واکنش یک کارشناس فوتبال ایران به دربی

واکنش یک کارشناس فوتبال ایران به دربی

مجید جلالی درباره دربی 98 گفت: بازی حساب شده را از هر دو تیم دیدم. تاکتیکی که برای بازی در نظر گرفته بودند در بازی مشخص بود و هر دو تیم مشخص بودند که از قبل درباره همه شرایط بازی پیش بینی کرده بودند. تنها امتیاز این دیدار زمانی بود که پرسپولیس 10 گل زد.

وی افزود: در 20 دقیقه ابتدایی تقریبا همه چیز در اختیار استقلال بود و بازی از نظر زمانی متعادل بود و در 10 دقیقه پایانی نیمه اول پرسپولیس بهتر شد و موفق به گلزنی شد. نیمه اول هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر دونگ نیمه بهتری بود. در نیمه دوم پرسپولیس با در اختیار داشتن توپ می خواست بازی را کنترل کند اما استقلالی ها از این موضوع خوشحال نشدند و با شیفت های خود می خواستند قدرت تهاجمی خود را افزایش دهند. در مجموع شاهد بازی با کیفیت و مهمتر از همه درایت با هر دو مربی بودیم. برنامه بازی فقط محتاطانه و بسته نبود و برنامه های دو تیم جسورانه بود. استقلال با اینکه می خواست به تساوی برسد اما در ابتدای مسابقه تهاجمی و شجاعانه بازی کرد. نمی توان گفت کدام تیم بهتر بود، چون هر دو تیم سری بالایی داشتند.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به تدابیر مربیان در بازی می توان گفت که هر دو تیم برای برد وارد زمین شده اند؟ وی گفت: حداقل می توانیم در مورد پرسپولیس چنین چیزی بگوییم. اگر بخواهیم بگوییم استقلال هم کل بازی را برای تساوی بازی کرد، این هم بی انصافی است. استقلال هم خیلی شجاعانه بازی کرد.

وی درباره عملکرد بازیکنان خارجی در دربی 98 نیز گفت: به نظر من خارجی های استقلال مفیدتر بودند و گلی که زد کاملا حرفه ای بود. این بازیکن را در حال کشش بدن خود در این شرایط مشاهده می کنید و در حالی که فرشاد فرجی در حال مبارزه بود سرش را به جلوی پایش زد. به نظر من تامیروف هم زیاد دوید اما از نظر روحی آماده نبود و در بازی نبود و فقط توپ را زد.

جلالی در پاسخ به این سوال که آیا الان می توان گفت که استقلال بیشتر دوران قهرمانی را پشت سر گذاشته است یا خیر؟ وی گفت: حالا که بین استقلال و پرسپولیس 6 امتیاز اختلاف وجود دارد باید بگوییم که 6 امتیاز کمی نیست بنابراین استقلال شانس زیادی برای برد دارد اما هفت بازی باقی مانده است و استقلال بازی می کند. مقابل تیم‌هایی مثل فولاد، سپاهان و مس رفسنجان: «او بیرون از خانه است، بنابراین نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم، اما می‌توان گفت این اولین شانس قهرمانی است.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود در خصوص پرواز دربی 98 و اعتراضات یحیی گل محمدی به داور مسابقه گفت: اگر مربی ای را می بینید که همیشه در زمین به داور اعتراض می کند و این گونه رفتار می کند، باید این را هم در نظر بگیرید. اما وقتی می بینید یک مربی در یک بازی اینطور رفتار می کند، مطمئن باشید که این رفتار فقط به خاطر آن بازی نیست. مربی ای که بتوان آن را کنترل کرد، هر چقدر هم که فشار باشد، باز هم می توان این مربی را کنترل کرد. معتقدم آنچه در دربی 98 در یحیی گل محمدی دیدیم نتیجه فشار روحی وحشتناکی است که مدت ها بر او وارد شده است. این فشار ممکن است مربوط به نقل و انتقالات و مشکلات مالی پیش روی باشگاه باشد.

وی ادامه داد: یحیی گل محمدی در دربی 98 باید تصمیم سختی می گرفت. همین که حامد لک را روی نیمکت نشاند و احمد گوهری را برای حضور درون دروازه انتخاب کرد یکی از تصمیمات سخت او بود. حضور کامیابی نیا، سیدجلال حسینی و مهدی عبدی هم تصمیم سختی بود. این تصمیمات فشار می آورد. یا اگر یادتان باشد از دست دادن صنعت نفت در آبادان باعث هجمه شدید یحیی گل محمدی شد. وقتی واکنش مربی‌ای را می‌بینید که قبلاً ندیده‌اید، نتیجه فشار طولانی‌مدت است که فوران می‌کند. مطمئن باشید حالا خود گل محمدی هم در فضای شخصی اش از این موضوع ناراحت است و می داند که نمی توان او را کنترل کرد. اینها نشانه هایی از فشار طولانی مدت هستند. حالا مربیان و بازیکنانش باید به گل محمدی کمک کنند تا آرام شود. البته رفتار او اصلا مورد تایید نیست.

دیدگاهتان را بنویسید