کالای الکترونیکی پرداخت شود. به مردم می رسد و پایه پولی و نقدینگی کشور افزایش نمی یابد. متاسفانه این مصوبه در مراکز تصمیم گیری خارج از مجلس لغو شد و اکنون شاهد آثار تورمی آن در کشور هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه دو راه می توانیم اقتصاد را متعادل کنیم، ادامه داد: یکی ایجاد تعادل در سطح بالای قیمت ها و رقابت برای افزایش قیمت ها و دیگری تعادل در سطح پایین تعرفه ها. .. امروز این تصمیمی که کمیته گرفته و به ما ارائه کرده خیلی بدتر از تخلف مجلس در مورد یارانه هاست.

با تاکید بر اینکه در لایحه پیش رو اقشار خاص حمایت می شوند اما مردم عادی محروم هستند، گفت: در این لایحه کارگران مشمول تامین اجتماعی، بیکار، زن سرپرست خانوار، افرادی که مشمول حمایت اجتماعی نیستند، چگونه بودند. دیده شده؟

وی با اشاره به اینکه این مصوبه موج جدیدی از افزایش قیمت ها را ایجاد می کند و سنگ بنای آن را می گذارد که باید در ابتدای سال 1402 همه حقوق، دستمزد، مستمری و مستمری را حداقل 20 درصد افزایش دهیم، ادامه داد: محاسبه شده است. که بودجه سال آینده بار مالی چند صد میلیارد تومانی ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید