وزارت علوم باید توجه ویژه ای به دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) داشته باشد

وی افزود: هر چند در دوره های مختلف برنامه ریزی های زیادی برای رشد و توسعه کشور انجام شده است، اما موفقیت در این زمینه حاصل نشده و نظام آموزشی در کشور به عنوان محور رشد و توسعه مطرح نیست. “

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت در جامعه گفت: اصلاح جامعه در گرو اصلاح نظام تعلیم و تربیت است; در زمینه تبدیل علم به فناوری در کشور و روستا نتایج خوبی نداریم. اگرچه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی پیشرفت هایی حاصل شده است، اما در زمینه نهادینه سازی ارزش ها در جامعه و مقابله با هجمه فرهنگی مراکز علمی و دانشگاهی.

دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین نقشه جبهه مقاومت را تهیه کرده است

آباپور گفت: دانشگاه امام خمینی قزوین رسالتی دارد و نامی بین المللی برای آن انتخاب شده است که باید تاثیر مطلوب منطقه ای و جهانی را در جهان اسلام داشته باشد.

وی گفت: باید قدردان نقش دانشگاه امام خمینی (ره) در جبهه مقاومت باشیم. امروز پس از شکل گیری انقلاب هر اتفاقی بیفتد، این دانشگاه باید نقش خود را در خطه جبهه مقاومت و جهان اسلام به خوبی نشان دهد و خوش بدرخشد.

این مقام مسئول گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین دارای چهره های علمی بزرگی است و سرپرست جدید دانشگاه نیاز دارد در ماموریت سختی که بر عهده وی گذاشته شده به خوبی نقش خود را ایفا کند.

عباسپور ادامه داد: جایگاه و عظمت دانشگاه امام خمینی قزوین باید توسط متولیان آن مشخص شود و اگر این اتفاق بیفتد دانشگاه جایگاه واقعی خود را در استان پیدا می کند.

وی خطاب به نماینده وزارت علوم گفت: وزارت علوم باید بداند در حالی که ماموریت بین المللی برای این دانشگاه محول شده است اما جایگاه مطلوبی در وزارتخانه ندارد و از متولیان و متولیان کشور می خواهیم هزینه ویژه ای داشته باشند. توجه به آن

حجت الاسلام منصور زارعی در این مراسم گفت: توکل بر خدا بهای گرانبهای هر حرکت و نردبان رشد و توسعه در یک مجموعه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه امام خمینی (ره) به نام معمار کبیر انقلاب نامگذاری شده و اعتباری برای نظام دارد، افزود: نیروها از جمله نیازهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رهبری استان باید توجه ویژه ای به دانشگاه امام داشته باشد

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین اذعان داشت: در دوره جدید باید تحول اساسی در حوزه فرهنگی دانشگاه شکل گیرد و این حوزه دارای نقاط ضعفی است.

داون گفت: امیدواریم در دوره جدید ریاست دانشگاه با حمایت قاطع مسئولان، اتفاقات مثبت و ماندگاری در عرصه های مختلف رقم بخورد و این نوید را می دهیم که بتوانیم الگویی برای سایر دانشگاه ها باشیم. “

وی ادامه داد: دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین بی رونق شده است و از کارکنان می خواهیم رویکرد خود را تغییر دهند و رهبری استان نگاه ویژه ای به این دانشگاه داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: دانشگاه امام خمینی(ره) مجموعه ای باشکوه و مستقل است و امیدواریم در دوره جدید بتوانیم این استقلال را حفظ کنیم.

سحر گفت: توکل بر خدا بهای گرانبهای هر حرکت و نردبان رشد و تکامل در هر گروهی است.

وی در پایان گفت: رئیس سابق دانشگاه بیش از هشت سال است که دانشگاه را اداره می کند و شبانه روز تلاش می کند تا دانشگاه را به نقطه مطلوب برساند. تلاش های این رئیس جمهور در عرصه های مختلف به ویژه پژوهشی و آموزشی قابل تقدیر است.»

گفتنی است در این مراسم از زحمات دکتر سید ابوالحسن نائینی قدردانی و دکتر سید علی قاسم زاده به عنوان سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید