وزارت منابع طبیعی در کشور ایجاد شود

ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923165

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید وزارت منابع طبیعی در کشور ایجاد شود تا مجموعه منابع طبیعی و محیط زیست در یک ساختار یکپارچه و هماهنگ در کنار هم قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سلایگه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ششمین روز ملی جنگلبان و نجاتگران در جشنواره منابع طبیعی گفت: ادغام منابع طبیعی با محیط زیست و تبدیل آنها به وزارتخانه یک بحث کارشناسی است و باید روزی این اتفاق بیفتد. نتایج این گردهمایی مربوط به همان چهار سالی است که این سازمان وزارت بوده است.

وی افزود: وزارت منابع طبیعی باید در کشور تشکیل شود تا مجموع منابع طبیعی و محیط زیست در یک ساختار یکپارچه و هماهنگ در کنار هم قرار گیرند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همچنین نامه ای به رئیس جمهور نوشتم که سازمان محیط زیست و منابع طبیعی را ادغام کرده و وزارتخانه جدیدی ایجاد کند.

وی بیان کرد: نظرات مثبت و منفی کارشناسان در این زمینه وجود دارد اما برای طراحی ساختاری جدید برای محیط زیست و منابع طبیعی کشور نیازمند یکپارچگی 100 درصدی هستیم.

سلیقه در خصوص انتقاداتی که به وی در خصوص نامه به رئیس جمهور شده است، گفت: اگر الان در دانشگاه می نشستم، گوش های بیشتری برای شنیدن حرف های من وجود داشت. این اختلافی که من در قوه مجریه کشور مطرح می کنم برای خدا و برای رسالت علمی است و جایگاه و مقام مورد مناقشه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید