ورود به حواشی فدراسیون جودو را مناسب نمی دانم/ موضوع فدراسیون ژیمناستیک باید در خانواده حل شود.

ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782553

نامه کمیته ملی المپیک به IOC کاملا صادقانه بود.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اولین راهبرد ما و وزارت ورزش و جوانان حمایت حداکثری از فدراسیون جودو برای خروج از این بن بست و توقف است و ورود به آن را مناسب نمی دانم. مرزهای فدراسیون جودو.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا صالح امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درباره پرداخت پاداش به ورزشکاران المپیکی گفت: این حق طبیعی ورزشکاران ما است که حقوق قانونی خود را داشته باشند. در توکیو همزمان با حضور قهرمانانمان روی سکو، مراسم کوچکی را در دهکده برگزار کردیم و جایزه ارزی را در آنجا پرداخت کردیم زیرا عنوان جایزه سکو همین بود. اتفاق دیگری هم افتاد که برای سه طلایی خود 5 هزار یورو علاوه بر 10 هزار یورو پرداخت کردیم که 70 درصد آن به مربیان و کادرفنی پرداخت شد. این اتفاق با تلاش رئیس جمهور که شخصاً به دنبال پرداخت به موقع جوایز به قهرمانان بودند رخ داد و قهرمانان المپیک و پارالمپیک بلافاصله پس از پایان مسابقات جوایز ریالی خود را دریافت کردند که تأثیر مثبتی در انگیزه قهرمانان ما خواهد داشت. .

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین رویداد ما بعد از المپیک بازی های آسیایی است که برای ما مهم است زیرا جزو مدعیان آسیایی هستیم و پنجم و ششم آسیا هستیم. در این فصل نیز هدف ما این بود که یک قدم جلوتر از بازی های جاکارتا باشیم. قدرت های بزرگ ورزشی جهان در آسیا هستند. چین، کره، ژاپن و کشورهای آسیای مرکزی حضور دارند. ما دیروز جلسه کارکنان هانگژو چین را رسما آغاز کردیم و سیاست های کلی و اصل ارسال کاروان با کیفیت را تایید کردیم، کسانی که احتمال حضورشان در سکو بسیار زیاد است اعزام خواهند شد.

رئیس کمیته ملی المپیک در این خصوص گفت: نکته دوم توجه ویژه به بانوان است، آنها ثابت کرده اند که انگیزه زیادی برای درخشش در ورزش قهرمانی دارند. موضوع سوم توجه به تجهیزات و محصولات خانگی است. نکته مهم بعدی توجه به مسائل فرهنگی بود و مقرر شد کمیته فرهنگی برای نمایش فرهنگ و تمدن ایرانی در چین برای تمامی 45 کشور شرکت کننده در مسابقه تشکیل شود. این مجموعه تصمیمات جلسه دیروز بود و در مجموع حدود 40 رشته در هانگژو خواهیم داشت و مهم این است که بتوانیم یک پله بالاتر از مسابقات قبلی در جاکارتا باشیم، خدای ناکرده جزئیات بیشتری را در تائید می کنیم. در جلسات بعدی با هر یک از فدراسیون ها و کادرفنی آنها لیست نمایندگان را مشخص خواهیم کرد.

صالحی امیری که در برنامه رادیویی تهران ورزشی در خصوص مشکلات و اختلافات داخلی فدراسیون جودو صحبت می کرد، اذعان داشت: جودو عضوی از خانواده ورزش قهرمانی ماست و همه باید کمک کنیم تا این رشته از حالت عادی خارج شود تا بتوانیم به خانواده جودو بپردازیم. برای رفتن به عرصه های ملی بازگشت آسیایی و جهانی. ما باید از مسائل حاشیه ای فراتر برویم و به آنها نپردازیم. از این منظر علاقه ای برای ورود به حاشیه جودو نمی بینم. ما در 2 سال گذشته حداقل در 30 جلسه متوالی شرکت کرده ایم و تمرکزمان بر نحوه دفاع از حقوق جودوی ایران بوده است. اولین راهبرد ما و وزارت ورزش و جوانان حمایت حداکثری از فدراسیون جودو برای خروج از این بن بست و توقف است و خدای نکرده این اتفاق نیفتد. فکر نمی‌کنم به حاشیه برویم.

وی درباره نامه کمیته ملی المپیک برای حل مشکل فدراسیون جودو تصریح کرد: نامه ما کاملاً واضح است، در متن این نامه آمده است که فدراسیون جودو متضرر شده است و این روند به جودو لطمه می زند و باید بررسی شود. نامه کاملا صادقانه بود؛ تقاضای من این است که رسانه ها اصلاً مرزهای جودو را پوشش ندهند و ما باید از حقوق جودو دفاع کنیم. حداقل 10 جلسه با کارکنان کمیته بین المللی المپیک داشته ام که از حقوق جودو دفاع کرده و جلوی آن را گرفته اند. جودو

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: تاریخ برگزاری مسابقات جودو 12 آذر است که آن هم غایب است. ما این روند را دنبال می کنیم و دیروز مذاکراتی با وکیل پرونده داشتم، خوشبختانه او وکیل توانمندی است، روند مثبت و پیشرفته ای داریم و معتقدم جودو از حذف خارج می شود.

صالحی امیری در پایان درباره شرایط فدراسیون ژیمناستیک گفت: مجموعه بحث های فدراسیون ژیمناستیک مسائل خانوادگی است و باید در جلسات داخلی حل شود. خدای نکرده در آینده نزدیک مسائل ژیمناستیک حل شود و این رشته دوباره راه خودش را طی کند. باید اجازه دهیم مسائل این فدراسیون خارج از رسانه و در جامعه ورزش، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ژیمناستیک حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید