واگذاری 15000 خودرو به مادران دارای دو فرزند و بیشتر

وی تاکید کرد که جمعیت سالمندان کشور در حال حاضر حدود 11 درصد است. وی افزود: نمودار جمعیتی که یک قرن طول می کشد تا از یک پدیده به پدیده دیگری مانند سالمندی منتقل شود، در کشورهای جهان اغلب 100 یا 95 و 90 سال طول می کشد، اما متاسفانه این زمان در کشور ما ظرف 30 سال اتفاق افتاد و در قالب ما وارد پدیده پیری شدیم.



رئیس فراکسیون حمایت از جوانان و خانواده در مجلس گفت: به همراه جمعی از نمایندگان دلسوز به طور جدی روی موضوع جمعیت کار کردیم و در واقع روی این چالش بزرگ کشور متمرکز شدیم.

وی گفت: اگر ثروت اصلی کشور که نیروی انسانی است را به رسمیت نشناخته و قوانینی برای آن وضع نکنیم یا قوانین را به درستی اجرا و حفظ نکنیم؛ بقیه در واقع حاشیه سازی خواهد بود.

ضریب جمعیت سالمند کشور حدود 11 درصد است



محمد بیعی گفت: خوشبختانه مردم در یک حرکت انقلابی، مجلس انقلاب و دولت انقلاب را به صحنه آوردند و مجلس انقلاب در مدت 364 روز قانون جوانان را به شورای نگهبان رساند. این موضوع به دولت گزارش شد.



وی افزود: دولت محترم جلسات متعددی برگزار کردند و ظرف مدت 6 ماه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت به ریاست دکتر فروتن تشکیل شد و اولین جلسه دبیرخانه نیز چندی پیش به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد. این یک آرزو بود.



این مسئول خاطرنشان کرد: قانون 73 نفر از اعضای حمایت از خانواده و جوانان جمعیت با همفکری خوب نمایندگان در محل نشست و خوشبختانه امروز حدود 20 درصد این قانون اجرا می شود.



وی گفت: اکنون مجدانه اهرم کنترل را در کمیسیون های مجلس به دست گرفته ایم و با ذره بین بر اجرای قانون توسط هر یک از وزارتخانه ها اصرار داریم. به عنوان مثال در زمینه اعطای خودروی دولتی به مادران با دو دستگاه دیگر. کودکان 15 هزار مادر 450 میلیارد دریافت کردند وام کودک در 3 ماهه اول سال پرداخت می شود.

محمد باغی تاکید کرد: بیش از 40 ماده از این قانون راهبردی مربوط به حوزه بهداشت و درمان است که بخشی از آنها مربوط به حوزه درمان ناباروری و 34 ماده نیز به طور مستقیم به وزارت بهداشت مرتبط است. همچنین مطالب زیادی در زمینه فرهنگی، تبلیغی، تبیین و ترویج زایمان و زندگی سالم خانواده، مربوط به سازمان تبلیغات و سایر ارگان های کشور است.

اختصاص 20 میلیارد میلیارد بودجه فولادی برای اجرای قانون حمایت از خانواده در سال جاری



وی افزود: قانون حمایت از خانواده اگرچه قانونی برای جوانان است و به تازگی متولد شده است، اما به دلیل خطاب به همه مردم، حامیان خوبی در جامعه پیدا کرده است.



محمد بیعی گفت: هنوز خیلی ها از قانون حمایت از خانواده بی اطلاع هستند و باید از طریق جهاد همه را در جریان این موضوع قرار داد.



وی بیان کرد: نزدیک به 20 هزار میلیارد تن در سال 1401 برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانان اختصاص یافت که با توجه به اهداف فوق رقم ناچیزی است اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور این مبلغ در اختیار ما قرار گرفت. .



این مقام مسئول بیان کرد: قانون جوانان جوانان حداقل 21 چالش برای والدین و استحکام خانواده را از طریق روش های حل مسئله برطرف کرده و راه حلی برای آنها ارائه کرده است که در 73 ماده گنجانده شده است. اجرای این قانون مستلزم همکاری عمومی و مطالبات جدی است.«مردم و کارمندان هستند.



وی با تاکید بر اینکه امیدواریم کانون جمعیت استان قزوین به صورت ویژه فعال شود، گفت: اجرای قانون تنظیم خانواده در سال 79 تقریباً به هدف خود یعنی رسیدن به 6.8 فرزند به ازای هر 4 فرزند رسید، اما این روند همچنان ادامه دارد. اشتباه است و باید آن را در حوزه سلامت و جهاد جبران کنیم.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید