بلیط موزه برای مادران دارای 3 فرزند نیم بها است


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909262

مدیر کل موزه های کشور گفت: بلیت موزه ها برای مادران سه فرزند و بیشتر به نصف کاهش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی ادیب زاده، مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس بند الف ماده ۲۵ قانون حمایت از خانواده و جوانان مشروط به نیم بها برای کلیه محوطه‌ها، آثار تاریخی و موزه‌های مرتبط زیرمجموعه وزارتخانه است. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مصوب 28 آبان 1400. برای مادران دارای سه فرزند و بیشتر، معاونت مدیریت و توسعه منابع و اداره کل موزه‌ها برای اجرای این بند به موزه‌ها نیم‌-قیمت ورودی را اختصاص دادند. این گروه هدف طی بخشنامه ای به تمامی استان ها می رساند.

وی افزود: بر اساس گزارش دریافتی از استان ها، در شش ماهه اول سال 1401 بیش از 20 هزار نفر از این گروه هدف از موزه های نیم بها بازدید کردند.

ادیب زاده تصریح کرد: پیگیری های لازم برای اخذ مدارک هویتی ویژه مادران سه فرزند و بیشتر از سازمان ثبت احوال کشور برای درج در سامانه فروش الکترونیک بلیت موزه ها و اماکن تاریخی در حال انجام است. در حال حاضر شناسایی این گروه از طریق بازدید از موزه ها و تایید مدارک معتبر (شناسنامه) در سراسر کشور انجام می شود.

قانون حمایت از خانواده و جوانان در 28 آبان 1400 به تصویب شورای اسلامی رسید و در این قانون برای مادران دارای سه فرزند تسهیلاتی از قبیل موزه، تاریخی، فرهنگی، ورزشی و سینما در نظر گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید