وزارت کار: میزان و نحوه «افزایش دستمزد» بازنشستگان تأمین اجتماعی فردا اعلام می شود.

وزارت کار: میزان و نحوه «افزایش دستمزد» بازنشستگان تأمین اجتماعی فردا اعلام می شود.

روز جدید سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی از تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: جزئیات و نحوه اجرا فردا اعلام می شود.

محمدهادی زاهدی وفا در نشست با خبرنگاران گفت: قشر بازنشسته در گذشته جایگاه و منزلت خود را از دست داده و در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: ما تلاش کردیم تا اتفاقات بهتری رخ دهد اما ما وارثان گذشته هستیم و افراد ناراضی هستند. عدم تطابق صندوق بازنشستگی یکی از چالش های ماست. در گذشته تصمیمات تخصصی گرفته نشده است و دو صندوق بازنشستگی ما زمانی متکی به بودجه دولتی بوده اند که باید تعادل منابع و هزینه ها وجود داشته باشد و بر اساس فرمول اقتصادی اداره شود. تصمیم گیری برای بازنشستگان در سطح قوانین دولتی و مجلس است.

سرپرست وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: 17 صندوق دیگر داریم و آنها هم مشکل دارند. طبق قانون ساختار کلی مراقبت های اجتماعی، آنها باید در وزارت مراقبت های اجتماعی ادغام شوند.

زاهدی وفا درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق مستمری بگیران بدون حداقل تامین اجتماعی گفت: اختیارات هیات وزیران به وزرای عضو تفویض شد. ما هم باید در شورای عالی کار و طبق قوانین تصمیم می گرفتیم، اما محدودیت منابع وجود داشت و هست.

وی افزود: جلساتی با نمایندگان بازنشستگان داشتیم. تصمیم گرفتیم قانون را اجرا کنیم و در مورد نحوه اجرا به توافق رسیدیم و فردا با نمایندگان مستمری بگیران جلسه ای داریم که خودشان افزایش را اعلام و اطلاع رسانی می کنند.

وزیر رسمی تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: پیشنهادهایی در زمینه واگذاری سهام به مستمری بگیران ارائه شده است. یک پیشنهاد ایجاد صندوق زمین و ساختمان برای بازنشستگان در هر استان است. در مجموع تصمیمات خوبی گرفته شده که فردا در جلسه کانون های بازنشستگی اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید