مرکز تحقیقات کشاورزی پنهاب جویبار به مدت 2 سال تعطیل شد/ انتقاد از واگذاری 13 هکتار زمین با هزینه گزاف به بخش خصوصی


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 1401/01/25
کد خبر: 1821961

محمد معدنلو ضمن انتقاد از سازمان جهادکشاورزی مازندران به دلیل تعطیلی تنها مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در منطقه پنهاب جویبار، گفت: این مرکز حدود دو سال است که تعطیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد معدنلو در گفت و گو با بلاغ با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان تولیدی مبتنی بر دانش و اشتغال زایی و لزوم تلاش همه کارگزاران نظام به ویژه قوای سه گانه برای تحقق این هدف متعالی: خودکفایی اقتصادی شاه باته این انتصاب در سالهای اخیر از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

وی افزود: نامگذاری سال 1401 که نشانه تیز هوشی و درایت رهبری است به معنای تولید دانش بنیان است که می تواند زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کند.

استاندار مرکزی جویبار گفت: مهمترین راه برای جلوگیری از وابستگی کشور به محصولات خارجی و واردات بی رویه برخی کالاها، خدمات یا فناوری های نوین در شرایط تحریم در سال های اخیر، حمایت از محصولات دانش بنیان است. “

این مقام مسئول با اشاره به اساسنامه حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور افزود: شرکت های دانش بنیان شامل مجموعه ای از نخبگان علمی، دانشگاهی و پژوهشی هستند که روش های نوین اطلاعاتی و بومی سازی دانش را در اختیار کارخانه داران و صنایع بزرگ برای تولید قرار می دهند. . آنها راهنمایی و مشاوره با کیفیت و صادرات محور ارائه می کنند و خودشان سازنده ماشین آلات یا محصولات خاصی نیستند که در واقع تجاری سازی ایده ها یکی از اهداف این شرکت ها است.

مدانلو تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 6 هزار شرکت دانش بنیان با ارزش اقتصادی بیش از 900 هزار میلیارد ریال در کشور وجود دارد و مازندران در جایگاه یازدهم قرار دارد که مناسب با جایگاه مازندران در اقتصاد کشور نیست.

بخشدار مرکزی جویبار با اشاره به ظرفیت پژوهشی و پژوهشی نخبگان جوان، پژوهشگران دانشجو و پژوهشگران شهری خواستار تشکیل کمیته شناسایی و حمایت از نخبگان جوان شد.

این مسئول مهم ترین راه برون رفت از عقب ماندگی استان را توجه جدی به شرکت های دانش بنیان در امکانات موجود در مازندران عنوان کرد و گفت: ده ها مشکل دیگر در استان و شهرستان با اعتماد به جوانان و حمایت از آنان وجود دارد. ، خروجی ها قابل دانلود هستند.

بخشدار مرکزی جویبار با انتقاد از سازمان جهادکشاورزی مازندران برای تعطیلی تنها مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 60 هکتار با تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی در سال های اخیر واقع شده است که محقق جوان بوده است. اما متاسفانه حدود دو سال است که در زندان است.

وی به واگذاری 13 هکتار زمین به پارک علم و فناوری استان در سال 1396 اشاره کرد و گلایه کرد: طبق گفته مسئولان استانی در زمان تحویل زمین، اولین پارک بیوتکنولوژی استان باید حداقل 200 دانش آموز بازدید می کردند. شرکت‌های مستقر در شرف راه‌اندازی هستند، اما با بی‌اعتمادی می‌بینیم که زمین با قیمت‌های گزاف به بخش خصوصی واگذار شده و خبری از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان نیست.

مدانلو از روستاییان خواست در شناسایی و معرفی نخبگان دانشمندان و پژوهشگران جوان روستایی برای تشکیل شرکت های دانش بنیان گام های جدی بردارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید