واکنش یک کارشناس فوتبال به ظهور زودهنگام ایران

واکنش یک کارشناس فوتبال به ظهور زودهنگام ایران

مجید جلالی درباره صعود زودهنگام تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر گفت: بزرگترین دستاورد این بود که حس بسیار خوبی را به همه ایرانی ها القا کرد. این حادثه نشان داد که حتی در میان ناامیدی هم می توان همه چیز را از سر گرفت و امید جدیدی ایجاد کرد.

مردم باید بدانند که ما فقط به دنبال صعود به جام جهانی نیستیم
وی با اشاره به مسیر سخت پیش روی تیم ملی ایران، تصریح کرد: در مرحله اول مقدماتی چهار بازی در پیش داشتیم که باید همه را می بردیم. تیم ملی عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده و از این پس باید برای جام جهانی 2022 خیلی خوب آماده شویم، باید مردم را در جریان این آمادگی قرار دهیم تا بدانند ما فقط به دنبال جام جهانی نیستیم. مردم باید بدانند که اهداف فوتبال مهمتر از صعود به جام جهانی است و ما برای صعود به گروه خود به پیش نیازهایی نیاز داریم.

ما نشان دادیم که در آسیا بی نظیر هستیم
کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به تفاوت رقبای شاگردان اسکوچیچ در انتخابی جام جهانی با حریفان ایران در جام جهانی خاطرنشان کرد: تاکنون در آسیا بازی کرده ایم و نشان داده ایم در این قاره بی نظیر هستیم. البته در گروه B در مرحله انتخابی کار سخت تری داشتیم. با این حال اگر به دنبال صعود به مرحله حذفی جام جهانی هستیم، نمی توانیم دو روز دور هم جمع شویم و بازی کنیم.

ملی پوشان در سطح اول جهان بازی می کنند
جلالی در گفت وگو با تسنیم با بیان اینکه اثبات حضور تیم ملی در جام جهانی نیازمند تمرینات ویژه است، اظهار داشت: یک گروه باید دور هم جمع شوند، هم فکری کنند و در این زمینه برنامه ریزی خوبی داشته باشند. بازیکنان تیم ملی در سطح اول فوتبال جهان بازی می کنند و تنها یک بازیکن از لیگ برتر ایران در تیم ملی بازی می کند.

ما حق داریم به اهداف بزرگتر فکر کنیم
وی با اشاره به وضعیت خوب تیم های ملی از نظر کسب تجربه در فوتبال اروپا، گفت: ملی پوشان ما در بهترین سطح تجربه هستند و نگرانی از این بابت نداریم. به خاطر همین تجربه است که حق دارم به اهداف بزرگتری فکر کنم. شانسی که الان برای این کار داریم فوق العاده است و اگر از گروه خود به جام جهانی صعود کنیم، شخصیت جدیدی در فوتبال جهان خواهیم داشت. ما باید یک نقشه راه جامع تهیه کنیم و این نقشه راه می تواند ما را موفق کند.

شاید سالها طول بکشد تا چنین نسلی گرد هم بیاید
سرمربی تیم فوتبال ایران درباره فرصت های پیش روی شاگردان پتروویچ در دیدار مقابل عراق گفت: اگر مقابل هنگ کنگ بازی کنیم، بازیکنان رقیب می خواهند خودشان را نشان دهند. این موقعیت های گل در طول مسابقه به وجود می آیند و کیفیت بازی و رسیدن به خواسته ها در مسابقه مهم است. فعلا نیازی نیست در مورد این مشکلات کوچک صحبت کنیم و باید به این فکر کنیم که آیا می توانیم برای اهداف بزرگتر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم یا خیر. ما فرصت ویژه ای داریم و شاید سال ها طول بکشد تا چنین نسلی از بازیکنان را گرد هم بیاوریم.

ما بارها در جام جهانی بازی کرده ایم
جلالی با تاکید بر آمادگی مناسب تیم ملی کشورمان گفت: مسئولان ورزش و فوتبال و حتی سیاستمداران کشورمان باید این فرصت فوق العاده را جدی بگیرند. صعود در مرحله حذفی جام جهانی به کشورمان شخصیت جدیدی می بخشد و اهمیت آن در سطح بین المللی کاملاً مشخص است. جام جهانی در کشور همسایه ای در حال برگزاری است که بارها در آن بازی کرده ایم و کاملا با شرایط قطر هماهنگ هستیم. این امکان از هر نظر استثنایی است.

دیدگاهتان را بنویسید