واکنش یک کارشناس فوتبال به رقابت استقلال و پرسپولیس

واکنش یک کارشناس فوتبال به رقابت استقلال و پرسپولیس

علی عسگر، مدیر این روستا که از دیدار حمید استیل با سفیر کره جنوبی تشکر کرد، گفت: چیز خاصی نبود. یک موضوع اداری مربوط به تیم ملی ایران بود که باید انجام می شد و با ارتباطاتی که داشتیم این کار را انجام دادیم.
وی در خصوص روی کار آمدن حمید استیل به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: یکی از نشانه های فدراسیون فوتبال و کاربلد این است که آقای استیل به سرعت جای خود را به آقای هورشیدی داد. استیلی تقریباً بخشی از توصیفات فوتبال ما است که در بازی قرن نیز گل قرن را به ثمر رساند و تمام تجربه لازم را داشت. او سال هاست با فدراسیون فوتبال همکاری می کند و فکر نمی کنم برای این پست بهتر از او بوده ایم. تبریک به آقای ماجدی و هیئت مدیره. استایل ها می توانند هر کاری که ممکن است برای کمک به تیم ملی انجام دهند. این تصمیم یکی از نشانه های تغییر در فدراسیون فوتبال است.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره حضور همزمان بسیاری از ستاره های سابق تیم ملی به عنوان مربی و مدیر گفت: وزن آقایان استیلی، باقری و هاشمیان کمک زیادی به تیم ملی ایران خواهد کرد. فکر می کنم مجموعه خوبی در تیم ملی وجود دارد.

این کارشناس فوتبال به دیدارهای لیگ برتر و دیدار استقلال و پرسپولیس در بالای جدول اشاره و خاطرنشان کرد: فکر می کردم رقابت بین سه یا چهار تیم است. البته گل گهر تیم خوبی بود و این اتفاق افتاد و امتیاز از آن تیم گرفته شد. از طرفی فکر می کردم سپاهان عملکرد بهتری داشته باشد اما الان قهرمانی بین استقلال و پرسپولیس است. هر دو تیم منتظر فرصت سوختن برای کسب عنوان قهرمانی هستند.

مدیر روستا در خصوص کیفیت مسابقات باشگاهی با بیان اینکه شرایط چندان خوب و مطلوب نیست، گفت: کیفیت فوتبال ما خوب نیست. ما هیچ پیشرفتی در فوتبال خود مشاهده نکرده ایم. کیفیت فنی زیادی نمی بینیم. فکر می کنم این به دلیل برخورد مربیان و مدیران است. البته حق هم دارند. وقتی تیمی گل نمی زند، مربی و مدیر به سرعت تغییر می کنند. امیدوارم با تغییراتی که در فدراسیون فوتبال ایجاد شده، تغییراتی در این زمینه ایجاد شود و در سال های آینده شاهد کیفیت بالایی در فوتبال خود باشیم.

وی با اشاره به عملکرد فنی لژیونرها در خارج از ایران گفت: لژیونرهای ما در تیم های خود موفق ترین هستند و در اروپا نامی برای خود دست و پا کرده اند. بنابراین کیفیت بازیکنان ما مشکلی ندارد اما شرایط تا جایی پیش رفته که کیفیت فدای کمیت شده است.

این کارشناس فوتبال با یادآوری اینکه فصل گذشته هیچ بازیکنی نتوانست نامی به عنوان یک فوتبالیست آینده دار برای خود دست و پا کند، یادآور شد: بازیکنی نمی بینم. بازیکنانی را می بینم که هشت میلیارد قرارداد دارند. این پول واقعا از سطح فنی هشتاد درصد بازیکنان ما بالاتر است. وقتی به بحث فنی و تاکتیک بازیکنان نگاه می کنیم، می بینیم که قابل مقایسه با بازیکنان گذشته و قبلی نیستند. فکر می کنم مشکلات مالی و مالی فوتبال ما را خراب کرده است. این نشان می دهد که ما اصولاً پیشرفته نیستیم. در واقع بازیکن با دریافت پول خود در هر ظرفیتی احساس راحتی می کند. دعوا و فساد فوتبال را در وضعیت بدی قرار داده است.

مدیر روستا در پاسخ به اینکه به دلیل ارزش پول ملی، بازیکنان باکیفیت خارجی به ایران نمی آیند و عملا کمکی به فوتبال کشور نمی کنند، گفت: بازیکن باکیفیت چقدر به ایران آمده است؟ این فساد در فوتبال است. اگر بتوانیم جلوی این مشکلات را بگیریم، فوتبال ما پیشرفت خواهد کرد. بازیکنان ما خیلی بهتر از برخی خارجی ها هستند و می توانیم روی کیفیت و استعداد درونی کار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید