ورزش و رژیم غذایی؛ دو عامل اصلی برای کاهش وزن


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906812

هاشمی بیان کرد: برای رفع مشکل یبوست نوع و علت این مشکل مهم است اما به طور کلی مصرف مایعات بیشتر به ویژه آب، میوه و سبزیجات تازه، خشکبار به ویژه زردآلو، برگ و آلوچه، پیاده روی زیاد. ، لبنیات پروبیوتیک و مصرف سبوس غلات بسیار موثر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید هاشمی، دکترای غذا و کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: برای رفع مشکل یبوست نوع و علت این مشکل مهم است، اما به طور کلی مصرف مایعات بیشتر به ویژه آب، میوه و سبزیجات تازه، خشکبار به ویژه زردآلو، برگ و آلوچه، پیاده روی زیاد. ، لبنیات پروبیوتیک و مصرف سبوس غلات بسیار موثر است.


وی افزود: برای جلوگیری از عارضه چاقی شکمی، کاهش وزن همراه با ورزش هایی مانند ایروبیک که بر چاقی شکم تاثیر می گذارد، ممکن است راهگشا باشد، برای کاهش وزن عوامل مختلفی از جمله علت چاقی، سن، شرایط سبک زندگی وجود دارد. و احتمالاً کار، نحوه دور زدن. ، پرخوری و … موثر است.


دکترای غذا و کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: برخی از کودکان در سنین خاصی غذا را در اصطلاح می جوند یعنی تا زمانی که شیره آن خارج شود آن را می جوند و بعد نمی توانند باقی مانده یا تفاله آن را ببلعند. دلایلی برای این امر وجود دارد اول اینکه بزاق دهان کودک کم است که با دادن مواد اسیدی یا آبلیمو با عسل قبل از غذا می توان آن را حل کرد، ساکت شوید و با کودک صحبت نکنید.


هاشمی تصریح کرد: تعداد وعده های غذایی کم حجم و محدودیت مصرف مایعات همراه غذا و همچنین کاهش مصرف غذاهای تند و سرخ کردنی، فست فودها، حبوبات پفکی مانند لپه، نخود و … کلم، پیاز و خام سیر را باید پرهیز کرد برای کاهش وزن، سبزیجات مصرفی باید ریز خرد شود، لیموترش تازه، روغن زیتون و سبزیجات معطر خشک شده باعث کاهش گاز می شود.


وی خاطرنشان کرد: وزن کودک در سن یک سالگی باید سه برابر وزن هنگام تولد باشد، اگر نه کم وزن است، این موضوع ربطی به تعداد مدفوع ندارد، اگر مدفوع چرب باشد عملکرد روده طبیعی است. مدفوع در طول روز چیزی است که جذب نمی شود، بنابراین مقدار آن در لاغری کودک تاثیری ندارد، برای افزایش وزن باید مصرف شیر مادر و شیر خشک را محدود کرد و روی غذای سفره تاکید بیشتری داشت.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید