واکنش عنبستانی به سخنان کلیباف درباره سرباز راهور: رئیس مجلس آرزوی رئیس جمهور تحت نفوذ سایبری را دارد.

واکنش عنبستانی به سخنان کلیباف درباره سرباز راهور: رئیس مجلس آرزوی رئیس جمهور تحت نفوذ سایبری را دارد.

روز جدید حرف های قالیباف خنده دار است قالیباف چند بار به من گفت که فیلم را دیدم و سیلی از این فیلم نیست. معلومه هل دادی، الان تحت تاثیر جو رسانه ای عابستانی میگه اشتباه گفت؟

ماجرای سیلی زدن نماینده سرباز راهور با سخنرانی محمد باکر کلیباف به مناسبت 16 آذر در دانشگاه شهید بهشتی دوباره زنده شد. محمد باکر شالباف رئیس مجلس در پاسخ به سوال حاضران در دانشگاه شهید بهشتی درباره توهین یک نماینده مجلس به سرباز گفت: می‌کرد. اما از سوی دیگر مشکلاتی برای پلیس پیش آمد.

سخنگوی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «نیروی انتظامی در اجرای قانون نمی تواند خلاف قانون عمل کند»، گفت: در همان زمان صدایی در میان دانشجویان از وی پرسیده شد «آیا این به این معناست که نماینده می تواند سیلی بزند؟» که کلیباف پاسخ داد. ابتدا منفی بود اما بعد تاکید کرد: «اما سیلی نبود!» او ادامه داد: «هرچه در فضای مجازی دیدیم نباید بگوییم.» سرباز راهور «حتما اشتباه کرده و باید مجازات می شد.» “” “اما او این کار را نکرد، اما او این سرباز را هل داد.”

سخنان کلیباف در ابتدا با تمجید و تشکر عنابستانی نماینده مجلس مواجه شد. سخنگوی سبزوار در اینستاگرام خود از کلیباف به خاطر اینکه «پس از چند ماه نشر اکاذیب بالاخره حقیقت روشن شد» تشکر کرد. این اشتباه عابستانی بود که سرباز توهین کننده را هل داد. “تفاوت در جنون رسانه ای گم می شود.”

اما داستان به اینجا ختم نمی شود. عابد اکبری، سرباز راهور در صفحه اینستاگرام خود با استناد به حکم دادگاه گفت: دادگاه سیلی را تایید کرد. پس از انتشار سخنان عابد اکبری، کلیباف مجبور به استعفا شد و در پستی اینستاگرامی اعتراف کرد که اظهاراتش مبنی بر هل دادن جنازه رهور عنابستانی و سیلی نداشتن، مربوط به توضیحات چندی پیش این نماینده است اما پس از شنیدن سرباز. توضیح جدید اکبری. ، موضوع را از طریق دادگاه پیگیری کنید و متوجه شوید که تصمیم دادگاه “سیلی بی اثر” است. کلیباف تاکید کرد که متعهد به اصلاح سخنانش بر اساس «عهد صداقت» با مردم است. چیزی که شاید بتوان گفت تنها نکته مثبت در کل این ماجراست! رویداد۲۴ درباره حواشی دو روز اخیر با علی اصغر عنابستانی گفت و گو کرده که در ادامه می آید.

قالی بافی سرگرم کننده است

سوال: آقای عنابستانی اظهار نظر و تکذیب دو روز گذشته چه سابقه ای دارد؟

باید از آقای کلیباف بپرسید مشکل چیست؟ آقای کلبیاف و ریاست محترم مجلس، سوال اینقدر مهم نبود که برویم ببینیم حق با کیست و بعد در تریبون علنی بیان کنیم؟ خیلی خنده دار است. حرف های کلیباف خنده دار است.کلیباف چندین بار به من گفت که فیلم را دیدم و سیلی از این فیلم نیست. معلومه هل دادی، الان تحت تاثیر جو رسانه ای عابستانی میگه اشتباه گفت؟ فرض کنید من گفتم؛ آیا او نمی توانست رأی گیری را تماشا کند؟

* تصمیم دادگاه چه بود که آقای کلیباف به آن نگاه نکرد؟

هیچکس در دادگاه جز کارمند ناجا نگفت که این یک سیلی است. هیچ کس شهادت نداد که سیلی بوده است. هیچ کس این را نگفت. احکام و پرونده هایی در دادگاه وجود دارد.

* پس تصمیم دادگاه چه بود؟

از روز اول گفتم پلیس به من فحاشی کرده و او را هل دادم. من اشتباه کردم که آن را هل دادم چیز خوبی نبود، اما پلیس به من توهین کرد. در حالی که افسر در حال انجام وظیفه نبود. افسری که توهین نمی کند. منشی به من فحش داد، هلش دادم، اشتباه کردم، بابت اشتباهم عذرخواهی کردم.
در حکم دادگاه آمده است «اعتراض به ضرب ناکارآمد» اما این به چه معناست؟

* تصمیم دادگاه را می گویید؟

حکم دادگاه «اعتراض به ضرب غیر مؤثر» است. مشکل ضرب ناکارآمد چیست؟ هرچیزی رو ترجمه کن بعد آقای کلیباف گفت من اشتباه گفتم؟ او می خواست به دادگاه برود، آنقدر مهم که نمی توانست به حکم نگاه کند؟ آیا رئیس مجلس که وظیفه اش پاسداری از مجلس و حفظ حیثیت مجلس است اینقدر مهم نیست که حرفی بزند و حرفش را عوض کند؟

* آقای کلیباف بر اساس گفته های خودتان ابتدا از شما حمایت کرد؟

آقای کلیباف حرفش را تغییر نداده، کاملا معتقد است که من اصراری نکردم. اکنون گفته می شود که رئیس نطق رای دادگاه است. ما هم گفتیم که رئیس سخنرانی حکم دادگاه بود. ما این را نگفتیم.

* آیا تصمیم دادگاه سیلی است؟

هر چه هست قضیه تمام شده است. آقای کلیباف به جای توضیح در مورد چیزی که نمی دانست، مجبور شد بگوید که پرونده تمام شده و سرباز به جرم توهین محکوم شده است و حکم من به عنوان ضرب و شتم بی اثر صادر شده است. هر دو طرف توافق کردند که پرونده به پایان رسیده است.

اگر حق با پلیس راهور است، ویدیو را کامل پخش کنید

سوال: شما می گویید خوب بود که آقای کلیباف اصلاً دوباره این موضوع را مطرح نکرد؟

باید همین توضیح را می داد که ایراد ضرب بی اثر است و من از روز اول قبول کردم. شما به عنوان یک رسانه باید 10 ماه پس از حادثه یک سوال ساده بپرسید. از این فیلم که از روز دوم واقعه راهور بیرون می آید بپرس که گواه سیلی عابستانی است، این فیلم دست رهور است. کل فیلم مشخص است که چه قبل از صحنه سیلی بعد. چرا صحنه ای که ادعا می کنند ما به فیلم سیلی زدیم تار است و نمی نشینیم و دیده نمی شویم؟ پس چرا راهور این فیلم را به طور کامل منتشر نکرد؟ اگر چنین است، چرا آن را منتشر نمی کنید؟

* آیا دادگاه بر اساس همین فیلم به این نتیجه نرسید که ضرب ناکارآمد را انجام دادید؟

دادگاه در مورد این فیلم رای نداد. دادگاه بر اساس فضای رسانه ای رای داد و اعتراض را بی اثر دانست. از راهور می خواهم فیلم را اکران کند.

کلیباف در حسرت ریاست جمهوری است، او تحت تاثیر فضای مجازی است

* چرا باید آقای کلیباف اعتبار شما را زیر سوال ببرد؟

باید از فرش بپرسید. آقای کلیباف در روز اول و سه روز قبل از این خبر کاملا در جریان بود. این حادثه در اولین باخمن اتفاق افتاد و رسانه ای شد باخمن چهارم. قالیباف کاملاً آگاه بود که چرا فردی که از همان روز اول از ماجرا مطلع بود در فضای رسانه ای توییتر علیه من توییت می کند؟ کلیباف قطعا تحت تاثیر رسانه ها و فضای مجازی است. او همچنین آرزوی ریاست جمهوری را دارد و می خواست افکار عمومی را در کنار خود نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید