واکنش قیمت خودرو به برکناری فاطمی امین

واکنش قیمت خودرو به برکناری فاطمی امین

پس از چند هفته کاهش، قیمت خودرو امروز افزایش یافت. به نظر می رسد برکناری فاطمی امین سیگنال جدیدی به بازار خودرو داده است.

قیمت خودرو امروز 21 اردیبهشت 1402 طبق آمار و قیمت روز سایت کارنامه دستخوش تغییراتی شده است.

قیمت خودرو در هفته های اخیر کاهش یافته است. اما دیروز این خودرو همراه با دلار گران شد. حالا به نظر می رسد بازار بدون توجه به نوسانات ارزی، واکنش جدیدی به برکناری رضا فاطمی امین، وزیر سابق صمت نشان داده است.

در سایت های خرید و فروش قیمت خودرو در زمان نگارش این گزارش به شرح زیر است:

قیمت پراید 131 در روزهای اخیر کاهش یافته و به 350 میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که پراید 111 قیمت 360 میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU5 تولید 1401 که این روزها جهش محسوسی را تجربه کرد، امروز 20 اردیبهشت به روند صعودی خود ادامه داد و سقف 710 میلیون تومان را دو میلیون تومان شکست.

قیمت پژو 206 تیپ 3 پانوراما 1401 که یکی از پرطرفدارترین های بازار خودروهای داخلی است امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت 615 میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل 1402 آن به تازگی وارد بازار شده، امروز پنج میلیون تومان افت کرد و یک میلیارد و 15 میلیون تومان ارزش گذاری شد.

واکنش قیمت خودرو به برکناری فاطمی امین

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت لاماری 1402 با 20 میلیون کاهش به دو میلیارد و 430 میلیون تومان رسید.

قیمت هایما اس 7 پلاس محصول 1401 یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

قیمت تویوتا C_HR هیبریدی در سال 1396 تولید شد اما امروز دوشنبه با ورود به کانال پنج میلیارد تومان درصدی پنج میلیارد و 900 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عماد جعفری کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت نیوز گفت: وضعیت بازار و قیمت خودرو در آینده کاملاً به عملکرد دولت و همچنین وزیر آینده بستگی دارد. فاطمی امین علیرغم اینکه توانست با مجلس ارتباط خوبی برقرار کند، صلاحیت نداشت و با روی کار آمدن وی بازار خودرو به هم ریخته بود.

جعفری تاکید کرد: در ابتدای کار فاطمی امین وعده هایی مبنی بر کاهش قیمت خودرو داد و گفت که قیمت خودروها نصف می شود. بازار با این وعده ضربه خورد و دچار رکود شد. در آینده قیمت خودرو افزایش یافت. اکنون وضعیت بازار به وعده های وزیر جدید بستگی دارد و در بهترین حالت بازار در کوتاه مدت دچار رکود خواهد شد. اما ادامه روند در گرو تحقق وعده هاست. / تجارت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید