واگذاری کار به بخش خصوصی کلید حل مشکلات است


ساعت: 13:42
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907279

خاکریزی معابر یکی از معضلات لاینحل شهروندان در کلانشهر زاهدان است چرا که شهرداری ها طبق قانون موظف به حفاظت از معابر به عنوان اموال عمومی هستند و باید از تعرض به معابر و پیاده روها که حق طبیعی شهروندان است جلوگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهون، بر اساس ماده 101 قانون شهرداری، معابر و خیابان های عمومی که در اثر واگذاری زمین ساخته می شود متعلق به شهرداری است و شهرداری به هیچ عنوان وجهی به مالک آن پرداخت نمی کند و در واقع شهرداری است. موظف است از جاده ها استفاده کند و از مالکیت اموال عمومی محافظت کند و همیشه آن را برای استفاده عمومی آماده نگه دارد و از تعدی مردم به آن جلوگیری کند. با این بند از قانون متوجه می شویم که استفاده از معابر عمومی حق شهروندان است و هیچکس نمی تواند مانعی بر سر راه آنها ایجاد کند.

اما آنچه مردم کلانشهر زاهدان سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کنند و بارها شاهد آن بوده اند مسدود شدن جاده توسط سوداگران در حاشیه خیابان ها، میادین، پارک ها و … است. آنها اغلب برای فروش محصولات خود از آن استفاده می کنند که علاوه بر زشت شدن چهره شهر منجر به ترافیک و تصادف و از همه مهمتر مزاحمت های زیادی برای عابران پیاده می شود.

به گفته تعدادی از شهروندان، موانع ایجاد شده توسط دستفروشان و ولگردها، عبور و مرور شهروندان از خیابان و بازار را با مشکل مواجه می کند و بارها پیش آمده که شهروندان برای ادامه مسیر مجبور به تغییر مسیر شده اند.هست به مطالبات جزمی و جدی ادامه می دهد. عزم


157800349 خبر خاکستری


به گفته شهروندان زاهدانی ایجاد اماکنی مانند روزبازار یا دکه برای دستفروشان راه حلی برای جلوگیری از این معضل است و اصناف باید در این زمینه به شهرداری ها کمک کنند زیرا برخی از وانت های مسافربری علاوه بر ایجاد انسداد، از بلندگو برای تبلیغات استفاده می کنند. و اجناس بفروشد که آرامش و آسایش را از شهروندان سلب کرده است.

این معضل نه تنها مربوط به مسدود شدن معابر توسط دستفروشان و وانت بارها نیست، بلکه یکی دیگر از مصادیق بارز بی توجهی به حقوق شهروندان، نصب تابلوهای راهنمایی اضافی و سد معبر توسط دستفروشان و گسترش محدوده مغازه است. مالکانی که از پیاده رو به عنوان ملک تجاری خود استفاده می کنند مسدود کردن پیاده رو با تابلوهای تبلیغاتی یا حفظ فضای پارکینگ از دیگر مشکلاتی است که ساکنان این کلانشهر با آن دست و پنجه نرم می کنند.

واگذاری سد راه شهر زاهدان به بخش خصوصی

محمدرضا مقدم مسئول خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه انسداد معابر توسط کسبه و کسبه تضییع حقوق شهروندی است اظهار داشت: برخی از انسداد تقاطع ها به دلیل ایجاد انسداد تقاطع ها ایجاد می شود. فقر بیکاری هست ساماندهی اینها در دستور کار شهرداری بوده و هست.

وی با اشاره به در دستور کار بودن طرح شکایت از کسبه انسداد پیاده روها، افزود: تمامی سد معبرهای سطح شهر زاهدان در حال واگذاری به بخش خصوصی است که تا یک ماه آینده این امر محقق می شود.


61930805 خبر خاکستری

این مسئول ادامه داد: ساماندهی انسداد جاده ها مستلزم همکاری بین دستگاهی اتاق اصناف بود تا به مغازه داران و کسبه متصرف معابر هشدار داده و آنها را مجبور به همکاری کند.

به گفته وی؛ به دنبال یک قطعه زمین در شهر زاهدان برای ساماندهی هستیم تا این افراد بتوانند در محلی که در نظر گرفته شده به فعالیت خود ادامه دهند، دستور کار تعمیر سد در قسمت مرکزی شهر در فاصله ای نه چندان دور است. آینده.

کارمند خدمات شهری شهرداری زاهدان تاکید کرد: مشکل دایک معابر با توجه به معاملاتی که تاکنون با این پدیده انجام شده است، علاوه بر زشت جلوه دادن چهره شهر، حقوق دیگران را نیز تضییع می کند. معضل شهری نیازمند کار و توجه متولیان امر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید