وزارت حراست و اتاق بازرگانی باید روی گرفتن کارت بازرگانی از افراد واجد شرایط تمرکز کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیور اظهار داشت: بازرگانان بر اساس دریافت کارت بازرگانی از یک شخص همواره ویترین نظام تجاری و اقتصادی هر کشوری بوده اند. کسی که صلاحیت این کار را ندارد، آبروی کشور، نظام و نظام را نابود می کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر رعایت ضوابط صلاحیت برای صدور کارت بازرگانی تاکید کرد و آن را از الزامات این امر دانست.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: در سال های گذشته نظام استادی و شاگردی حاکم بود و برای انتخاب شغل ابتدا افراد شاگرد می شدند و سپس استاد می شدند اما امروز عده ای می خواهند روزی حرفه ای شوند که البته در نتیجه نمی تواند اتفاقات غیرمنطقی و غیرحرفه ای نیز بیفتد و خواه ناخواه عده ای به رانت و فساد و … کشیده شوند.

وی افزود: با راه اندازی سامانه جدید کارت معاملاتی تلاش مسئولان برای رعایت مقررات است. برای این منظور وزارت حراست باید تلاش کند افراد فاقد صلاحیت در این زمینه را پذیرش نکند و اتاق بازرگانی نیز نسبت به شناسایی صحیح جانبازان و متخصصان و صدور کارت بازرگانی برای این افراد اقدام کند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در شورای اسلامی گفت: در صورت رعایت مقررات صدور کارت بازرگانی، حرکت نظام اقتصادی بهتر می شود و افراد واجد شرایط می توانند کار کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید