کاری که انجام شد شبیه طرح اولیه نبود / شمع غیر ضروری با هزینه های گزاف

ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792134

پروژه میدان آذربایجان که شباهتی به طرح اولیه پس از اجرا ندارد، پنج سال دیگر به بهره برداری کامل نمی رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آناج: میدان آذربایجان این پروژه قرار بود یکی از پروژه های اصلی شهرداری تبریز و بزرگراه چهارراه تبریز باشد اما به نقطه سیاهی در کارنامه شهرداری تبریز و شورای شهر تبریز تبدیل شد. .

طرح اولیه ای که برای میدان آذربایجان ارائه شد، طرحی زیبا و گره گشا بود، اما در نهایت طرحی اعمال شد که شباهتی به طرح اولیه این میدان نداشت. تفاوت اصلی طرح اجرا شده با طرح اولیه، ضرر و زیان این پروژه و وضعیت نامناسب این حوزه موضوعاتی است که در سال های اخیر مورد انتقاد اعضای شورا و مردم قرار گرفته است.

برش فضای سبز برای مسیری که حرکت نمی کند

یکی از رانندگان تاکسی در مسیر میدان آذربایجان درباره اجرای این طرح گفت: به جای اجرای طرح اولیه این پروژه، دو مترو احداث کردند و تمام فضای سبز این مکان را تخریب و درختان را قطع و بعد کاشتند. درختان دقیقاً در همان مکان!”

وی ادامه داد: شهرداری حتی در مورد آسفالت و روشنایی این میدان تصمیمی نگرفته و ایستگاه تاکسی ساخته نشده است. متاسفانه هر روز با عبور از این محل شاهد حداقل یک تصادف عابر پیاده هستیم.

900 شمع غیر ضروری در میدان استفاده شد

روح الله رشیدی همچنین گفت: بر اساس تراز مصوب 53 میلیارد تومان پرداخت شد اما هزینه های جانبی این پروژه بسیار بیشتر از این قیمت است و کار کوچک به پیمانکاران کوچک داده می شود که تعداد بسیار بیشتری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه شورا تاکید دارد متخلفان باید هزینه تخلف را بپردازند، گفت: سرعت اجرای این پروژه به حدی کاهش یافته که تعداد آنها متورم شده و هزینه برآوردی برای تکمیل پروژه بین 12 تا 24 میلیارد برآورد شده است. است.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: وی لایحه شهرداری دارد که همان ایده اتصال بزرگراه پاسداران به جاده مرند را به شورا معرفی می کند. این بدان معنی است که چنین طرحی مورد نیاز است و اینکه چرا آن سرگرم کننده است، محل بحث است.

وی با اشاره به اینکه رمینگ اضافی و غیرضروری در این منطقه انجام شده است، گفت: در اینجا بیش از 1200 خلبان استفاده شده است که به گفته کارشناسان فنی حدود 900 خلبان غیر ضروری بوده که هزینه های زیادی برای آن صرف شده است.

باید بگویم؛ میدان آذربایجان که ورودی تبریز از فرودگاه بین المللی شهید بهشتی است قرار بود در سال 1395 به بهره برداری برسد که پس از 5 سال این مهم محقق نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید